Vi måste börja arbeta med somalierna på deras villkor

En sak jag funderat på är varför folk som det är så synd om att de inte kan ta hand om sig själva alltid ynglar av sig något fruktansvärt :va
Kanske för att vi kloka är upptagna med att tjäna så mycket pengar att vi kan bräcka grannen vad gäller storlek på plasma-TV och bil?

För övrigt håller jag med om att staten är alldeles för flat men då även mot de som inte betalar TV-licens, kör för fort, myglar med skatten, skriver upp (egna)saker på företaget och bara är allmänt otrevliga. Det är i alla fall bra att man äntligen har börjat visa muskler mot de som laddar ner material från nätet precis som om de ägde filmerna/låtarna/spelen bara för att de finns där!

Mer statlig kontroll och större krav på den slappa befolkningen!

Vilka patetiska människor ni är :) Slå på hjärnbatteriet och väx till er lite. Min stortå framstår som en upplyst och tänkande individ i jämförelse med er, mer än det konstaterandet tänker jag inte ägna det här s.k. debattämnet.
Ja,du har rätt,Kantian.
Din stortå är nog det enda upplysta o tänkande på din kropp...
Till övriga.Är det så svårt att ställa krav på flyktingar och invandrare att dom själv ska kunna klara sig i vårt samhälle.
Är det inte det minsta man kan begära att dom ska kunna klara sig utan tolk.
Ska vi nu ta emot flyktingar så ska dom få utbildning i språk,svenska värderingar o lagar.
Rättigheterna får de redan idag intutade så varför inte en motprestation?
Vi lever i ett informationssamhälle,då gäller det att kunna ta till sig den information som ges.
För alla parters bästa.

Ja,du har rätt,Kantian.
Till övriga.Är det så svårt att ställa krav på flyktingar och invandrare att dom själv ska kunna klara sig i vårt samhälle.
Ska vi nu ta emot flyktingar så ska dom få utbildning i språk,svenska värderingar o lagar.
Vi lever i ett informationssamhälle,då gäller det att kunna ta till sig den information som ges.
För alla parters bästa.
För allas bästa är ju bara dravel som kan översättas till "för din skull".
Det mest typiska svenska är väl i grund och botten att vi ställer krav på alla andra men inte oss själv. Kör du inte mc så ska man sätta ditt mc-förare, kör du mc men inte sporthoj så är det sporthojarna som är problemet och om du kör sporthoj så är det bara en minoritet av oss som är ett problem och om du är en av denna minoritet så är det alla andra som är gnälliga.

Å för att svara på din fråga: Eftersom det är mer eller mindre omöjligt för majoriteten av vuxna (Svårare ju äldra man blir) att lära sig ett nytt språk så att du inte kommer att missförstå många aspekter av det, och ännu svårare om du lever under "Mindre bra förhållande" eller med en belastande historia (vilket nog får antas gäller för flyktingar...) så anser jag att det är fullt rimligt att inte förvänta sig att invandrare ska klara av att lära sig språket och det därför kan vara bra med tolk. Plus att tolkverksamhet även bidrar till att minska adminstrativt dubbelarbete vilket spar pengar och skyndar på beslut. För allas bästa!

För övrigt är det en inbyggd brist på logik i ditt inlägg där du å ena sidan propagerar för att individen har ett eget ansvar samtidigt som du propgarerar för att staten ska gå in och kontrollera och styra och indirekt bestämma vad som ska vara acceptabelt att ha för åsikter/värderingar, i Sverige. En av de värderingar som finns, och som jag gillar, är t.ex. åsikts- och religionsfrihet.

Menar du att invandrare inte tar till sig den information som ges? Och det problemet vill du lösa genom att ta bort tolkar?! Förklara det för mig är du snäll för i min värld hänger det inte riktigt ihop.

Vlken motprestetion tycker du förresten att de ska göra?

Jag tror att jag föredrar Kantians tå...

Kanske för att vi kloka är upptagna med att tjäna så mycket pengar att vi kan bräcka grannen vad gäller storlek på plasma-TV och bil?

För övrigt håller jag med om att staten är alldeles för flat men då även mot de som inte betalar TV-licens, kör för fort, myglar med skatten, skriver upp (egna)saker på företaget och bara är allmänt otrevliga. Det är i alla fall bra att man äntligen har börjat visa muskler mot de som laddar ner material från nätet precis som om de ägde filmerna/låtarna/spelen bara för att de finns där!

Mer statlig kontroll och större krav på den slappa befolkningen!

Kamrat! Äntligen någon som förstått vad som är det rätta för folket.

Krossa folkets fiende :mad:

Ja,du har rätt,Kantian.
För alla parters bästa.
Vid Zeus blixtar! Det verkar som om att jag har fått en stalker-bonde fastnaglad i min hälsena, är du fortfarande sur? :lol

Jag förstår inte. Utveckla.

nej.

det är just ditt största enskilda problem; att inte kunna förstå. och det hänger ihop med din vilja - du vill inte förstå. du har dock gjort ett medvetet val vad gäller din egen fria vilja och redan i rubriken, visar du var du står, så därför tänker jag inte 'utveckla det'.

Vlken motprestetion tycker du förresten att de ska göra?

...
Inte mycket egentligen.
Kort sammanfattat.Lära sig språket,lära sig förstå hur landet fungerar.
Enklare för dom,enklare för oss.
Men det är ju bara min lösning.
Det är ju fan så mycket roligare att spela ett spel där man förstår reglerna,eller?

Vid Zeus blixtar! Det verkar som om att jag har fått en stalker-bonde fastnaglad i min hälsena, är du fortfarande sur? :lol
Nej,då.
Men det var du själv som la upp bollen på straffpunkten,älskling.
Jag sköt den bara i krysset.

Last edited:
Å för att svara på din fråga: Eftersom det är mer eller mindre omöjligt för majoriteten av vuxna (Svårare ju äldra man blir) att lära sig ett nytt språk så att du inte kommer att missförstå många aspekter av det,

Här faller ju hela ditt inlägg.
Omöjligt? Njae prova med "svårare" eller "jobbigare" kanske. Men vem har påstått att det måste vara lätt?
Men har man inget intresse, inget som motiverar eller om det gör varken från eller till, ja då lär ju inte folk anstränga sig värst mycket.
Och om man envisas med att sätta dom i stora ghetton tillsammans med allt annat än andra svenskar så kommer det defenitivt aldrig hända.

Game, set, match: Bonny!

Du kan ta bort läpparna från hans skinkor nu...

Last edited:
Nej,då.
Men det var du själv som la upp bollen på straffpunkten,älskling.
Jag sköt den bara i krysset.
äru ghey eller? :gnissla

Men förklara gärna hur Sverige fungerar. Börja med statsskicket. Och försök sedan att lära dig lite arabiska. Det är jettelett. Precis som svenska.

äru ghey eller? :gnissla

Men förklara gärna hur Sverige fungerar. Börja med statsskicket. Och försök sedan att lära dig lite arabiska. Det är jettelett. Precis som svenska.

Det skulle nog inte vara så jävla svårt om det stod en arg arabisk statstjänsteman och berättade att om du och din familj ska ha nån jävla mat och tak över huvudet den närmaste tiden så är det dags stoppa näsan i en arabisk ordbok.

Personligen hade jag börjat plugga innan de blev tvungna att säga till.

Det skulle nog inte vara så jävla svårt om det stod en arg arabisk statstjänsteman och berättade att om du och din familj ska ha nån jävla mat och tak över huvudet den närmaste tiden så är det dags stoppa näsan i en arabisk ordbok.

Schittbra. Vi kastar ut alla flyktingar på gatan istället. Skall de överleva får de fan kravla till närmaste lågstadieskola. Hear hear modern society.

Får George från Libanon +7 bli dina nya grannar?

Schittbra. Vi kastar ut alla flyktingar på gatan istället. Skall de överleva får de fan kravla till närmaste lågstadieskola. Hear hear modern society.

Får George från Libanon +7 bli dina nya grannar?

Ja precis så skrev jag... :rolleyes:
Brukade din mamma torka dig i arslet ända tills du flyttade hemifrån?
Jag förutsätter att svaret är nej. Isf, gnällde du om "motprestation" då?

Jag skulle vilja att en enda av er kommunistsympatisörer i den här tråden ger mig ett enda...ett endaste litet exempel på vad som är dåligt med att kräva att invandrare och flyktingar lär sig språk, lagar och hur det svenska samhället fungerar ASAP när de kommer hit?

Jag skulle vilja att en enda av er kommunistsympatisörer i den här tråden ger mig ett enda...ett endaste litet exempel på vad som är dåligt med att kräva att invandrare och flyktingar lär sig språk, lagar och hur det svenska samhället fungerar ASAP när de kommer hit?

mjaa, det är inte så svårt (och nej, jag är inte k-sympatisör), vi vill undvika detta:

[YOUTUBE-ID]8I5BGsK5ZAU[/YOUTUBE-ID]

+1

Vill man så kan man. Om så viljan kommer av att man måste.

Vart tog alla kommunister vägen? Är det torgmöte på knivsöder just nu?

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back