Coola Ola
Progressiv klassicist
I augusti kommer jag tillsammans med flickvän samt några vänner resa runt i USA och kommer bl.a. passera Salt Lake City som ligger c:a 1,5 timmars färd från Bonneville Salt Flats, samtidigt som Speed Week pågår. Det är visserligen inte det renodlade motorcykeleventet (som är några veckor senare) men det är ju hur som helst snabba fordon med sammanlagt många tusen hästars vrål och rök.
Eftersom min reskamrater är så gott som helt motorointresserade krävs det ju förmodligen ganska mycket övertalning från min sida och kanske även att jag ger upp möjligheter att påverka resrutten längre fram. Alltså vill jag veta om det är värt det att vara på Bonneville Speed Week i några timmar under någon av eventets sista dagar.
Är det någon som varit där som kan dela med sig av sina erfarenheter?
Eftersom min reskamrater är så gott som helt motorointresserade krävs det ju förmodligen ganska mycket övertalning från min sida och kanske även att jag ger upp möjligheter att påverka resrutten längre fram. Alltså vill jag veta om det är värt det att vara på Bonneville Speed Week i några timmar under någon av eventets sista dagar.
Är det någon som varit där som kan dela med sig av sina erfarenheter?