Och kungen abdikerade inte. Naturligtvis.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
med anledning av denna tråd:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4303419#post4303419

hittade jag en några år gammal artikel:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article192463.ab

och idag vet vi ju att han sitter lika säkert på sin tron, som en juggesnajpers kula i pannan på en oskyldig.

min fråga är dock: varför sitter han fortfarande kvar? hur mycket 'olämpligt' behövs, för att han ska abdikera? eller har jag fel, grabben gör ett mega-jobb för sverige och jag har fått allt om bakfoten?

alla experter och sossar, kan ni förklara för mig?

För att sporthoj representerar ju tyvärr inte merparten av svenska folkets åsikter.
Över lag så gillar folk; Dansband, surströmming, gummistövlar, Bert Karlsson, svenska filmer, KUNGEN samt allsång på skansen.
Om vi skulle representera svenska folket så skulle vi; Inte ha en demokrati, alla dansband skulle förbjudas, folk som kör trafikfarligt skulle hängas upp i gatubelysningarna landet runt, pensionärer skulle få vara ute mellan 11.00-12.00 på söndagar då vi andra är bakfulla.

Men ge det 2-3 generationer till så är kungahuset ett minne blott, även dansband förutom i Värmland.

För att sporthoj representerar ju tyvärr inte merparten av svenska folkets åsikter.
Över lag så gillar folk; Dansband, surströmming, gummistövlar, Bert Karlsson, svenska filmer, KUNGEN samt allsång på skansen.
Om vi skulle representera svenska folket så skulle vi; Inte ha en demokrati, alla dansband skulle förbjudas, folk som kör trafikfarligt skulle hängas upp i gatubelysningarna landet runt, pensionärer skulle få vara ute mellan 11.00-12.00 på söndagar då vi andra är bakfulla.

Men ge det 2-3 generationer till så är kungahuset ett minne blott, även dansband förutom i Värmland.

talar du i egenskap av...sosse?

:näsblod

Kungen är ju lite allmänt efterbliven sådär, det visste vi ju redan. Följdaktligen kommer inte dumma uttalanden i stil med det här som någon överaskning, och inte heller väger de särskilt tungt. Knugen har ingen egentlig makt, han är en reklampelare. Vad han än tycker eller tänker eller ens säger spelar ingen roll i praktiken. Det är bara att, precis som i fallet med en reklampelare, beskåda, skaka på huvudet, ignorera och gå vidare. I mitt tycke är det inte särskilt lämpligt över huvud taget att prisa ett diktatoriskt styre, men varför skulle det vara mindre lämpligt för kungen? Han är väl inte dummare än någon annan som är lika dum, så att säga?
Sen varför en icke politiker över huvud taget diskuterar handel och politik med utländska politiker är en mycket bra fråga.

vad är din poäng?

Min poäng är, varför hetsa upp sig för att kungen gjort ännu en dumhet men fortfarande sitter kvar? Inget av det är några direkta världsnyheter precis...

Icke, i egenskap av elitist.

ahh, ach so meine kleine freunde...

Min poäng är, varför hetsa upp sig för att kungen gjort ännu en dumhet men fortfarande sitter kvar? Inget av det är några direkta världsnyheter precis...

1. kunde du inte sagt det från början?
2. vad är poängen med ett kungahus, som inte egentligen är ett kungahus (ett riktigt kungahus för krig mot andra kungahus), utan mer ett gäng inavlade övferklasstjommar som kommit på ett bra sätt att 'få pengar' från staten?
3. uppenbarligen så gör han bort sig, kungen, som av både expertis och politiker, ifrågasätter hela kungahusets existens - jag hetsar inte upp mig, utan citerar snarare och undrar hur det kommer sig att 'den väldigt dyslektiska familjen' fortfarande finns kvar, när expertisen/politiker tycker att det är dags att avskaffa dem?
4. det finns en del poäng från dee-cati. han har förstått min tråd. lär dig av honom, en elitist.

Last edited:
ahh, ach so meine kleine freunde...

2. vad är poängen med ett kungahus, som inte egentligen är ett kungahus (ett riktigt kungahus för krig mot andra kungahus), utan mer ett gäng inavlade övferklasstjommar som kommit på ett bra sätt att 'få pengar' från staten?
3. uppenbarligen så gör han bort sig, kungen, som av både expertis och politiker, ifrågasätter hela kungahusets existens - jag hetsar inte upp mig, utan citerar snarare och undrar hur det kommer sig att 'den väldigt dyslektiska familjen' fortfarande finns kvar, när expertisen/politiker tycker att det är dags att avskaffa dem?
4. det finns en del poäng från dee-cati. han har förstått min tråd. lär dig av honom, en elitist.

Dee-cati for Pres......eller for King! :D:D

Dee-cati for Pres......eller for King! :D:D

:hihi

1. Jag trodde att jag skulle bli bättre förstådd om jag förklarade tankarna bakom min poäng snarare än att bara rabbla poänger.
2. Han är som sagt en reklampelare. Reklam säljer, så är det. Han "promotar" sverige för omvärlden (och som tur är verkar dumskallarna inte ha fattat hur korkad han är, det är det bara vi som gjort).
3. Självklart gör han bort sig, det har han alltid gjort. Och han har alltid klarat sig. Därför menar jag att det inte ens är lönt att ifrågasätta varför han alltid klarar sig, för han bara gör det. Och jag tror som sagt att han ändå fyller ett visst PR-syfte.
4. Nog sant, men det är som sagt inte så lönt att ifrågasätta det faktum att vi fortfarande har kung eftersom vi alltid haft det och troligen kommer ha det ett bra tag till.

Last edited:

1. nej, du blev inte bättre förstådd. k.i.s.s. - keep it simple stupid.
2. nämn någon som turistar i sverige för att kungen gör 'reklam' för landet.
3. om du tycker att det inte är lönt att ifrågasätta saker och ting, utser jag dig härmed till stormuppen. hädanefter får du inte klaga/gnälla/ifrågasätta över saker och tings tillstånd i detta land, utan skall för evigt knyta näven i fickan och hålla tyst.
4. ta elitism-lektioner av dee-cati.

Last edited:
Jag kommer dra igång ett läger nu till hösten, om han uppfyller kriterierna så kanske han kan få vara med på ett hörn. Fullständig hängivelse är ett krav, samt blå ögon och blont hårsvall.

perfekt. skicka mig inbetalningsavin, så står jag för krügerranden.

Bara glöm vad jag sa, det gör saken enklare.

...glömma vad?

Last edited:
Jag kommer dra igång ett läger nu till hösten, om han uppfyller kriterierna så kanske han kan få vara med på ett hörn. Fullständig hängivelse är ett krav, samt blå ögon och blont hårsvall.

Okey. Men om jag går rakad och stoppar i linser får jag vara med då?
Har ju gröna/blå ögon och svart hår.
Hängivelsen är det inget fel på.

Go kungen! Go kungen! Go kungen! :Bugar

hade jag vatt kung levt så glassigt liv hade jag inte abdikerat för något kan jag ju säga

Enligt mig så gör Kungen med familj ett jättebra jobb och marknadsför sverige, det syns bara mindre här hemma.
Tyskarna är besatta av vårt kungahus, det känner ni nog till.
Jag var i Indonesien under tsunamin och bland de första uttalandena från något land som sändes där var Kungens.
När han kom till Kina med ostindiefararen så direktsändes det över hela landet.
Det är inte ovanligt att stora svenska företag lyckas få ett kontrakt/order/o.s.v. i ett land i samband med en statsbesök.
Dessutom är det ett del av vårt kulturarv.

Och vad betalar vi för detta? ca 4:- per person och år har jag för mig... inte så farligt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg