Motard med lite klös i?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Provkörde en kompis KTM 690 SM '07 idag. Bus bus och riktigt kul när det svänger! Dock var ju maskin tokslö och på bromsfronten hade dom glömt och montera en skiva :va Jag vill ha en lika lätt & busig motard fast med mer ös i maskin och riktiga bromsar, vad ska man leta efter? Hellre längre service intervall än den där sista hk, & gärna över 350mil mellan gångerna.

Känns förövrigt som om det här måste vara en helt unik tråd här i SM-forumet :hihi

Det är inte leksakerna som är roliga, utan hur man leker med dem...:D

Det blir väl svårt, har inte du det du söker efter redan?

Är det mer bus än en 690 och låg vikt, då blir det racegrejer, och då kommer service och underhåll som det berömda brevet på posten (Husa 650).

/J

Det blir väl svårt, har inte du det du söker efter redan?

Är det mer bus än en 690 och låg vikt, då blir det racegrejer, och då kommer service och underhåll som det berömda brevet på posten (Husa 650).

/J

Vore kul med något "billigt" där man kan slänga på ett par grusdäck också. 10hk till mot en 690 SM vore ett riktigt kul komplement. Bromsarna kan man ju fixa själv men hitta mer mos i en 690 maskin utan att det börjar bli problem låter dyrt :confused:

690 SMC-R, några nyheter? Jag har redan "bokat" en men säljaren kan inte ens berätta om eller när den kan tänkas komma.

Sjukt ghey, men det kompenserar jag med Hertigen :yoparty

Tyvärr är du ju lite motsägelsefull.. du vill ha en med mer klös men hellre långt mellan servicen än sista hk :gnissla

Vore kul med något "billigt" där man kan slänga på ett par grusdäck också. 10hk till mot en 690 SM vore ett riktigt kul komplement. Bromsarna kan man ju fixa själv men hitta mer mos i en 690 maskin utan att det börjar bli problem låter dyrt :confused:

690 SMC-R, några nyheter? Jag har redan "bokat" en men säljaren kan inte ens berätta om eller när den kan tänkas komma.

Sjukt ghey, men det kompenserar jag med Hertigen :yoparty

Det är ju rätt mycket mer drag i SMCn och Enduron än i 690SM. Iallfall i de jag provkört. Tycker t o m med min 625a har roligare motor än 690SM som har sådär jämt, fint och halvtråkigt register.

Tyvärr är du ju lite motsägelsefull.. du vill ha en med mer klös men hellre långt mellan servicen än sista hk :gnissla

Nej, det är jag som är dålig på att förklara :D Hur många hk har en SM, 60? Hellre något med 70 än 75 om man kan få till ett normalt serviceintervall.

Mer klös ,dubbla skivor och ett hyfsat serviceintervall får du iaf på en KTM950/990 SM.
Sen var det ju det där med vikten kvar då...

Fast då har jag ju Hertigen istället. Bättre & roligare på allt än SM. Nånting lätt är ett krav då jag ska köra grus (inte enduro) me den också.

Det är ju rätt mycket mer drag i SMCn och Enduron än i 690SM. Iallfall i de jag provkört. Tycker t o m med min 625a har roligare motor än 690SM som har sådär jämt, fint och halvtråkigt register.

Många som säger olika där. Vissa säger att det är samma andra att det är jätteskillnad. Blir till & prova en SMC då :tummenupp

Nej, det är jag som är dålig på att förklara :D Hur många hk har en SM, 60? Hellre något med 70 än 75 om man kan få till ett normalt serviceintervall.

Problemet brukar va att vikten följer serviceintervallen.. Inga problem att få en motard med 70hk och bra service intervaller men då väger den där efter.. Hellre en med samma hk som en 690 sm och många kilo mindre :tummenupp

Hellre en med samma hk som en 690 sm och många kilo mindre :tummenupp

Det funkar lika bra, det jag vill åt är att det rör på sig när man vrider på rullen. Körde Iofs. bara en kortis + Bulten fram & tillbaka men när man skulle köra om bilar så kändes det nästan som man vill göra en Flintstones och hjälpa till lite med fötterna :lol

:FU:FU:FU:FU:FU:FU:FU:FU:FU:arsele

Det funkar lika bra, det jag vill åt är att det rör på sig när man vrider på rullen. Körde Iofs. bara en kortis + Bulten fram & tillbaka men när man skulle köra om bilar så kändes det nästan som man vill göra en Flintstones och hjälpa till lite med fötterna :lol

Blir ju aldrig samma sak som en sporthoj t ex iom det korta registret.. En motard har bra ös på små vägar på större vägar så behövs det mer om du vill ha ös.. Men dryga 60 häst på 110kg torrvikt blir riktigt kul :) Men då kostar det i garagetimmar istället :gnissla

Hadde också jäkligt svårt med att hitta en motard med lite pulver i som man slipper skruva hela tiden.

Funderade på allt från trimmad xr650 till ny 690 enduro men provkörde en husa 650 och tycker numera att skruvandet är värt all den körglädje man får med 60hästar på 110kg.

Det är liksom lätt att skruva när man flinar som ett fån varje gång man ser den.

Hadde också jäkligt svårt med att hitta en motard med lite pulver i som man slipper skruva hela tiden.

Funderade på allt från trimmad xr650 till ny 690 enduro men provkörde en husa 650 och tycker numera att skruvandet är värt all den körglädje man får med 60hästar på 110kg.

Det är liksom lätt att skruva när man flinar som ett fån varje gång man ser den.

Kan köpa att skruvandet är värt det men vad har du gjort för att skala av 15 kilon på husan?

Har inte gjort ett nå hadde helt enkelt för mig att den väger 103kg men det kanske är torrvikt eller så minns jag galet vilket är fullt möjligt.

Highland 507 :yoparty
Kaaanske inte helt tokbillig..

Skulle nog kikat på dorsoduro före 950sm, även om dorson är tung är den inte så tung. Har iaf 95hk...

En gammal 500 tvåtakt är nog det jävligaste annars :D

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back