Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har du kollat på fjädring? Kör du bana med komfortinställning kan den få svårt att "hålla emot" när du pressar mera. Påfrestningen ökar rätt radikalt är du börjar närma dig ytterligheter. De trajjor jag provat, (demohojar street/speedtriple på gata skall tilläggas), upplevde jag som rätt mjuka och då framförallt bak. Gissar att de hade någon slags grundinställning.
När jag tog ut mitt lok på bana, var det en skrämmande upplevelse då det kändes som fjädringen gav upp totalt. Ett enda sladdande blev det.

Verkar som att detta däcket är svårare att slita ända ut. Körde metzeler z6 och bridgestone bt016 innan å där var det inga problem att bli av med "fegranden". Detta kört med samma tryck och övriga inställningar..
Jag har inte vågat skruva något på fjädringen. Risk att man skruvar bort sig. Hojen går rätt bra som den gör just nu, därav inte sagt att den skulle kunna justeras in för att bli mer optimal. Det gäller att hitta nån som vet hur man skall skruva bara.Känns lite farligt att börja experimentera själv.
![]()
Kommer det slita mer längre ut på däcket bara för att det går fortare? Även om nedlägget är detsamma? ( = fotpinne smakar asfalt )
Givetvis kräver fysikens lagar att jag vid ökad fart hänger ut mer för att inte behöva öka vinkeln.
Att ställa in fjädringen är väl använd tid på de flesta hojar skulle jag tro!
Jag hittade denna sida för ett tag sedan.
http://www.sportrider.com/motorcycle_suspension/index.html
Då hjälpte jag och en kompis åt och gick igenom allt vad gäller ridehight m.m. och simsallabim fick jag en ny hoj! Där finns mycket som de har meccat med som exempel osv. samt mycket "How To" om fjädringen. Det är inge fel att testa det finns juh alltid grundinställningarna kvar som de står i instruktionsboken.
om nu detta löser sorgekanterna vet jag inte men jag tror att man har roligare!
Tjong!
Här finns om detta händer gör så giude
http://www.sportrider.com/tech/146_0006_susp/index.html
Det var mer riktat till att ha så fint däck efter 2dagar på bana. Kapa 10sec per varv och det börjar tugga däck.
Det var mer riktat till att ha så fint däck efter 2dagar på bana. Kapa 10sec per varv och det börjar tugga däck.
Vet inte om det var så fint efter två dagar precis.Bara de sista 5 mm!
ja jag är kanonnöjd! fått bra recensioner
efter två bandagar såg mitt däck ut såhär, och mycket mer slitet blev det inte, även om jag körde "mer" de två sista dagarna.

Bra länkar! Där har man något att börja jobba utifrån!![]()
Det är ju i princip onött, så nog var det fint
Bara lite nyfiken.. Ungefär vilka tider har det gått runt kemora när däcket klarat sig så fint med randen och allt)
Vågar nästan svära på att du kan utnyttja hela däckets bredd med rätt inställning! Har du några bilder på hur det ser ut när du kör? Avataren säger inte så mycket.
Det är ju i princip onött, så nog var det fint
Bara lite nyfiken.. Ungefär vilka tider har det gått runt kemora när däcket klarat sig så fint med randen och allt)
|
|
Ducati DesertX 2026
Ducati DesertX 2026 – ännu ... |
|
|
KTM firar 100 år av 6DAYS
KTM firar 100 år av 6DAYS® ... |
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |