Hej!
Efter en timmes "standard"-körning med min r6:a så var det dags för lite lek på höga varv. När haft 2:an i och varvat upp till ca 12000 så hoppade växeln ut.
Har inte hänt tidigare så nu undrar jag om det är något tillfälligt eller det kanske kan vara kopplingen som börjar bli gammal? Det är ingen ny olja jag testat på senaste tiden, så det borde väl inte vara oljan den ogillar? Vad tror ni?
Efter en timmes "standard"-körning med min r6:a så var det dags för lite lek på höga varv. När haft 2:an i och varvat upp till ca 12000 så hoppade växeln ut.
Har inte hänt tidigare så nu undrar jag om det är något tillfälligt eller det kanske kan vara kopplingen som börjar bli gammal? Det är ingen ny olja jag testat på senaste tiden, så det borde väl inte vara oljan den ogillar? Vad tror ni?
men vaffan... hade han kunnat dra ur motorn på hojjen hade han väl haft så pass mycket tekniskt kunnande att han själv kunnat gissa vad växel-ur-hoppandet kunnat bero på?