Honda XR650R motor delar

Larsa300

Larsa
Gick med
31 May 2009
Hoj
02, Honda, XR650R
Jag undrar om det är någon som har en motor liggandes till en Honda XR650R-02.
Min kedja gick av och slog sönder motorhalvan som kopplingsarmen sitter på och vill gärna få tag i en sådan.

Hör av er eller kom med förslag hur man hittar en sån.

MVH
Larsa Åkesson

Repetera efter mig: Jag skall alltid byta kedjan i tid och underhålla den väl.....

Tyvärr ett inte helt ovanligt ras som är lätt att förebygga. Brukar dessutom finnas sk. case savers man skruvar på för att de skall ta smällen istället för blocket.

Block är tyvärr svindyra så sök beggat på ebay .com .de .co.uk. Hittade detta när jag själv sökte lite snabbt..

det fanns ett sånt skydd på den som ska skydda motorn men det hjälpte inte.
håller med nu så här i efterhand att man kanske skulle bytt kedjan men det är lätt att vara efterklok.
tack för tipsen iaf..nu är det spammning på ebay som gäller..hehe

det fanns ett sånt skydd på den som ska skydda motorn men det hjälpte inte.
håller med nu så här i efterhand att man kanske skulle bytt kedjan men det är lätt att vara efterklok.
tack för tipsen iaf..nu är det spammning på ebay som gäller..hehe

orginalplåten är för vek sitter med små klena skruvar direkt i blockhalvan ,
casesavern är bultad i övre motorfästet + under drevet , mycket grövre dimensioner än orginal

får nog ta och införskaffa ett sånt skydd om jag får ihop liket nå mer..
jag hann ju köra en timme med den iaf efter jag köpt den...suck

får nog ta och införskaffa ett sånt skydd om jag får ihop liket nå mer..
jag hann ju köra en timme med den iaf efter jag köpt den...suck

Jag råkade ut för samma sak när cyckeln var bara 500mil gammal. ORG kedja!

Men jag vet efteråt vad felet var...Körde fast en stoooor sten som följde med kedjan ett varv runt drevet:gnissla

Jag har kört av ca 6 kedjor på xr 600 och en på 650. Det har resulterat i 2 st 600 motorblock och en vriden vev och havereade växellådsdrev (600an) På 650ien flög bara motorblocket. Och otroligt nog stog honda för hela kalaset:Bugar (5 års garanti) jag fick skicka in kedjan till Honda sverige och den blev godkänd som matrialfel :D

Numer kör jag och alla skrämda kompisare den starkaste dyraste kedja som finna att få tag i . Vid vanlig hulligankörning väg o lite motard max 500mil och plockar av hur den än ser ut eller sälj den till en crossåkare. Detta gäller när man har stumt drev i bakhjulet!. När jag åker mina cbr ryckutgämmningfälgar kör jag lätt 1000 mil utan att oroa mig.

Numer kör jag och alla skrämda kompisare den starkaste dyraste kedja som finna att få tag i . Vid vanlig hulligankörning väg o lite motard max 500mil och plockar av hur den än ser ut eller sälj den till en crossåkare. Detta gäller när man har stumt drev i bakhjulet!. När jag åker mina cbr ryckutgämmningfälgar kör jag lätt 1000 mil utan att oroa mig.

Obegränsat med grepp och storstånka utan ryckutjämnare är verkligen döden....

Har aldrig skruvat XR men det har ju du gjort en del:brinnerup. Hur är det med möjligheten att svetsa?

Du tror det alltså??

hmm ja det kanske man ska kolla upp bättre.

ett nytt block kostade 5800+ moms och det har fan jag inte råd med just nu

Jag ryckte av originalkedjan på min KTM 625 SXC vid 400 mil, riktigt surt. Stor stånka och stelt baknav mördar grejer, så är det tydligen.

Efter det så köpte jag en Biltema kedja och körde med 400 mil, kändes som ny efter dom milen så min plan var att köpta Biltema-kedjor och byta ofta.

Du tror det alltså??

hmm ja det kanske man ska kolla upp bättre.

ett nytt block kostade 5800+ moms och det har fan jag inte råd med just nu

Japp.
Kom ihåg att mäta upp allting iförväg innan man/någon börjar svetsa igen.
Det är svårare om skadan är nära ett packningsplan. Men det ser ut på bilden som att det har klarat sig bra.

Mats

Japp.
Kom ihåg att mäta upp allting iförväg innan man/någon börjar svetsa igen.
Det är svårare om skadan är nära ett packningsplan. Men det ser ut på bilden som att det har klarat sig bra.

Mats

Absolut.
Killen som ska svetsa den är riktigt grym på alu svetsning och vet vad han gör . hoppas jag :yoparty

Last edited:
Det var den jag kollade på, länkade visst till fel.
Ska kolla upp vad en RK 520 kostar. Kanske inte så stor skillnad.

Jag hörde mig för lite angående biltema kedjor och en polare till mig hade köpt en sån till sin 450 cross och det var det sämsta skit han hade åkt med sa han.

den höll i 5 varv och då köpte han den dyraste kedjan som fanns på Biltema så en sån blir det då inte

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back