Jag betällde för en tid sedan en stator+regulator till en Honda Nighthawk av en handlare här i landet. Sent om sider dök det upp ett paket att lösa ut mot postförskott. I paketet låg mycket riktigt en stator och en regulator, men inte till en Nighthawk. För att lösa det hela tog jag kontakt med handlaren ifråga och förklarade hur det låg till. Det blev ett mycket intressant telefonsamtal där jag fick ta del av argument som..."Jo, jo, jo - den ska passa", "Har du hittat billigare nån annan stans, eller vad är det frågan om ?", "Du har ingen returrätt på eldelar", "jag förstår inte vart du vill komma med det här" och "det där får du ta med min leverantör i så fall". Gubbafan hojtade och gick på och avslutade vårt samtal med att lägga luren i örat på mig. Att jag har rätt att häva köpet om felleveransen inte kan fixas till är det inget snack om. Att det är återförsäljarens sak att svara inför kunden är klart som vatten, men den fan är ju fullständigt omöjlig.
Hur hanterar man då någon sånt här ? Firman ligger 30 mil härifrån så det blir en bit åka om jag vill trycka upp grejjorna i häcken på gubben. Jag har funderat på att helt enkelt skicka tillbaka alltihop och driva det hela som en fordran på hans firma. Kan det fungera tro ?
Tacksam för tips, råd och synpunkter.
Hur hanterar man då någon sånt här ? Firman ligger 30 mil härifrån så det blir en bit åka om jag vill trycka upp grejjorna i häcken på gubben. Jag har funderat på att helt enkelt skicka tillbaka alltihop och driva det hela som en fordran på hans firma. Kan det fungera tro ?
Tacksam för tips, råd och synpunkter.