Skateboard - Old school?

Vet precis vad du menar.. Jag köpte mig en Dogtownbräda sist med independent truckar, så de finns kvar :-D

Tydligen så är skejtandet större än någonsin just nu och vi har fått en ny skatepark i Gbg. Skall dit snart och känna på poolen tänkte jag! Får väl bjuda kidsen på några skratt iallafall!

Oooh! Dog Town med Independent-truckar! Precis en sådan kombo tillsammans med vita Kryptonics hade en gammal barndomskamrat i Herrljunga. Han var nog den förste att köpa en "riktig" bräda. Tror vi pratar '86 nu. Vilka minnen!

Jag får väl representerad den yngre generationen med mina 18år :gnissla

Tror helt enkelt det beror på att folk inte vågar bjuda på sig själv längre. Folk i min ålder är livrädda för att göra fel eller visa att de inte kan.
Jag förstår inte varför :va

Man kan ju inte börja på toppnivå. So what om man inte är bäst? Sålänge man inte låtsats vara det. Folk har på tok för dåligt självförtroende.
Det är helt enkelt lättare att bära på brädan och verka cool istället för att lära sig.

Du har säkert rätt. Låter som en rimlig förklaring, eller så är de inga "skaters by heart". De har köpt en bräda bara för att det är "hett och inne", polarna åker, inte för att de tycker det är kul att åka bräda.

Last edited:
Här är ett tips för Thrashin' :

http://torrentz.com/7c65b21bbd955dd192794a21552aa0a97a9c31ea

Man blev inte alls sugen på att slita på sig sina Caballero Vans, Life´s a beach shorts och Vision skjorta nu ;)

Tack för länk, men jag ska nog köpa den. :yoparty

Hehe, nu snackar vi nostalgitrips som heter duga. Har tyvärr bara en skate-t-shirt kvar sedan 80-talet. Har den fortfarande när man är hemma och myser. En urtvättad röd Santa Cruz Bullet-tröja. Hade också en mörklblå Powell Peralta Bones Brigade-tröja, men den har kommit bort. Tror den ömma modern försnillade den för 20 år sedan...

Typ 89-92 med något återfall 93 och 97.
Är alldeles för stor, tung o osmidig numera. :mad:

Kom igen nu Barbapappa! Fram med kameran och bjussa på ett revival-foto! :banana

Last edited:
Tycker du kan lägga upp fler coola foton!

Tror inte jag har så jättemånga fler foton. Däremot kanske man kan klippa ihop en superkort film när man kommer hem. Har nog sparat lite "live-material" från 2003 på DV-band. :D

Last edited:
Tror inte jag har så jättemånga fler foton. Däremot kanske man kan klippa ihop en superkort film när man kommer hem. Har nog sparat lite "live-material" från 2003 på DVD-band. :D

Nice.

Så fort det blir fint väder ska jag åka och skata loss lite.

Har också lust att beställa filmen på länken men vet ej om den funkar på min xbox360?

En annan nyare film: Lords of dogtown, dock mycket surfing också.

Kom igen nu Barbapappa! Fram med kameran och bjussa på ett revival-foto! :banana

Jag har inga bilder värda namnet och jag var inte särskilt bra någonsin heller. Jag kunde streeta rätt bra, dvs åka runt och olla hit å dit och grajnda lite här å där men inga avancerade grejer. Handplant t.ex. :hihi

Mitt största sk8-trauma är att en sk8-polare slarvade bort min Trashin som jag hade på original VHS (!). För övrigt är Corey Webster samma skådis som i Oscarsvinnande No Country For Old Men, huvudpersonen. Det är hard core!

screaming_hand.jpg

Lords of Dogtown sög.. Se Dog Town and Z-Boys istället! Dokumentären som låg till grund för filmen. Jay Adams är en av de coolaste skejtarna genom tiderna!

Har båda genom, ja, öh, utan fodral, du vet, så där digitalt... :rolleyes:

Har dock inte sett någon av dem än.

Jag har inga bilder värda namnet och jag var inte särskilt bra någonsin heller. Jag kunde streeta rätt bra, dvs åka runt och olla hit å dit och grajnda lite här å där men inga avancerade grejer. Handplant t.ex. :hihi

Mitt största sk8-trauma är att en sk8-polare slarvade bort min Trashin som jag hade på original VHS (!). För övrigt är Corey Webster samma skådis som i Oscarsvinnande No Country For Old Men, huvudpersonen. Det är hard core!

screaming_hand.jpg

Men, jag vill ju att du ska ställa dig på brädan idag, göra en ollie över en gammal tant ute på gatan och sedan ladda upp fotot på SH.

Säg till din kättare till polare att han kommer brinna i h*lvetet! :mad: Nu när du säger det tror jag att jag har kvar min på VHS, måste kolla när jag kommer hem. Likväl, måste köpa den original på DVD, är ju barndomsminnen om något.

Jo, vet om att han är med i "No Country...", jag påpekade detta för flickvännen när vi såg den på någon filmkanal för någon månad sedan. Hon tittade på mig och försökte se förstående ut över min upphetsning, men lyckades inte förstå storheten i det hela. Fruntimmer... :rolleyes:

Edit: Tror jag har screaming-hand-klistermärket hemma i en gammal Alladin-ask. Sparade på sk8-stickers och har nog ett gäng kvar. Ligger i chokladasken som i sin tur ligger i ett träskrin man gjorde i slöjden i åttan...

Last edited:
Säg till din kättare till polare att han kommer brinna i h*lvetet! :mad:

Tror jag har screaming-hand-klistermärket hemma i en gammal Alladin-ask.

Han lever i misär, antar att det är Guds vrede.
Apropå klistermärken så är det största helgerånet av alla att min 15cm hög med Garbage Pail Kids är förmodligen för evigt försvunnen.

Jag kommer plötsligt ihåg hur bra det var med Gullwing MachIV (tror de hette så). Finns trucks i plast än idag?

Edit: samma kille som slarvade bort filmen lånade min sk8 från -97 och bröt den i humlegårdsrampen.

Last edited:
Någon som vet om eventet gick av stapeln i Lördags?
http://www.tacky.se/skateboard/article/?id=104130

Vore synd att ha missat det när det återupplivats. Har varit jäkligt trevligt tidigare år även om jag själv är för tjock och gammal för att köra.

Edit:
:huvet
Fan, självklart körde det i solskenet i lördags.
http://www.freeride.se/content/2951...dium=email&utm_content=Freeride.se+2009-06-03

Fan vad surt att jag missat att de körde i år igen. :(
Eftersom det legat nere de sista fyra åren hade jag ingen koll på at det var dags.

Last edited:
Kul! :tummenupp

Korvis är en gammal avdankad downhill-/slalomsmurf alltså?

Näe, jag körde bara street och lite ramp när jag var typ 10-17. När Highvalley drog igång hade jag lagt brädan på hyllan men tyckte eventet var grymt kul och hade kompisar som körde.

Min gode far byggde to.m en miniminiramp i gillestugan. Visst fick man huka sig men stod man halvt dubbelvikt kunde man droppa in i den. För en tolvårig prinskorv på 150cm räckte det långt. Rampen ersattes något år senare med en lite större ramp på baksidan som tyvär inte användes så mycket som tyvär förföll när folköl och ungdomsgården började locka.

Nyheter
En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen