MikkE
Guest
Rockalkisen; Härliga bilder. Raggarkulturen är en sort för sig och kul att kolla på. Människorna som bilarna som de flesta är sjukt välvärdade och en fröjd att fota.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad var tanken med bild nr 22 egentligen?I förrgår var det cruising i Falköping. Varför inte dela med sig av bilderna?
Det kanske inte är några bilder som får fotografers hjärtan att slå utan kanske bara något för motortokar![]()

Vad var tanken med bild nr 22 egentligen?![]()
Annars så var det en del trevliga bilder där.
Jag var ju uppe vid motorstadion för ett par veckor sedan och fotade lite supermotard för skojs skull. Tyvärr så var ljusförhållandena ganska skiftande. Mellan ganska molnigt och fullt solsken. Men vädret var iaf bättre än andra dagen. Då regnet öste ner tidvis, då var jag inte där.
Och jag stod väl inte på det bästa stället heller. Och har inte gått igenom alla bilder än. Och... Undanflykter...
Kul med supermotardbilder. Var fan ett bra tag sedan jag fotade det senastJag var ju uppe vid motorstadion för ett par veckor sedan och fotade lite supermotard för skojs skull. Tyvärr så var ljusförhållandena ganska skiftande. Mellan ganska molnigt och fullt solsken. Men vädret var iaf bättre än andra dagen. Då regnet öste ner tidvis, då var jag inte där.
Och jag stod väl inte på det bästa stället heller. Och har inte gått igenom alla bilder än. Och... Undanflykter...

Screening på OE? Nu fattar jag nollkul att större delen av bilderna gick hemDragit lite extra i spakarna på 14 och den är just nu i screening på OE... Håll tummarna nu!
![]()
Mmm... Det ser jäkligt grått ut på min bärbara dator här hemma också. Jag blir tvungen att dra upp färgmättnaden till minst +30 för att det ska likna resultat som jag hade på datorn där jag redigerade bilderna igår. Plus att t.ex. lite av vinjetteringen jag lagt på verkar ha tonats ner.Kul med supermotardbilder. Var fan ett bra tag sedan jag fotade det senast
Dock tycker jag att bilderna är för gråa och matta för min smak. Mer färger vill jag se![]()

Screening på OE? Nu fattar jag noll
Bilderna var kanoners att se på![]()
Mjo. Ibland kan det vara värt det att åka en bit för att kolla på något kul. Även om det kanske är lite väl långt att åka ända ner från dina breddgrader och hit upp för att kolla på lite motardåkande.Nice, Östersund kändes långt för mig så jag satsar på Linköping

Här så har jag dragit på så jag nästan får ont i ögonen. Ser det bättre ut nu?Dock tycker jag att bilderna är för gråa och matta för min smak. Mer färger vill jag se![]()
Jag önskar dig bättre lycka nästa gång.www.1x.com Dock gick den inte hem, nåja, någon gång ska jag lyckas![]()

De gamla antika gluggarna blir ju inte automatiskt sämre för att det kommer nyaSåg att det ryktas om nya IS-objektiv från Canon. Innebär det här att mitt EF 70-200mm 2,8 L IS USM kommer att bli antikt och tråkigt? Måste jag sälja det och köpa den nya varianten för att kunna känna mig häftig igen?
Fast iofs så vill jag knappt tänka på vad ett sånt av den eventuella nya varianten kommer att kosta med tanke på att ett sånt jag har ligger på ca 22000kr i dagsläget. Då kan man lika gärna vara antik och tråkig ett tag. Men ett 24-70/2,8 med IS skulle ju inte göra ont.![]()

Här så har jag dragit på så jag nästan får ont i ögonen. Ser det bättre ut nu?
![]()
Jag önskar dig bättre lycka nästa gång.
Såg att det ryktas om nya IS-objektiv från Canon. Innebär det här att mitt EF 70-200mm 2,8 L IS USM kommer att bli antikt och tråkigt? Måste jag sälja det och köpa den nya varianten för att kunna känna mig häftig igen?
Fast iofs så vill jag knappt tänka på vad ett sånt av den eventuella nya varianten kommer att kosta med tanke på att ett sånt jag har ligger på ca 22000kr i dagsläget. Då kan man lika gärna vara antik och tråkig ett tag. Men ett 24-70/2,8 med IS skulle ju inte göra ont.![]()

Såg att det ryktas om nya IS-objektiv från Canon. Innebär det här att mitt EF 70-200mm 2,8 L IS USM kommer att bli antikt och tråkigt? Måste jag sälja det och köpa den nya varianten för att kunna känna mig häftig igen?
Så du menar att de gamla inte automatiskt kommer att tappa all skärpa och sönderfalla i sina beståndsdelar så fort de får höra att det finns nya häftiga saker på marknaden? Och jag som redan hade börjat planer för hur man skulle hålla en sån eventuell release hemlig för gammelgluggarna.De gamla antika gluggarna blir ju inte automatiskt sämre för att det kommer nya![]()

Varsågod.Till att börja med, tack
För det andra, Jag fick också ont i ögonen. Gå tillbaka några steg, det hade nog räckt med en gnutta mer svärta baraNu ser det ut som en överredigerad fjortisbild, no offense
För det tredje, vad är det för fel på ett 24-70 utan IS? Det är ju så bra ljusstyrka och så lite tele så det känns ju nästan överflödigt?
För det fjärde, beställt lite prylar nu... 2 st 1tb diskar, en usb-hub, en SB-600, en lastolite softbox till hot-shoe, ett billigt skitstativ till blixten och till sist en liten glugg... 20-35/2.8![]()

Nytt hus ska köpas. Nytt hus måste köpas. Och det blir nog iaf nytt hus innan det bli någon ny glugg. Speciellt innan någon sån lyxglugg som det eventuellt ryktas om från Canon. Det lutar kraftigt åt husriktningen nu, alla andra delar i utrustningen börjar vara på en ganska ok nivå så ett bättre hus är vad som behövs för att ta upp allt en nivå. Jag känner att jag inte kan växa så värst mycket mera med min 350D nu.He he var det inte du som ville köpa nytt hus, du har ju en guds glugg som det dock står Canon på då!![]()
Nytt hus ska köpas. Nytt hus måste köpas. Och det blir nog iaf nytt hus innan det bli någon ny glugg. Speciellt innan någon sån lyxglugg som det eventuellt ryktas om från Canon. Det lutar kraftigt åt husriktningen nu, alla andra delar i utrustningen börjar vara på en ganska ok nivå så ett bättre hus är vad som behövs för att ta upp allt en nivå. Jag känner att jag inte kan växa så värst mycket mera med min 350D nu.

Golf? Vik hädan ack du hedning!Själv har man fastnat i golf "förlåt om jag svor" så knappt man hinner fota alt köra hoj.

Nae, nu ger jag faan upp snart!
Kollar på bilderna jag lagt in ovan i min lilla mini-pc, och de ser ÄNNU gråare och dassigare ut än på någon annan dator hittills. Den som jag hade redigerat så jag nästan fick ont i ögonen ser även den ganska färglös ut. Och en av de andra som jag har ljusat upp bitvis ser rent förjävlig ut.
Funderar på om det ska bli kast med liten dator snart
Golf? Vik hädan ack du hedning!![]()
Plåtat i AdobeRGB, och bör fortfarande vara det om inte något har hänt. Så där ligger väl en del av förklaringen till att färgerna inte är riktigt krya när man glor på de genom något som inte är kompatibelt med AdobeRGB. Men det är ändå irriterande att det ska vara en sån skillnad mellan olika skärmar.AdobeRGB eller SRGB?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |