repan
Gudomlig sporthojare
Min banhoj vill inte starta. Den starta så fint när jag köpte den förra månaden men nu vill den inte. Det jag gjort sen dess är tvättat den.
När jag slår till tändningen låter det som vanligt dvs soppapumpen snurrar. Men när jag trycker på knappen så händer ingenting. Jag har provat både med växel i och i friläge, med koppling inne eller ute. Dödarknappen är i rätt läge.
Har kollat:
- Säkringar OK
- tändstift torra
- Batteri OK
- Bensin i tanken (lite, startmotorn bor väl gå igång även om det är soppatorsk)
- Gjort okulär besiktning på kablar och kontakter. Ej spänningsmätt dem än.
Hojen är helt original förutom PowerCommanderIII. Denna har jag ej provat att koppla ur än.
Hade samma problem med min GSXR 750 -07. Är detta ett vanligt Suzuki problem? Lyckades inte hitta felet innan hojen blev stulen dock.
Några idéer vad som kan vara felet och vad jag kan prova?
När jag slår till tändningen låter det som vanligt dvs soppapumpen snurrar. Men när jag trycker på knappen så händer ingenting. Jag har provat både med växel i och i friläge, med koppling inne eller ute. Dödarknappen är i rätt läge.
Har kollat:
- Säkringar OK
- tändstift torra
- Batteri OK
- Bensin i tanken (lite, startmotorn bor väl gå igång även om det är soppatorsk)
- Gjort okulär besiktning på kablar och kontakter. Ej spänningsmätt dem än.
Hojen är helt original förutom PowerCommanderIII. Denna har jag ej provat att koppla ur än.
Hade samma problem med min GSXR 750 -07. Är detta ett vanligt Suzuki problem? Lyckades inte hitta felet innan hojen blev stulen dock.
Några idéer vad som kan vara felet och vad jag kan prova?
Last edited:


men 426:an gick fan inte att rulla igång