Hur hanteras en trilskande handlare ?

OT men bra att veta:

Kan utfärda en liten varning för csmnl då dem ofta inte har delar i lager och ibland kan det ta hiskeliga tider innan dem får hem dem.
Fraktkostnaden är också ganska hög samt att alla priser är angivna UTAN den 20% moms dem adderar.

Ungefär 70% av det jag har handlat skulle varit billigare att köpa här.
Deras stora fördel är sortimentet och micofishe även på gamla hojar.

Där ser man, jag har ju bara köpt saker till mina honda dax och min gixxer och det har gått fort och bra, samt att det har alltid varit billigare än i sverige.
Finns säkert ännu bättre sajter.
Tror ingen har nåt på lager, allt kommer ju från central-lagrena som tidigare låg just i holland, lite oklart var dom är nu.

Dom lägger på moms, det ska man tänka på.

Deras priser ex moms står där i klartext , bara att jämföra med eran lokala dealer. Även om man tänkt köpa från sin lokala dealer så bör man kolla priset först så man inte blir tok-blåst. Jag tex köpte i sverige en pryl för 535:- som dom tog 9 euro + moms för, lite skillnad.

Har man ibråttom är det inte ett bra alternativ eftersom man inte vet exakt hur lång tid det tar.

/nicholas

Du har, som har poängterats i tråden, 14 dagars ångersrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen, förutsatt att du beställt via nätet, vilket verkar vara fallet. Detta är ovillkorligt och helt oavsett ens om det du beställt skulle passa till hojen eller inte.

Om säljaren fortsätter att trilskas, och du har beställt via nätet, skicka mig ett PM.

De 14 dagarna har gått. Jag tog nämligen stator och hoj och lämnade till min meck innan jag for iväg och jobbat i två veckor. När jag jobbar har jag mycket begränsade möjligheter till privata kontakter. Väl hemkommen och åksugen ringer jag till verkstan och får då veta att det var fel del. Jag har försökt att få tag i figuren som sålde delarna idag, man han behagar inte svara.

De 14 dagarna har gått. Jag tog nämligen stator och hoj och lämnade till min meck innan jag for iväg och jobbat i två veckor. När jag jobbar har jag mycket begränsade möjligheter till privata kontakter. Väl hemkommen och åksugen ringer jag till verkstan och får då veta att det var fel del. Jag har försökt att få tag i figuren som sålde delarna idag, man han behagar inte svara.

Dåså.

-Firmans namn?

Jag har inte fått tag på fanstyget än, det svaras inte i telefon. Men, handlarn har haft en dryg vecka på sig att höra av sig till mig (jag har ju mailat både honom och hans leverantör). Firman heter Blixtens Racing och håller till i Huskvarna.

http://www.blixtensracing.com/

De positiva i sammanhanget att mecken här hemma som fick jobbet att byta statorn och som faktiskt gjorde hela jobbet och lite till (han fick ju sätta tillbaka den gamla igen efter att ha visat mig hur grejjorna såg ut) inte tog en spänn för arbetet. Det är ett riktigt proffs som vet hur man behåller sina kunder !

Jag har inte fått tag på fanstyget än, det svaras inte i telefon. Men, handlarn har haft en dryg vecka på sig att höra av sig till mig (jag har ju mailat både honom och hans leverantör). Firman heter Blixtens Racing och håller till i Huskvarna.

De positiva i sammanhanget att mecken här hemma som fick jobbet att byta statorn och som faktiskt gjorde hela jobbet och lite till (han fick ju sätta tillbaka den gamla igen efter att ha visat mig hur grejjorna såg ut) inte tog en spänn för arbetet. Det är ett riktigt proffs som vet hur man behåller sina kunder !

Jag har sett hans firmabil rulla runt på gatorna här i stan, antar att det är han som kör då det verkar vara en liten firma, han ser verkligen ut som en ärkemupp. Och han är antagligen Huskvarnabo också, dom ska man alltid hålla sig långt borta ifrån ;)

Lycka till!

Han låter onekeligen också som en ärkemupp, han kör väl det konceptet fullt ut. Är det inte knepigt att hålla sig långt borta från huskvarnaborna när man bor i Jönköping ?

Har handlat av Blixtensracing. Har fungerat klockrent.

Efter lite sök på forumet så är det som sagt både lite ros o ris.
Hoppas att det löser sig för dig.

Han låter onekeligen också som en ärkemupp, han kör väl det konceptet fullt ut. Är det inte knepigt att hålla sig långt borta från huskvarnaborna när man bor i Jönköping ?

Mjo, det kan ju ofta vara det, men skam den som ger sig! :D

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back