Torgo
The Master does not approve
Annars finns det ju ett bra band som heter Rockbitch. Orkar inte leta fram nån video nu men det är bara att googla och youtuba på dom![]()
Bra å bra... jag såg dom live på Underground i Gbg för en massa år sedan

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Annars finns det ju ett bra band som heter Rockbitch. Orkar inte leta fram nån video nu men det är bara att googla och youtuba på dom![]()

Bra å bra... jag såg dom live på Underground i Gbg för en massa år sedan![]()
Drain, svenskt rockband från 90-talet.
Det släppte två skivor, Horror Wrestling (96) samt Freaks of Nature (99).
Minns att jag köpte deras skivor för jag tyckte de var snygga som satan![]()

Hur fasiken kunde jag glömma dom. Jäkligt bra liveband
[YOUTUBE-ID]EVtBRO_FxYQ[/YOUTUBE-ID]

Som redan visats i tråden så finns det gott om duktiga kvinnliga musiker, men en sak jag har funderat över är: Varför finns det inga bra kvinnliga gitarrister? Jag tycker ändå man känner till en hel del tjejer som spelar gitarr, men ingen är särskilt bra. Dom flesta kan spela lite ackord och kompa till några låtar, men jag har då aldrig sett någon bra leadspelare. Tvivlar inte på att det finns nån nånstans, men nog måste dom ju vara rätt så få.
Jag bryr mig normalt inte om enskilda musiker i ett band, vare sig det är kvinnliga eller manliga, så jag kan tyvärr inte komma med några bra namn. Men som du säger så är det sällan det är en kvinnlig gitarrist som sticker ut (eller kvinnlig trummis för den delen).Varför finns det inga bra kvinnliga gitarrister?
Drain, svenskt rockband från 90-talet.
De släppte två skivor, Horror Wrestling (96) samt Freaks of Nature (99).
Minns att jag köpte deras skivor för jag tyckte de var snygga som satan![]()
Som redan visats i tråden så finns det gott om duktiga kvinnliga musiker, men en sak jag har funderat över är: Varför finns det inga bra kvinnliga gitarrister? Jag tycker ändå man känner till en hel del tjejer som spelar gitarr, men ingen är särskilt bra. Dom flesta kan spela lite ackord och kompa till några låtar, men jag har då aldrig sett någon bra leadspelare. Tvivlar inte på att det finns nån nånstans, men nog måste dom ju vara rätt så få.
Flavia Canel, tror hon var gitarrist, körde roadracing i början av 90-talet, och var dessutom tillsammans med Tony Iommi.
Tjejer vill alltid bara sjunga, eller möjligtvis spela fiol eller piano, lyssna på Gene Simmons, "Girls don´t have the balls to play real instruments, rock n roll is a typical male thing"....
Vidare fortsätter han resonemanget om man kan tänka sig något mer osexigt än en tjej som står och spelar blueslicks och feta rockriff, deras plats är ju trånande nedanför scenen.

Du har rätt, tyvärr får man väl säga. Skulle gärna se fler kvinnliga leadgitarrister.
Oftast är det väl i band med endast kvinnliga medlemmar som man hittar dom, och det är sällan dom svävar ut i typ Andy La Rocque-solon.
Kan inte komma på något 'blandat' band på rak arm som har en tjej på lead.
Bas däremot verkar vara ett vanligare instrument för tjejer.
Håller med, tråkigt tunnsått. Men en som inte behöver skämmas för sig och faktiskt en av de få jag kommer på är ju Jennifer Batten
Stentufft![]()
Kom precis på att vi har ett lokalband här från trakten, Olofström närmare bestämt, som har en hårt rockande gitarrist/sångerska.
Fy fan, skithård ju.![]()
Otep - Growlande brud som dessutom ser rätt bra ut i videon T.R.I.C

Stentufft![]()
Kom precis på att vi har ett lokalband här från trakten, Olofström närmare bestämt, som har en hårt rockande gitarrist/sångerska.
[YOUTUBE-ID]hN4m_aC4LVE[/YOUTUBE-ID]
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen