BlöjRäsern
Gränsfall
God kväll!
Jag undrar hur man räknar på storleken på förgasare. Jag har fått förslag om att sätta en Keihin FCR39brygga på min Zx7r (istf cv-förg som sitter nu). De växer inte på träd precis (jag borde köpt när jag fick tipset såklart
), dock så finns en uppsjö av förgasare i olika storlek och fabrikat om man skummar av internätet lite. Har hittat mest mikuni- och keihingasare
Frågorna blir således:
1. Vad avgör storleken (Venturidiameter
)på förgasaren?
2. Kan man avvika från rekommenderad (av Keihin i detta fallet) storlek och i så fall, hur mycket?
3. Finns det någon given regel om motsvarande diameter från CV till Flatslide?
4. Finns det några fler bra (gärna billiga också) tillverkare av Flatslidegasare som ni skulle vilja rekommendera?
Jag undrar hur man räknar på storleken på förgasare. Jag har fått förslag om att sätta en Keihin FCR39brygga på min Zx7r (istf cv-förg som sitter nu). De växer inte på träd precis (jag borde köpt när jag fick tipset såklart
Frågorna blir således:
1. Vad avgör storleken (Venturidiameter
)på förgasaren? 2. Kan man avvika från rekommenderad (av Keihin i detta fallet) storlek och i så fall, hur mycket?
3. Finns det någon given regel om motsvarande diameter från CV till Flatslide?
4. Finns det några fler bra (gärna billiga också) tillverkare av Flatslidegasare som ni skulle vilja rekommendera?
.