Går man sedan runt med ett fett vitt objektiv från Canon ser det faktiskt mer professionellt ut och man har säkert fler goda chanser att få gå ut på banan![]()
Jag har ett vitt
dock likt ett sugrör jämfört med 2,8!Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Går man sedan runt med ett fett vitt objektiv från Canon ser det faktiskt mer professionellt ut och man har säkert fler goda chanser att få gå ut på banan![]()
dock likt ett sugrör jämfört med 2,8!Jag har ett vittdock likt ett sugrör jämfört med 2,8!
Och Gnutten jag har 2 vita, ett som ditt och ett som är lika tungt som 70-200 2.8 fast det är mer brännvidd
Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM![]()

Ett sånt skulle ju inte vara helt fel att ha...Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM![]()

Tackar för de fina tipsen ja fick senast.. fotade på gälleråsen idag..
bra eller anus?

Jorå, som Gnutten och Jesseboy har sagt så börjar det ta sig. Men du har råkat få något litet färgstick.Tackar för de fina tipsen ja fick senast.. fotade på gälleråsen idag..
bra eller anus?

Fångade en konstig skata på bild..vad är det ? Nötväcka?
Mitt tips när man ska gå ut på banan är att bara vara trevlig. Har du dessutom en tidning (eller hemsida) i ryggen så är det sällan några problem på tävlingar men träna gärna först på "allmänkörningar" på olika banor.
MVH
Johan
Galen verkar den iaf.Ha ha ha ha Jesseboy katten ser ju f*n ut som en i Gremlings!![]()

Har du någon halvstor ryggsäck? Någonting som kan rymma kamerahus med batterigrepp och monterat 70-200/2,8 plus något extra objektiv, blixt och en del småkrafs.Kameraväskor, behöver ni ngn speciell? Jag har 5-6 st olika här.

Vissa fotografer är lite udda kufar. Ibland för att de kanske är rädda för konkurrensen (som kan vara stenhård mellan fotografer), men ibland för att de helt enkelt bara är lite udda typer. Till exempel en sjukhusfotograf jag råkade stöta ihop med var nog en av de mest vridna människor jag någonsin har träffat på. Men det kanske kommer naturligt då man tillbringar hela sitt liv längst nere i en mörk kulvert på sjukhuset och fotograferar skador/ärr och andra otrevligheter hela dagarna.Uppskattar folk som gärna ger tips då är de trygga i det de håller på med medan andra man har träffat på är knäpptysta, va f*n nästan som om de känner sig hotade av en mmm strange!![]()

Galen verkar den iaf.
Har du någon halvstor ryggsäck? Någonting som kan rymma kamerahus med batterigrepp och monterat 70-200/2,8 plus något extra objektiv, blixt och en del småkrafs.
Jag gillar min Tamrac Pro 8 axelväska som sväljer allt jag vill stoppa i den och lite till. Men en par saker med den är lite dumt konstruerade. Och även om jag föredrar axelväska för att jag tycker det är snyggare så gör de ju inga direkta underverk för hållningen.
Hur kommer det sig förresten att du har en bild av en Canon på din hemsida när du skriver att du fotar med Nikon?![]()
Vissa fotografer är lite udda kufar. Ibland för att de kanske är rädda för konkurrensen (som kan vara stenhård mellan fotografer), men ibland för att de helt enkelt bara är lite udda typer. Till exempel en sjukhusfotograf jag råkade stöta ihop med var nog en av de mest vridna människor jag någonsin har träffat på. Men det kanske kommer naturligt då man tillbringar hela sitt liv längst nere i en mörk kulvert på sjukhuset och fotograferar skador/ärr och andra otrevligheter hela dagarna.
Men sedan så finns det även de som gärna delar med sig av tips och erfarenheter för att andra ska få uppleva samma glädje för fotograferandet som de själva känner.![]()
Jorå, som Gnutten och Jesseboy har sagt så börjar det ta sig. Men du har råkat få något litet färgstick.
För skojs skull så redigerade jag en av bilderna lite och slänger även med originalet för att det ska vara lättare att se skillnaden sida vid sida.
Det som är gjort med den redigerade bilden är:
* En liten nivåjustering.
* Ökat kontrasten lite.
* Ändrat färgbalansen mot det gulare hållet i högdagrar, skuggor och mellantoner.
* Uppskärpt en liten aning med oskarp mark i Lab-färgsläget.
Jag hade inte tänkt beskära bilden. Men när jag skapade ett nytt dokument i Photoshop så blev det den där storleken. Så då fick det bli så.![]()
Liiite frestande är det iaf. Men det lutar nog mera åt en LowePro Flipside 400AW. Ju mera jag kollar på den säcken desto mera sugen blir jag. Fast kan du fresta med något bra pris inklusive frakt på den där Mini Trekker Classic så kanske?Jepps, har en halvstor ryggsäck. Lowepro Mini Trekker Classic. Rymmer kamera med battgrepp och stor glugg på och lite extra gluggar vid sidan om, det var vad jag hade i den iallafall.
Köpan eller?
...
Å andra sidan så känns det som att när man ska börja sälja bilder regelbundet, komma in på tidningar etc. etc. så är det bilderna till 30% och kontakter och det sociala 70%. Det finns många duktiga fotografer som inte gör några pengar överhuvudetaget på plåtandet men de tar grymma bilder...
Jag brukar köra lite kurser och så i min studio och hyra ut den till de som vill plåta sina nära och kära, alla nöjda å glada. Är däremot lite emot att hyra ut den om de ska göra kommersiella jobb eller så.... Sån är jag...
Det ljus som kan bli om det blir soligt direkt efter ett häftigt åskoväder kan bli riktigt häftigt. Då har luften rensats från en del skit samtidigt som luftfuktigheten är hög. Är det dessutom sent på dagen och nära solnedgång så solen liksom skiner in under det mörka molntäcket så kan det bli rent magiska bilder.va dock åskmoln och konstigt ljus över hela gälleråsen efter racen.. kanske därav det konstiga ljuset...
...
Edit: Min idiot.. hade vitbalansen inställd på lysrör... orka me sig själv ibland..

|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!