Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej, för att få bra bilder med VV ska man vara farligt nära.
De du visat är däremot jävligt nice!
70-200 2.8 är en närmast erotisk bekantskap IMO.
Känns nästan som om man bara ber den ta bilder och följer efter...
Bra jobbat.![]()

Hyfsad vidvinkel.kan tillägga att vidvineklbilden är tagen mindre än 1 m från bilen![]()

Hyfsad vidvinkel.
Jag tyckte att bilden nästan kändes lite underexponerad, så jag tog och kastade in bilden en liten vända i Photoshop och ljusade upp den lite. Speciellt på sida av bilen. Hoppas att du inte misstycker.

Abolsut inte...PS'a påtyckte bilden va så dålig att jag inte pallade pilla med den PS
![]()
Efter inköp av nytt objektiv känner jag att jag måste ha ett bättre stativ, vad rekommenderar ni? helst under 1000:- lappen.
En eller flerbens?
Använder ett enben Manfrotto 608 dock utan stativhuvud 234RC men får köpa ett sådant snart med snabbfäste.
Jag ska ta lite inomhusbilder på företaget, bla ett nyrenoverat badrum, problemet är att men dom objektiv jag har, fast 50mm och 18-135mm kitgluggen så får jag inte med hela badrummet. Vill ha ett med vidvinkel, inget fisheye för det blir så konstiga propotioner utan ett vanligt, vad rekomenderas?
Hade du bott längre söderut kunde du lånat mitt 10-20.
Skall man plåta sådana saker så är det stativ. bländare 7-11 eller däromkring och långa slutartider som gäller.
Jag kör alltid med stativ när jag tar kort till jobbet, hittade denna:
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=1024ni den borde funka bra va?
Skulle vilja hitta något billigare dock, det är dyrt det här med foto....
Tack för erbjudandet om utlåning![]()
Jag kör alltid med stativ när jag tar kort till jobbet, hittade denna:
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=1024ni den borde funka bra va?
Skulle vilja hitta något billigare dock, det är dyrt det här med foto....
Tack för erbjudandet om utlåning![]()
Var det du som stog en bit efter kurvan med enbensstativ?
Du kan ju sätta ihop några bilder också. Panorama liksom.Jag ska ta lite inomhusbilder på företaget, bla ett nyrenoverat badrum, problemet är att men dom objektiv jag har, fast 50mm och 18-135mm kitgluggen så får jag inte med hela badrummet. Vill ha ett med vidvinkel, inget fisheye för det blir så konstiga propotioner utan ett vanligt, vad rekomenderas?
Du kan ju sätta ihop några bilder också. Panorama liksom.
Det är inte alls svårt. Har du stativ blir det ännu bättre då kameran håller sig på samma position hela tiden och att du kan ha längre slutartider utan att det ska bli suddigt. Jag brukar fota i stående läge och sedan ta bilderna från vänster till höger. Se till att bilderna överlappar sig när du ska ta nästa bild, se min fina paintbild. Behöver heller inte vara tre bilder, kan ju ta fler om du vill.Jo jag tänkte på det oxå, hur gör man enklast ? Finns det någon funktion för det i kameran, har en D80..
Sedan går du in i photoshop; Arkiv --> Automatisera --> Photomerge --> Välj bilder. Sedan fixar programmet grunden till din panoramabild och du kan sedan göra finjusteringar själv. Enkelt =)
Jo, jag har för mig det. Annars är det bara att leka med lager och suddTack, ska testa dethar bara elements men den funktionen finns förhoppningsvis där oxå.
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!