Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Varför vill inte min hoj gå fortare än 230 km/h ?:mad: Är där någon form av spärr, eller dom är bara lite trötta när dom är orginal. 10 000 rpm på 5:an, sen hände inte mer:confused:.
Hade en powercommander och luftfilter ordnat till det? Har gpr slip on på.
Hur mycket effekt stjäler katten? Kanske ett helsystem måste till (dyrt)?

5ans växel? Skrivfel eller glömde du 6an?:P
 
5ans växel? Skrivfel eller glömde du 6an?:P

Nä, jag glömde inte 6:an. men det gjorde ingen skillnad när jag växlade upp.
Men problemen ska åtgärdas i mitten på juli.
Då ska pc och luftfilter på, luftburken ska byggas om och den ska drevas ner en kugg fram :banana
Ska även köras i bänk, så allt blir pefekt:tummenupp
 
Nä, jag glömde inte 6:an. men det gjorde ingen skillnad när jag växlade upp.
Men problemen ska åtgärdas i mitten på juli.
Då ska pc och luftfilter på, luftburken ska byggas om och den ska drevas ner en kugg fram :banana
Ska även köras i bänk, så allt blir pefekt:tummenupp

Jag har pc3, leovince evo factory II samt filter, min gör 265, bara mappad. 240 på 5an.
 
Jaha! då va det dags igen!

Köpte en beg Z750 -06 i våras och har nu kört 200mil.

häromveckan fick jag en impuls, ringde och beställde en ny cykel på stibix. (Svart Z750 2009.) Ska förhoppningsvis hämtas i mitten av kommande vecka.

Har ett Mivv Gp-system på min nuvarande hoj och är självklart sugen på ett slipon till den nya också.

Har snaglat endel på SC-Project systemen. såg att detta varit uppe på diskussion tidigare, men nu till min fråga:

Är det någon som kör med SC-project? gott ljud? (själklart individuellt tycke och smak.), kvalitet? Priset på 340 Euro är ju ganska överkomligt.

// Daniel
 

Bifogat

  • kawasaki_z750_sc_project_carbon_007.jpg
    kawasaki_z750_sc_project_carbon_007.jpg
    43.2 KB · Visningar: 130
Last edited:
Jag vet att det finns till modellen ZR-7 99-03 där dom valt att kalla den för "Hugger innerskärm"
Någon som vet vad jag menar och kanske har hittat en sådan???

Ja precis det kallas för Hugger... gå in på ermax.fr och se vilken du vill ha, sen beatäll via bikersneed.se det tar 2½ vecka då det skickas från Frankrike, fungerar klockrent.

Lycka till.
 
Jaha! då va det dags igen!

Köpte en beg Z750 -06 i våras och har nu kört 200mil.

häromveckan fick jag en impuls, ringde och beställde en ny cykel på stibix. (Svart Z750 2009.) Ska förhoppningsvis hämtas i mitten av kommande vecka.

Har ett Mivv Gp-system på min nuvarande hoj och är självklart sugen på ett slipon till den nya också.

Har snaglat endel på SC-Project systemen. såg att detta varit uppe på diskussion tidigare, men nu till min fråga:

Är det någon som kör med SC-project? gott ljud? (själklart individuellt tycke och smak.), kvalitet? Priset på 340 Euro är ju ganska överkomligt.

// Daniel

Hittade en länk med ljudklipp som knaske kan vara något http://www.youtube.com/watch?v=tO-2i29rOFE
 
Har läst lite runt på nätet om Z1000 (07--) och funnit bla följande som verkar återkomma
i flera kommentarer:
- Ostabil i höga farter.
- irriterande vibrationer med ökande varvtal.
- Sadeln är för hård.
- Sadeln har för mycket lutning framåt vilket gör att tanken "sitter i
skrevet" som någon skrev.

Hur uppfattar ni det som äger en sådan hoj här på sporthoj.com..?
Någon som vet om någon affär har en demohoj..?
 
Har läst lite runt på nätet om Z1000 (07--) och funnit bla följande som verkar återkomma
i flera kommentarer:
- Ostabil i höga farter.
- irriterande vibrationer med ökande varvtal.
- Sadeln är för hård.
- Sadeln har för mycket lutning framåt vilket gör att tanken "sitter i
skrevet" som någon skrev.

Hur uppfattar ni det som äger en sådan hoj här på sporthoj.com..?
Någon som vet om någon affär har en demohoj..?

-Jag märkte inte av några ostabilitet i högre farter. 200km/h går bra, efter det är det inte kul utan kåpor på någon hoj.
-Vibrationerna är värre på gamla modellen före -07. Inget jag störde mig på.
-Sadeln är rätt hård. Gjorde en långresa med cykeln, och röven var ganska mörbultad. Inget problem på kortare sträckor dock.
-Sadeln lutar framåt, men come on, bättre att få gnida skrevet mot tanken än inget alls... :)
 
Är det någon som har provat "rutan" som finns att köpa som tillval till Z1000 -08?

Isf skillnad?

Förvisso en 750 -07a men jag tror att rutan är densamma??
Monterade min igår och tog ett par mil längs glafsfjorden i fagra värmland, hursomhelst var det direkt otrevligt att ligga i 130 innan, men med rutan är det inga problem alls!

Dessutom va den lätt att montera, borra fyra st 9,6mm hål i orginalkåpan, i med expandermuttrarna och dra åt!
 
Förvisso en 750 -07a men jag tror att rutan är densamma??
Monterade min igår och tog ett par mil längs glafsfjorden i fagra värmland, hursomhelst var det direkt otrevligt att ligga i 130 innan, men med rutan är det inga problem alls!

Dessutom va den lätt att montera, borra fyra st 9,6mm hål i orginalkåpan, i med expandermuttrarna och dra åt!


Ok tack för svar!
Men 750in har ingen ruta original va?
på 1000 sitter det ju en liten, sen den som man kan byta till är lite bredare och högre!
Kanske är samma man använder till 750in ja vet inte! :va
Jag beställer en och testar, hoppas man slipper ligga med hakan på tanken:)

Edit: denna ruta är det jag talar om--> http://kawasaki.se/product.asp?Id=34044997773&Sub=5&SId=34047623331
 
Rätt ny här, jag har väl precis bestämt mig för att köpa en kawasaki z750 som första hoj och det blir nog en bättre begagnad. Jag hoppas kunna få med mig ngn kunnig person som får bedömma den saken.

Hursomhelst så funderar jag på utrustning, är det någon som kör eller kan säga ngt om dessa skor (man måste börja ngnstans :))

KAWASAKI CITY 1, på kawasaki.se står det att läsa "Högskaftade sportskor. Ovandel i svart läder och limegrönt foder. Nätfoder som andas.". De hade ju ett rätt bra pris och sedan så såg de riktigt coola ut.
 
Ok tack för svar!
Men 750in har ingen ruta original va?
på 1000 sitter det ju en liten, sen den som man kan byta till är lite bredare och högre!
Kanske är samma man använder till 750in ja vet inte! :va
Jag beställer en och testar, hoppas man slipper ligga med hakan på tanken:)

Edit: denna ruta är det jag talar om--> http://kawasaki.se/product.asp?Id=34044997773&Sub=5&SId=34047623331

Nej 750´n har ingen ruta men det är samma ruta till både 750 och 1000 iaf, jag tyckte den hjälpte helt klart. Även när man sitter rätt upp!
 
Rätt ny här, jag har väl precis bestämt mig för att köpa en kawasaki z750 som första hoj och det blir nog en bättre begagnad. Jag hoppas kunna få med mig ngn kunnig person som får bedömma den saken.

Hursomhelst så funderar jag på utrustning, är det någon som kör eller kan säga ngt om dessa skor (man måste börja ngnstans :))

KAWASAKI CITY 1, på kawasaki.se står det att läsa "Högskaftade sportskor. Ovandel i svart läder och limegrönt foder. Nätfoder som andas.". De hade ju ett rätt bra pris och sedan så såg de riktigt coola ut.

Skyddsmässigt är det nog ingen fråga om saken. Antingen köpa riktiga stövlar med skydd upp mot smalbenet eller inga alls och bara ta några gympadojjor hemma att vandra stan med. Dock inte kul att få 230kg mc på foten om du skulle välta den.. Kolla blocket om du inte vill lägga ut 10.000+ på komplett utrustning i butik. Lindstrands, halvarssons och jofama har endel bra och snyggt även i allväderställ (jackor + byxor).
 
Är det någon som vet hur många liter motor olja det går in i en z1000 2007
ink oljefilter?????????:va
 
Rätt ny här, jag har väl precis bestämt mig för att köpa en kawasaki z750 som första hoj och det blir nog en bättre begagnad. Jag hoppas kunna få med mig ngn kunnig person som får bedömma den saken.

Hursomhelst så funderar jag på utrustning, är det någon som kör eller kan säga ngt om dessa skor (man måste börja ngnstans :))

KAWASAKI CITY 1, på kawasaki.se står det att läsa "Högskaftade sportskor. Ovandel i svart läder och limegrönt foder. Nätfoder som andas.". De hade ju ett rätt bra pris och sedan så såg de riktigt coola ut.

Det är ingen bra skyddsutrustning på en sporthoj. Köp riktiga mc-stövlar istället t.ex tcx, Alpinestars. Sedan behöver du ett bra skinnställ (helst) eller textilställ och handskar samt glasfiberhjälm och separat ryggskydd.
Det ingen bra idé att snåla skyddsutrustningen för en nybörjare. Det är så lätt, speciellt som nybörjare att göra ett misstag och "gå i backen". Jag har många exempel från banköringar där utrustningen ser ut som "skrot" efter en vurpa, MEN killen/tjejen mest är förbannad över att hojen är trasig.
 
Är det någon som vet hur många liter motor olja det går in i en z1000 2007
ink oljefilter?????????:va

3,3L olja om du även byter filter och en helt torr motor 3,8L.
 
Last edited:
Äntligen har man fått tummen ur och satt på Svart Fatbar.

Man märker att reglagen är gjorda för ett orginalstyre, eftersom de sitter lite annorlunda nu, och var inte helt lätta att skruva dit.

Ska försöka trolla fram lite bilder under dagen :)

Ska ut och testa körställningen nu med :yoparty

PS. Bredare blev det iaf :)
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top