Ni som har varit med om maskinhaveri eller andra allvarligare mc relaterade tekniska problem.
Varför gick det som det gick?
Dålig/utebliven service?
Felaktig service/reparationer?
Fel olja, ingen smörjning?
Utebliven kylning? (pga läckage eller liknande)
Dåligt/felaktigt monterat kedjelås?
Fel/dåliga reservdelar som inte håller?
Utslitna gängor i skruvförband på grund av alltför mycket skruvande?
Mc tjänat ut/ gått för långt helt enkelt? (det håller ju inte hur länge som helst)
Jag antar att det är ganska sällsynt med haverier.
Jag vill ju tro att de flesta missödena beror på handhavandefel och brister i service/underhåll men det kan ju vara reservdelar/reparationsmetoder som håller låg kvalité också?
Det finns ju många här som är duktiga på motorer och teknik och Ni har säkert sett och hört en hel del? Vad har ni för erfarenheter?
Själv har jag hittills klarat mig från allvarligare skador eller haveri.
Varför gick det som det gick?
Dålig/utebliven service?
Felaktig service/reparationer?
Fel olja, ingen smörjning?
Utebliven kylning? (pga läckage eller liknande)
Dåligt/felaktigt monterat kedjelås?
Fel/dåliga reservdelar som inte håller?
Utslitna gängor i skruvförband på grund av alltför mycket skruvande?
Mc tjänat ut/ gått för långt helt enkelt? (det håller ju inte hur länge som helst)
Jag antar att det är ganska sällsynt med haverier.
Jag vill ju tro att de flesta missödena beror på handhavandefel och brister i service/underhåll men det kan ju vara reservdelar/reparationsmetoder som håller låg kvalité också?
Det finns ju många här som är duktiga på motorer och teknik och Ni har säkert sett och hört en hel del? Vad har ni för erfarenheter?
Själv har jag hittills klarat mig från allvarligare skador eller haveri.


