Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Klaga lagom, Jag bor på Gullmars och det är fan inte kul att höra bussar, ambulanser, fulla skitungar och så har vi Ragnar med sin stackars utsvultna schäffer som skäller åt just alla bussar, ambulanser, fulla skitungar, sin matte Ragnar och ibland även sig själv!
![]()
Jag brukar ofta dunka förbi Aspudden med tändkulan, senast i fredags, lördags och söndags. Vill du ha ngn ändring på varvtalet? Jag brukar ligga på 390 rpm![]()
A jag vill inte byta. Men några yyylllande japaner vaggar dig väl till sömns?
Jasså det var du? Jag trodde det var någon som hade fest nere i vinterviken.

Jag brukar ofta dunka förbi Aspudden med tändkulan, senast i fredags, lördags och söndags. Vill du ha ngn ändring på varvtalet? Jag brukar ligga på 390 rpm![]()

Jag brukar ofta dunka förbi Aspudden med tändkulan, Jag brukar ligga på 390 rpm![]()
Det är sjöfylla du snacka om nu. Så länge man håller mängden alkohol i kroppen lägre än vad man pissat över relingen så är det lugnt.Är det en öl du håller i handen på bilden Jürgen!? Sjöfylla är olagligt!!zaw![]()
Tack. Hon är min stora passion. Hon är en däckad skötbåt, sk däckare. Har sprungit efter henne sedan jag var 10, vågade dock köpa henne först för 12 år sedan. Har bytt 65 meter bord, tre däcksbalkar, 1/3 av däcket samt helrenoverat original Seffle 20HK tändkulemotorn samt försett henne med sötvattenskylning. Tuffar runt på Östersjön om sommaren. Brukar ofta åka till Åland, lite sugen på att bjuda över några roliga Mariehamns-SH-medlemmar (Petter!!?) i sommar när jag ligger på Åland. Då kan jag skylla ifrån mig när MSF:s hamnkapten vill slänga ut mig från Åland... såsom sist.Det var en väldans fin båt du har!![]()

Fy fan vilken ball båt. Man får habegär.
Nej nej jag ska inte ha fler leksaker![]()
Är det en öl du håller i handen på bilden Jürgen!? Sjöfylla är olagligt!!zaw![]()
Det är sjöfylla du snacka om nu. Så länge man håller mängden alkohol i kroppen lägre än vad man pissat över relingen så är det lugnt.
Tack. Hon är min stora passion. Hon är en däckad skötbåt, sk däckare. Har sprungit efter henne sedan jag var 10, vågade dock köpa henne först för 12 år sedan. Har bytt 65 meter bord, tre däcksbalkar, 1/3 av däcket samt helrenoverat original Seffle 20HK tändkulemotorn samt försett henne med sötvattenskylning. Tuffar runt på Östersjön om sommaren. Brukar ofta åka till Åland, lite sugen på att bjuda över några roliga Mariehamns-SH-medlemmar (Petter!!?) i sommar när jag ligger på Åland. Då kan jag skylla ifrån mig när MSF:s hamnkapten vill slänga ut mig från Åland... såsom sist.
/J
Fördelen med tändkulebåtar är att man inte behöver skaka dropparna av dolmen när man runkat över relingen under gång. Det sköter sig själv med en tändkula i källaren.
/J

Och hur förvandlades denna tråd till en båt tråd
![]()

![]()
![]()
Har jürghen del at en pava rövin me sig själv iklväll ell3r*?

|
Vi provkör Indian Chief Vintage
Screenshot I kommande nu... |
|
|
|
Ducati DesertX 2026
Ducati DesertX 2026 – ännu ... |
|
|
KTM firar 100 år av 6DAYS
KTM firar 100 år av 6DAYS® ... |
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |