mackmeister
Ny medlem
tja,
min kedja gick av igår och sedan fastnade den framför framdrevet och la sig i 3 lager jag körde i kanske 40-50 å det blev en rejäl smäl
l, kedjan slog sönder generator kåpan framför framdrevet och en liten plastsak med magneter på sig som antagligen sitter mot generatorn och leder strömen till tändningen ramlade bort från sitt fäste och gick sönder halvt, ska ta en bild på allt senare när jag tagit hem hojen från min kompis. det hade läckt lite olja ifrån hojen men inte mycket, men det ska väl inte vara nån olja vid tändplattan och generatorn ? finns det någonstarns i sverige man kan få tag på en ny generatorkåpa ? vill helst inte beställa från Tyskland.
Väldigt tacksam för snabba svar
min kedja gick av igår och sedan fastnade den framför framdrevet och la sig i 3 lager jag körde i kanske 40-50 å det blev en rejäl smäl
l, kedjan slog sönder generator kåpan framför framdrevet och en liten plastsak med magneter på sig som antagligen sitter mot generatorn och leder strömen till tändningen ramlade bort från sitt fäste och gick sönder halvt, ska ta en bild på allt senare när jag tagit hem hojen från min kompis. det hade läckt lite olja ifrån hojen men inte mycket, men det ska väl inte vara nån olja vid tändplattan och generatorn ? finns det någonstarns i sverige man kan få tag på en ny generatorkåpa ? vill helst inte beställa från Tyskland.Väldigt tacksam för snabba svar
kanske är som du säger, men på min Blackbird o på min (nuvarande) TL1000 så ligger det olja bakom generatorkåpan.