Husaberg4life
Ny medlem
Mycket bra lösning med vidvinkelspegel från Biltema! Var där & köpte ett par speglar idag. Märkligt att jag inte tänkt på nåt liknande förut. Har alltid kört med en stor vänsterbackspegel förut, men de dagarna är nu förbi! =)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
På husan sitter de perfekt med hjälp av buntband (gjorde små hål i ovan- och undersidan av backspeglarna).
QUOTE]
Mina saker från Biltema monterade!![]()
Enklaste lösningen är väl att vrida på huvet?![]()
+ att man ser vem som är bakom i rödljusen och ifall det blinkar blått.
Man kan inte sitta och konstant vrida på skallen för att se rakt bakåt - på den tiden hinner man köra ikapp folk och krascha in i bilar och stolpar m.m. Bättre att bara slå en snabb flukt ner åt sidan och direkt se om det finns något av vikt bakom. Står man still vid ett rödljus och någon bakom inte uppmärksammat detta, hinner man kanske köra undan istället för att bli på/över-körd.
.

Idag kom min bland annat min KTM racing mirror (vänster) artnr. 5021204000030 á 240 kr.
Använder idag biltemas vidvinkelspeglar och de funkar ju bra.
Spegel är i alla fall tillverkad i Italien, i plast och den gav väl ett hyfsat intryck.
Återstår och se om den vibrerar på styret.
View attachment 277242
View attachment 277243
Återkommer efter montering och testkörning!
/R
Har biltemas små vidvinkel, på både höger å vänster sida. Sitter med "buntband" Fungerar över förväntan, vibrerar inte ens.![]()
vart satte du den på höger sida? min spegel är i vägen för gasvajern när jag svänger med fullt styrutslag till vänster. Kan iofs bero på att jag höjt styret 4cm.
var satte du den på HÖGER sida?![]()
var satte du den på HÖGER sida?![]()
vart satte du den på höger sida? min spegel är i vägen för gasvajern när jag svänger med fullt styrutslag till vänster. Kan iofs bero på att jag höjt styret 4cm.
Hur stor är den där mojängen?
Förstår mig inte riktigt på det,först vill man inte ha speglar och sedan köper man racespegel som i mina ögon här ser ut som vanlig spegel.
Själv kör jag utan och vänder glatt på huvudet men kan tänka mig att kika på Biltemas diskreta allternativ.
|
|
Sista chansen!
Nu är vi inne på sluttampen... |
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |