Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kan kolla på superblackbird.se.. Där får du alla svar du behöver!!
För övrigt, riktigt nöjd med min!!
hur sitter man på dom? ser inte ut att vara överdrivet framåt, är den bekväm att åka i normal fart också
köp en och välkommen in i skaranSom en körskolehoj om du är försiktig på gasen.... Hur man sitter är helt upp till dig, hur lång du är etc.
Jag är 193cm och normalt byggd och sitter nästan perfekt, kunde be om ett par cm till för mina knän men annars inget o gnälla över. Man har ju leder att böja på
För övrigt en kanonklubb för både umgänge och kunskaper www.superblackbird.se
köp en och välkommen in i skaran
jag är typ 1.82 kör bandit 1200s idag, så lite mer framåt blir det nog![]()
Inte helt säkert, då banditen har en rätt låg/tunn sadel där avståndet fotpinne/dyna troligen är kortare än Birden.
Och vad avser styrets höjd har jag själv VFR:ens styrhalvor som höjer styret 7cm och med den modden sitter man som folk och kan köra hur länge som helst!
Ikväll körde jag t.ex upp till Dalarna, satte ner fötterna en gång när jag tankade och tog en korv, körde sedan hem, klev av helt oberörd efter ca 40 mil...
Think about it!
Vilken hoj gör man det med, samtidigt som den inte skäms helt på bana heller![]()
låter bra, tåls att fundera på, får nog vänta tills utbildningen är klar för jag misstänker att jag får lägga en slant imellan

hur sitter man på dom? ser inte ut att vara överdrivet framåt, är den bekväm att åka i normal fart också
Jag har skitkul med med min på dom små kurviga vägarna, Är man duktig hinner man med RR hojarna också, man kan ju inte gå lika långt ner som dom men det tar man igen på rakan efter kurvan..
BB svarar tydligen riktigt bra på att höja den med en 4mm bricka på bakre dämpare.. har inte sj monterat min än, men kommer..![]()

Vaddå inte kunna gå ner/lägga ner en Bird?
(har en 6mm bricka som distans, styvare fjädrar i gaffeln och såklart är centralstödet goners)

Knappa in dig på klubb forumet och joina oss.
Kör snyggt![]()
Jag har aldrig ägt en BB, men har spenderat några mil med kompisens fd BB-03, likväl som på en annan kompis Hayabusa-02 (har aldrig ägt en sån heller). Körställningen för längre transporter är bättre på BB, men sen slutade fördelarna. Tung, trött och trög sammanfattar min upplevelse av Blackbird. Jag körde iofs en gsxr1000-03 då och att försöka hänga på med en Blackbird med samma uppgivna effekt men med över 60kg övervikt var lika omöjligt som det låter. Jag skulle hellre köpa en Hayabusa om jag inte enbart tänkte hänga på tre packväskor och tanten för långa touringsvängar varje helg. Är du en duktig förare kan du absolut hänga med sporthojar, och hänga av dem, runt en bana eller en krokväg med en Blackbird såväl som med en Dragstar. Det jag vänder mig emot är en del beskrivningar om hur fantastiskt snabb eller hanterbar Blackbirden är, det hänger nog snarare på att de är bättre än genomsnittet på att köra, fysiken gäller ju även fast det står Honda på tanken. Ni är välkommna att halshugga mig nu![]()
Jag skulle hellre köpa en Hayabusa om jag inte enbart tänkte hänga på tre packväskor och tanten för långa touringsvängar varje helg.
Det jag vänder mig emot är en del beskrivningar om hur fantastiskt snabb eller hanterbar Blackbirden är,
|
|
Ducati DesertX 2026
Ducati DesertX 2026 – ännu ... |
|
|
KTM firar 100 år av 6DAYS
KTM firar 100 år av 6DAYS® ... |
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |