Ibland blir man trött på livet..

mackmeister

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2008
Hoj
zx6r -05
tja,
min kedja gick av igår och sedan fastnade den framför framdrevet och la sig i 3 lager jag körde i kanske 40-50 å det blev en rejäl smäl:gnisslal, kedjan slog sönder generator kåpan framför framdrevet och en liten plastsak med magneter på sig som antagligen sitter mot generatorn och leder strömen till tändningen ramlade bort från sitt fäste och gick sönder halvt, ska ta en bild på allt senare när jag tagit hem hojen från min kompis. det hade läckt lite olja ifrån hojen men inte mycket, men det ska väl inte vara nån olja vid tändplattan och generatorn ? finns det någonstarns i sverige man kan få tag på en ny generatorkåpa ? vill helst inte beställa från Tyskland.
Väldigt tacksam för snabba svar :)

Det ska finnas olja bakom generatorkåpan. Kolla på en mc-skrot om du kan hitta både generatorkåpa och de andra delarna du behöver.

vad är det för olja som ska finnas där ? växelådsolja ?

Ingen aning om det är separat olja i sumpen eller ej på din hoj.
Men du bör kunna se var du förlorat olja (sticka eller fönster).
Skit samm egentligen, du har nog en hel del småskrot bakom kåpan så ett oljebyte går nog inte att undvika.

motorolja finns kvar den har inte läckt så att det är separat olja, kan en generator kåpa från en hoj från 92 funka tro ? det är motorn jc20 jag har jc22 men dom ser ju nästan likadana ut

jag har en generatorkåpa från en crm i halvbra skick. lite blästring och lack så är den som ny.

det är INTE någon olja bakom den kåpan. dock kan du ha slagit sönder något mer. det kan oxå vara packboxen till utgående axel som drevet sitter på.

jag har en generatorkåpa från en crm i halvbra skick. lite blästring och lack så är den som ny.

det är INTE någon olja bakom den kåpan. dock kan du ha slagit sönder något mer. det kan oxå vara packboxen till utgående axel som drevet sitter på.

:va kanske är som du säger, men på min Blackbird o på min (nuvarande) TL1000 så ligger det olja bakom generatorkåpan.

bra, om den passar är jag sugen på den :) du har möjligtvis inte fler delar till generatorn ? skulle behöva en sak till som gick sönder vet dock inte vad det är för nåt det är en vit och en blå sladd som går till den från cdi:n och den ska antagligen sitta mot generatorn.

bra, om den passar är jag sugen på den :) du har möjligtvis inte fler delar till generatorn ? skulle behöva en sak till som gick sönder vet dock inte vad det är för nåt det är en vit och en blå sladd som går till den från cdi:n och den ska antagligen sitta mot generatorn.

generatorn är anledningen till att jag köpte reservdelshojen så jag tror jag har kvar alla grejer. men koppartråden är av. skall kolla exakt.

okej men min generator är oskad det är en annan sak jag behöver:
nummer 140012

Bifogat

• anlasser2b.jpg
    anlasser2b.jpg
    25.9 KB · Visningar: 71
nu har jag tagit hem hojen så här ser ser det ut nu. någon som har en bild eller vet hur den där lösa kabeln ska sitta ? t4pp3r kolla om din liknar denna då.

Bifogat

• SL384048 förminskad !.JPG
    SL384048 förminskad !.JPG
    83.3 KB · Visningar: 69
  • SL384050 förminskad !.JPG
    SL384050 förminskad !.JPG
    117.9 KB · Visningar: 71
nu har jag tagit hem hojen så här ser ser det ut nu. någon som har en bild eller vet hur den där lösa kabeln ska sitta ? t4pp3r kolla om din liknar denna då.

jag hittade kåpan. den ser ut som 7 svåra år på insidan men kan enkelt räddas med lite blästersand och sprayfärg.

allt annat hittade jag inte. kan ha fått åka med till tippen nån gång tyvärr.

den lösa kabeln? den svarta grejen menar du? den har jag för mig skall sitta mellan dom två svarta insexbultarna ovanför.

pma om du vill ha kåpan.

Nyheter
Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”