Glad Nationaldag!

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Tillåt mig att vara den första att önska alla en glad nationaldag!

Heja Sverige!

Last edited:
Jupp, glader nationaldag..

Men snart lär väl nån trött politiker ta bort denna dag så inte icke svenskar ska känna sig kränkta för att vi firar Sveriges dag.
Barn får ju inte ens sjunga nationalsången på skolavslutningarna längre :dummer

Men snart lär väl nån trött politiker ta bort denna dag så inte icke svenskar ska känna sig kränkta för att vi firar Sveriges dag.

På grabbens skola ska dom sjunga den på tisdag :) men vi bor ju iofs inte i nån sketen förort där svensken är en minoritet .

Jag och några polare blev utslängda från en svenskalektion(!) bara för att vi sjöng nationalsången :huvet Det passade sig inte att sjunga sånt i skolan :va

Men jag instämmer i kören, heja Sverige! :hej

Håller med, glad nationaldag till alla i Sverige.
Själv skall jag iväg på firande sen blir det grillande med goda vänner och familj för att sedan kolla när Sverige piskar upp Danmark. :)

Sen kan jag inte hålla mig ifrån att kommentera några redan lagda kommentarer.

Det är politikerna som precis gjort nationaldagen till röd dag och arbetar hårt för att öka på firandet av det. Så bespara oss det grundlösa klagandet en dag som denna.
Nationalsången är påväg tillbaka.

På grabbens skola ska dom sjunga den på tisdag :) men vi bor ju iofs inte i nån sketen förort där svensken är en minoritet .

Right on! :tummenupp

Jag och några polare blev utslängda från en svenskalektion(!) bara för att vi sjöng nationalsången :huvet Det passade sig inte att sjunga sånt i skolan :va

Hade jag varit läraren så hade jag gett er kvarsittning också, dock inte av anledningen att den inte skall sjungas utan för att ni misshandlade sången med att bara sjunga den hur som helst... den skall vårdas och respekteras.

Stolt Svensk! Och det ska ingen jävel ta ifrån mig, speciellt inte idag!

Grattis Sverige.....

Vafan är det för pisstrist video? Massa militär materiel där mycket dessutom är importerat :skrämd

Jag föredrar röda stugor med vita knutar, skärgård, skogar och vackra damer i klänning när det ska firas nationaldag!

Hurra för Sverige! :födelseda

:yoparty :Bugar :tuttar :tummenupp

Gräddtårta med jordgubbar, falu röd och damer! :yoparty

/J

Fira Nationens dag?

Jajjamänsan!

Här ska flaggviftas, jordgubbstårtsätas, sill & nubbeskålas osv osv

Tjohoo!

Man ska vara STOLT över att vara svensk - och över vårt fina land!

Så här ska det vara på nationaldagen!

Det är lätt att glömma av vilket underbart vackert land det här är, med alla gråsossar, somrar som regnar bort, vintrar utan snö och fartkameror. :D

Underbar snutt, man tackar - fin start på dagen!

/J

Vafan är det för pisstrist video? Massa militär materiel där mycket dessutom är importerat :skrämd

Jag föredrar röda stugor med vita knutar, skärgård, skogar och vackra damer i klänning när det ska firas nationaldag!

Hurra för Sverige! :födelseda

Kan bara hålla med. Sverige har inte varit i krig på 200år... så vad har dessa militära grejer med sveriges nationaldag att göra? Vi bor inte i Nordkorea.

Grattis sverige!!! :Bugar
*filmer*

Någon mer än jag som får gåshud av den första?

Hur många kan med handen på hjärtat säga att dom kan nationalsången utan problem?

Kan inte säga att jag får gåshud av en låt som visas med en massa foton... det är inte film för mig, det är fotoafton.

Och ja, jag kan lägga handen på hjärtat och "sjunga" vår nationalsång... men det är många som inte vill att jag skall sjunga så jag besparar er det. :)

Det var det djävligaste...
Under min militära tid var det oxå halvkommunistiska (trot eller ej!) röster som (i det politiskt korrektas fega och navelskådande namn) tyckte att det var lite känsligt att jag vid varje permisupställning sjöng nationalsången med hela kompaniet!

Men...jag sa då: Ok, vi kollar med grabbarna (soldaterna). Och eftersom det ju faktiskt var DE som ville sjunga så var jag lugn. ALLA röstade för, när det blev röstning. Sen frågade jag: På VILKET sätt kan en nationalsång vara rasistisk? Den gäller väl ALLA medborgare i detta land? Oavsett varifrån man kommer? Väljer man att känna sig kränkt, ja då har man ju valt att inte vilja tillhöra nationen!

Vi fortsatte iaf att sjunga.

Last edited:
Och för er som inte märkt det... Swedie har kirrat en nationaldagslogga till Sporthoj högst upp! :)

Right On Swedie! :tummenupp

Det är lätt att glömma av vilket underbart vackert land det här är, med alla gråsossar, somrar som regnar bort, vintrar utan snö och fartkameror. :D

Underbar snutt, man tackar - fin start på dagen!

/J

Håller HELT med! Det är nästan så man blir lite gråtmild här... ;)

Tack Pelle!

Jag tycker att Sveriges nationaldag är överskattad, EUs nationaldag är mer lämplig nuförtiden.

Där har du fel.
Det är VÅR särart, och våra traditioner vi firar idag.
Ingen annans.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back