RobRas
Guest
Tjo
Jag gav mig på att laga min växellåda och allt funkade fint i ca 100mil. Var ute och körde en dag och så började det skramla på rätt så duktigt från högersidan. Öppnade motorkåpan och såg att skruven till glidskenan var borta. Hittade skruven bakom balansvikten och den var ganska hel. Jaha, skickade efter en ny och lite olja.. Satte dit skruven idag, fyllde på olja men skramlet är fortfarande kvar
. Lyssnade på motorn och enligt mig så kommer oljudet från högersidan nere vid balansvikten ungefär. Jag har även kollat på kamkedjesträckaren, hur ser man på en sån om den är slut? Den var halvvägs ute och inget onormalt slitage vad jag kunde se. Den är lättstartad så det torde inte vara ventilerna..? Några förslag på vad som är tokigt?
Jag gav mig på att laga min växellåda och allt funkade fint i ca 100mil. Var ute och körde en dag och så började det skramla på rätt så duktigt från högersidan. Öppnade motorkåpan och såg att skruven till glidskenan var borta. Hittade skruven bakom balansvikten och den var ganska hel. Jaha, skickade efter en ny och lite olja.. Satte dit skruven idag, fyllde på olja men skramlet är fortfarande kvar
