Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Äntligen har man fått tummen ur och satt på Svart Fatbar.

Man märker att reglagen är gjorda för ett orginalstyre, eftersom de sitter lite annorlunda nu, och var inte helt lätta att skruva dit.

Ska försöka trolla fram lite bilder under dagen :)

Ska ut och testa körställningen nu med :yoparty

PS. Bredare blev det iaf :)

Borrade du hål för piggarna ?

Det var några styrpinnar som gav mig lite huvudbry!

Äntligen har man fått tummen ur och satt på Svart Fatbar.

Man märker att reglagen är gjorda för ett orginalstyre, eftersom de sitter lite annorlunda nu, och var inte helt lätta att skruva dit.

Ska försöka trolla fram lite bilder under dagen :)

Ska ut och testa körställningen nu med :yoparty

PS. Bredare blev det iaf :)

Speedtech slipons

Tjena, har nu beställt speedtech slipons.

Är det någon som kör med dessa? Och hur är det nu med de vajrarna som sitter på orginal rören. Kan man bara koppla ur dessa utan att det blir strul??

Tänkte ge mig på detta själv men är ingen mekaniker...något speciellt man bör tänka på? Förresten, fanns här fler Z ägare från malmö trakten??

Detta upptäckte jag på hojen idag, för er som inte känner igen det så är det ramen som löper utanpå motorn. Hojen har gått runt 450mil
usa468.jpg

tja! jag har en Z750 2006:a, det jag undrar är om någon vet om det finns en skylthållare som man kan ha kvar sina orginalblinkers på? jag vill få bort all plast där bak men vill ändå ha kvar orginalblinkersen :)

tacksam för svar! PM el här...

ha det bra!

Detta upptäckte jag på hojen idag, för er som inte känner igen det så är det ramen som löper utanpå motorn. Hojen har gått runt 450mil

Jo jag vet, det är ett "känt" problem... om du håller på o kör på slangen o grejer så kan det sluta så... tål inte allt för mycket det där o det antar jag att du har gjort då det ser ut så där.

Jag vet en kund på Stibix som kom in två gånger på en vecka eller nått med samma problem o han höll på o stunta med sin z1000.

Jo jag vet, det är ett "känt" problem... om du håller på o kör på slangen o grejer så kan det sluta så... tål inte allt för mycket det där o det antar jag att du har gjort då det ser ut så där.

Jag vet en kund på Stibix som kom in två gånger på en vecka eller nått med samma problem o han höll på o stunta med sin z1000.

Också hör det, men ni måste hålla med om att det är lite märkligt :va

Inte bara lite märkligt, inte kan väll Kawasaki vara så dum att man släpper en hoj inom Streetfighter-segmentet och inte tro att en stor del av kunderna kommer busa på balhjulet:confused:

Gäller samma för 750´n?

nån som har kawas aluspeglar monterade och har bilder? är lite sugen på att byta ut mina mussepiggöron! (är priset angett per par på deras hemsida?)

Tjena, har nu beställt speedtech slipons.

Är det någon som kör med dessa? Och hur är det nu med de vajrarna som sitter på orginal rören. Kan man bara koppla ur dessa utan att det blir strul??

Tänkte ge mig på detta själv men är ingen mekaniker...något speciellt man bör tänka på? Förresten, fanns här fler Z ägare från malmö trakten??

har nyligen bytt ut mina original gjorde inte det själv då jag heller inte är duktig på mkaniken. lämnade in min på ebos i malmö, dom gjorde ett mkt bra jobb snabbt och billigt. kan jag rekomendera om du inte gör det själv.

ang byta rör så är det en barnlek även för den ovane och ang vajrarna så tar man bort dom från infästningen där dom slutar vid luftfiltret. kan leta fram en instruktion på hur de går till ifall du bestämmer dig för att göra det själv.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025