Gasdemoner på Essingeleden

Arlukin

Master Po
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
CBR 900 - 99
Bor i aspudden, typ 500 meter ifrån E4:an och kan störa mig något rejält på biltrafiken där. Men när det kommer förbi ett gäng knuttar tagna av gasdemonen, ja då myser jag.

hmm får jag gå och lägga mig nu?

Haha, var lika dant för mig här i Halmstad. Innan så bodde jag precis vid en rätt stor väg som kallas för nissastigen. ibland kunde man höra hojjarna flera kilometer bort och sen såg man bara hur dom vrålade förbi.

Måste faktiskt erkänna att det är inte så dummt när en Ferrari eller liknande drar förbi heller :tungan

Klaga lagom, Jag bor på Gullmars och det är fan inte kul att höra bussar, ambulanser, fulla skitungar och så har vi Ragnar med sin stackars utsvultna schäffer som skäller åt just alla bussar, ambulanser, fulla skitungar, sin matte Ragnar och ibland även sig själv!

:huvet

Last edited:
Klaga lagom, Jag bor på Gullmars och det är fan inte kul att höra bussar, ambulanser, fulla skitungar och så har vi Ragnar med sin stackars utsvultna schäffer som skäller åt just alla bussar, ambulanser, fulla skitungar, sin matte Ragnar och ibland även sig själv!

:huvet

A jag vill inte byta. Men några yyylllande japaner vaggar dig väl till sömns?

Jag brukar ofta dunka förbi Aspudden med tändkulan, senast i fredags, lördags och söndags. Vill du ha ngn ändring på varvtalet? Jag brukar ligga på 390 rpm :D

Jasså det var du? Jag trodde det var någon som hade fest nere i vinterviken.

Last edited:
A jag vill inte byta. Men några yyylllande japaner vaggar dig väl till sömns?

Jasså det var du? Jag trodde det var någon som hade fest nere i vinterviken.

Tändkulemotorn är urmodern till all bögdisco både house och disco, 120 BPM på tomgång :banana

[YOUTUBE-ID]M1CJ2k501Zg&feature=fvw[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Är det en öl du håller i handen på bilden Jürgen!? Sjöfylla är olagligt!!zaw:mad::mad::mad:
Det är sjöfylla du snacka om nu. Så länge man håller mängden alkohol i kroppen lägre än vad man pissat över relingen så är det lugnt.

Det var en väldans fin båt du har! :):tummenupp
Tack. Hon är min stora passion. Hon är en däckad skötbåt, sk däckare. Har sprungit efter henne sedan jag var 10, vågade dock köpa henne först för 12 år sedan. Har bytt 65 meter bord, tre däcksbalkar, 1/3 av däcket samt helrenoverat original Seffle 20HK tändkulemotorn samt försett henne med sötvattenskylning. Tuffar runt på Östersjön om sommaren. Brukar ofta åka till Åland, lite sugen på att bjuda över några roliga Mariehamns-SH-medlemmar (Petter!!?) i sommar när jag ligger på Åland. Då kan jag skylla ifrån mig när MSF:s hamnkapten vill slänga ut mig från Åland... såsom sist. :gnissla

Fy fan vilken ball båt. Man får habegär.

Nej nej jag ska inte ha fler leksaker :huvet

Tack. Ja det är svensk skärgårds- och industrihistoria :tummenupp Skärgårdens urtidspuls :D Sälarna dansar ofta för oss, trodde det var en tändkuleskröna innan jag vart tändkuleägare.

Är det en öl du håller i handen på bilden Jürgen!? Sjöfylla är olagligt!!zaw:mad::mad::mad:

Hon tar ca 2 ton i lastrummet om man ska gå för öppen sjö. Jag slängar tillbaks burkarna i lastrummet . Här är jag fångad på hemväg av en tidningdfotograf efter en 5-veckors sommarsemester, det kan du se på det akterliga trimmet (bakhäng på raggarspråk). :fyllisar

Det är sjöfylla du snacka om nu. Så länge man håller mängden alkohol i kroppen lägre än vad man pissat över relingen så är det lugnt.

Fördelen med tändkulebåtar är att man inte behöver skaka dropparna av dolmen när man pinkat över relingen under gång. Det sköter sig själv med en tändkula i källaren.

/J

Bifogat

• vinömotor1 001.JPG
    vinömotor1 001.JPG
    81.2 KB · Visningar: 147
Last edited:
Tack. Hon är min stora passion. Hon är en däckad skötbåt, sk däckare. Har sprungit efter henne sedan jag var 10, vågade dock köpa henne först för 12 år sedan. Har bytt 65 meter bord, tre däcksbalkar, 1/3 av däcket samt helrenoverat original Seffle 20HK tändkulemotorn samt försett henne med sötvattenskylning. Tuffar runt på Östersjön om sommaren. Brukar ofta åka till Åland, lite sugen på att bjuda över några roliga Mariehamns-SH-medlemmar (Petter!!?) i sommar när jag ligger på Åland. Då kan jag skylla ifrån mig när MSF:s hamnkapten vill slänga ut mig från Åland... såsom sist. :gnissla

/J

Det kunde du ju gjort medans jag bodde kvar på Åland så jag hade fått se henne live! Otroligt fin, förstår att du är kär! :tummenupp

Fördelen med tändkulebåtar är att man inte behöver skaka dropparna av dolmen när man runkat över relingen under gång. Det sköter sig själv med en tändkula i källaren.
/J

Det där var lite homoerotiskt men visst, det lät ball:D:D:yoparty:rolleyes:

Och hur förvandlades denna tråd till en båt tråd :va

:backontop

Har jürghen del at en pava rövin me sig själv iklväll ell3r*?

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back