StreetfighterGBG
Musclemachine
- Gick med
- 7 Jul 2007
- Ort
- Skåne
- Hoj
- 1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Med så mycket kunnighet på SH så hoppas jag på tips angående följande 2 problem på min Kawasaki KLX 650C -93.
- Min son tränade inbromsningar igår och efter ca 10-15 hårda inbromsningar så försvann frambromseffekten helt? Köpte hojen tidigt i höstas och har bytt koppling, olja osv men inte bromsolja (korkat nog så har jag skjutit på det). Kan det vara så att oljan helt enkelt är för gammal? Luft kanske? Till saken hör att bromseffekten kom tillbaka efter ca 3-4 minuters vila.
Kan jag använda DOT 5 olja och skulle det isåfall vara bättre eller skall jag strikt följa instruktionsboken?
- Nästa problem är att den sotar svart vid häftigt gaspådrag och smäller vid avslag? Att den smäller vid avslag kan man väl hänröra till att lågfartsmunstycket är för snålt tilltaget? Jag köpte i vintras ett slipon som var ämnad för en Gixxer och svetsade sedan ett eget mellanrör. Jag bestyckade också om förgasaren med nytt huvudmunstycke och lågfart. Och dessutom så monterade jag ett öppet filter för bättre flöde.
Dessutom så tycker jag att efter dessa åtgärder så borde den vara lite rappare men jag upplever den lika seg som original? Jag vet att det inte är ett racerjärn men efter dessa åtgärder så borde den bli lite vassare än original?
Tacksam för all hjälp
- Min son tränade inbromsningar igår och efter ca 10-15 hårda inbromsningar så försvann frambromseffekten helt? Köpte hojen tidigt i höstas och har bytt koppling, olja osv men inte bromsolja (korkat nog så har jag skjutit på det). Kan det vara så att oljan helt enkelt är för gammal? Luft kanske? Till saken hör att bromseffekten kom tillbaka efter ca 3-4 minuters vila.
Kan jag använda DOT 5 olja och skulle det isåfall vara bättre eller skall jag strikt följa instruktionsboken?
- Nästa problem är att den sotar svart vid häftigt gaspådrag och smäller vid avslag? Att den smäller vid avslag kan man väl hänröra till att lågfartsmunstycket är för snålt tilltaget? Jag köpte i vintras ett slipon som var ämnad för en Gixxer och svetsade sedan ett eget mellanrör. Jag bestyckade också om förgasaren med nytt huvudmunstycke och lågfart. Och dessutom så monterade jag ett öppet filter för bättre flöde.
Dessutom så tycker jag att efter dessa åtgärder så borde den vara lite rappare men jag upplever den lika seg som original? Jag vet att det inte är ett racerjärn men efter dessa åtgärder så borde den bli lite vassare än original?
Tacksam för all hjälp