MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

Senaste Lorenzoryktet från gpone.com är att HRC erbjudit honom en plats i Repsol Honda men att teamet i praktiken skulle vara två separata team med Pedrosa på ena sidan under Puigs ledning och Lorenzo på andra under Giampiero Sacchis ledning. Sacchi har jobbat för Aprilia i massor av år och är nu med dem i WSBK. Han var teamchef när Derbi signade Lorenzo som 15-åring.

Yamaha har erbjudit Lorenzo 3.5 miljoner € men han vill ha 5 miljoner € och hans senaste kommentar var följande.

""the most important thing is to be in a good team with a good bike. I don't know what Yamaha wants. I know what I want."

Verkar som om pengar är viktigare än att sitta på bästa hojen.
Vilka aspiranter finns det på den platsen i så fall? Edwards känns mest naturligt. Melandri skulle va kul! :gnissla
 
Senaste Lorenzoryktet från gpone.com är att HRC erbjudit honom en plats i Repsol Honda men att teamet i praktiken skulle vara två separata team med Pedrosa på ena sidan under Puigs ledning och Lorenzo på andra under Giampiero Sacchis ledning. Sacchi har jobbat för Aprilia i massor av år och är nu med dem i WSBK. Han var teamchef när Derbi signade Lorenzo som 15-åring.

Yamaha har erbjudit Lorenzo 3.5 miljoner € men han vill ha 5 miljoner € och hans senaste kommentar var följande.

""the most important thing is to be in a good team with a good bike. I don't know what Yamaha wants. I know what I want."

Verkar som om pengar är viktigare än att sitta på bästa hojen.
3.5 m € = maaassa pengar för att köra hoj. Och japp, han speglar endast "jag vill ha mer pengar".
 
Vilka aspiranter finns det på den platsen i så fall? Edwards känns mest naturligt. Melandri skulle va kul! :gnissla

Skulle nog gissa att om Lorenzo väljer Repsol Honda så tar nog
Dovizioso hans plats i Fiat Yamaha...och tvärtom..dvs om Lorenzo stannar så
stannar nog Dovi i Repsol även nästa år.
 
BBC intervjuade Lin Jarvis på griden och om jag inte missförstod reportern hade Lorenzo begärt lika mycket betalt som Rossi. Är det möjligt att Lorenzo fått sån hybris?
 
Yamaha har erbjudit Lorenzo 3.5 miljoner € men han vill ha 5 miljoner € och hans senaste kommentar var följande.

""the most important thing is to be in a good team with a good bike. I don't know what Yamaha wants. I know what I want."

Verkar som om pengar är viktigare än att sitta på bästa hojen.

:D Ddet verkar som att Lorenzo har träffat hockeyspelaren Daniel Alfredsson, det var han som gick ut i 1manstrejk "-Jag vill ju baara spela ishockey,:tummenner det är så synd att jag måste behöva drabbas. Men Yashin har 45 mUSD/säsong och jag bara 38:a:( . Jag e ju nästan lika bar som honom!"

:va:va:confused::tummenner Lorenzo
 
Är det sant så har han ju fått den svåraste form av hybris, skulle vara intressant att veta hur han tänker. Lorenzo ÄR ju inte lika bra förare som Rossi. Inte än iaf.

BBC intervjuade Lin Jarvis på griden och om jag inte missförstod reportern hade Lorenzo begärt lika mycket betalt som Rossi. Är det möjligt att Lorenzo fått sån hybris?
 
Enligt de uppgifter jag har sett har Yamaha erbjudit 3.5 € men han vill ha 5€. Samma lön som Rossi har jag inte sett uppgifter om.

I en intervju med Masao Furusawa så frågades om hur nära Stoner vara ett kontrakt med Yamaha inför 2007 så sa han att det var nära men att Stoner begärt något som Yamaha "could not accept." Undrar vad det var? :va?
 
Lorenzos enda chans att ta en titel så länge Rossi är med är att byta märke och hoppas på en bättre hoj. Funkade ju fint för Stoner 2007.
 
I en intervju med Masao Furusawa så frågades om hur nära Stoner vara ett kontrakt med Yamaha inför 2007 så sa han att det var nära men att Stoner begärt något som Yamaha "could not accept." Undrar vad det var? :va?
Jag kommer inte på något annat än:
1. Pengar
2. Samma hoj som Rossi
3. Inga teamorder

Lorenzos enda chans att ta en titel så länge Rossi är med är att byta märke och hoppas på en bättre hoj. Funkade ju fint för Stoner 2007.
Han känns lika snabb men sen är Rossi ett taktiskt geni och det gäller att vara först över mållinjen. Men jag undrar ändå om det inte finns nåt annat bakom hans vilja att lämna från Yamaha...
 
Last edited:
Lorenzos enda chans att ta en titel så länge Rossi är med är att byta märke och hoppas på en bättre hoj. Funkade ju fint för Stoner 2007.

Riktigt, att det funkade för Stoner: Från ett satelit Honda Team till Ducati worksteam samt att launch/traction controllen gjorde sitt riktiga genombrott med följden att han kunde gasa tidigare och mer. Medan "gamlingarna" inte kunde riktigt vänja sej med den, och fortsatte hålla igen i svängarna
 
Riktigt, att det funkade för Stoner: Från ett satelit Honda Team till Ducati worksteam samt att launch/traction controllen gjorde sitt riktiga genombrott med följden att han kunde gasa tidigare och mer. Medan "gamlingarna" inte kunde riktigt vänja sej med den, och fortsatte hålla igen i svängarna
Nja, det var nog ett par år tidigare som TC blev riktigt bra. Minns att man började testa det redan på tidigt 90-tal i olika versioner.

Sen var det Bridgestone/Ducati/Stoner kombinationen som var bäst 2007.
 
Jorge "Aspar" Martinez kommer ha en hoj i MotoGp nästa år. Efter att Setes team tvingades sluta lyckades Aspar få tillgång till den femte Ducatin.
Ingen förare har signat men Aspar vill gärna ha Bautista.

Vidare har det lämnats in ett förslag till MSMA om att de from 2011 ska hyra ut motorer till team som vill bygga sina egna ramar. Det tycker jag vore toppen och ett bra sätt att få fler hojar på banan, istället för de galna idéer som funnits om 1000cc standardmotorer likt det man kommer köra i Moto2.
 
På Sachsenring så sa ett par teamchefer att dom tyckte det blivit för sent med att få till Moto2 hojar till nästa år. Nästan alla Tyska förare som "ryktas" till Moto2 sa att dom hellre stannade kvar i 125GP för att dom visste vad dom fick och kunde utveklas mera ett år till och kanske kunde ha bättre chans med att komma bra till i VM med utprovat material.
 
Senaste Lorenzo uttalandet:
–Jag anser att jag är en förare som kommer att slå Valentino i framtiden. Nu är vi i stort sett lika snabba och jag är bara i början av karriären och lär mig fortfarande. Jag anser att mitt marknadsvärde är högre än det som Yamaha har erbjudit mig i dagsläget.
 
The provisional 2010 MotoGP World Championship calendar has been revealed.

The 18-round line-up contains no real surprises, with the addition of new events at the Balatonring and Silverstone confirmed long ago.

The new Hungarian Grand Prix, delayed from this year, increases the present line-up by one round, while Silverstone replaces Donington Park as home of the British Grand Prix.

The season will once again start with the Qatar night race, on April 11, and end at Valencia on November 7.

Japan retains its second-round status from this year, before the European season once again starts at Jerez in Spain. The Portuguese Grand Prix will become the penultimate round, after the two flyaway events in Malaysia and Australia.

Interestingly, the new Motorland Aragon Circuit in Northern Spain is listed as a 'reserve circuit'.

Provisonal 2010 MotoGP calendar:

April 11th* Qatar Losail
April 25th Japan Motegi
May 2nd Spain Jerez
May 16th France Le Mans
May 30th Italy Mugello
June 6th Great Britain Silverstone
June 26th** Netherlands Assen
July 4th Catalunya Catalunya
July 18th Germany Sachsenring
July 25th*** United States Laguna Seca
August 15th Czech Republic Brno
August 29th Indianapolis Indianapolis
September 12th San Marino & Riviera di Rimini Misano
September 19th Hungary Balatonring
October 10th Malaysia Sepang
October 17th Australia Phillip Island
October 31st Portugal Estoril
November 7th Valencia Ricardo Tormo - Valencia

Reserve Circuit: Motorland Aragon Circuit

* Evening race
** Saturday race
*** Only MotoGP class
 
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top