Leveranstid från fc-moto

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Som rubriken lyder,någon som vet leveranstiden från dom?
Samt om betalningen sker på plats till UPS(betalade ej med kortet över nätet)
Tacksam för svar/willner

Tog ungefär fem arbetsdagar när jag beställde. Betala gör du kontant till UPS vid leveransen (de har ingen växel/väldigt lite växel så fixa jämna pengar) :tummenupp

det är kontant betalning (helst jämna pengar också)

när jag beställde sist, så tog det 3 dagar från att det var packat & klart, tills jag fick det.

Tog ungefär fem arbetsdagar när jag beställde. Betala gör du kontant till UPS vid leveransen (de har ingen växel så fixa jämna pengar) :tummenupp
Tack så mycket killen för svaret:)

det är kontant betalning (helst jämna pengar också)

när jag beställde sist, så tog det 3 dagar från att det var packat & klart, tills jag fick det.
Tack du med(vore d inte för dej så hade inte den här tråden funnits:D)

Last edited:
Bra sida, brukar ta en vecka att få sakerna.
Men betala kontant. Betalade med kort, väntade 3 veckor fick inget, hörde av mig till dom, och fick svaret att produkten jag hade beställt utgått ur sortimentet, och dem skulle betala tillbaka mig så fort som möjligt. Återbetalningen tog 3 veckor. Att ligga ute med 800euro i 7v är inte kul för en student :huvet :(

Får jag låna tråden lite bara..
Vaad beställde ni då?
Funderar själv på att beställa ett ställ därifrån och undrar jag med hur det är med leveranstiden? Har de allt inne på lager som finns på nätet eller får man vänta extra om man tex ska beställa ett specifikt damställ??
Får nog bli två rundor till bankomanten då om UPS bara tar cash..

Blir det dyrare om na väntar att betala cash vid leverans ist för över nätet?
Vill inte råka ut för det ovan person råkade ut för..

Får jag låna tråden lite bara..
Vaad beställde ni då?
Funderar själv på att beställa ett ställ därifrån och undrar jag med hur det är med leveranstiden? Har de allt inne på lager som finns på nätet eller får man vänta extra om man tex ska beställa ett specifikt damställ??
Får nog bli två rundor till bankomanten då om UPS bara tar cash..

Blir det dyrare om na väntar att betala cash vid leverans ist för över nätet?
Vill inte råka ut för det ovan person råkade ut för..

Jag beställde ett skinnställ, dom hade bara blå färg inne, men jag ville ha svart. Dom sa att det kunde ta en vecka extra, men som jag redan skrivit, så tog det tre veckor innan jag fick reda på att svart inte gick att få tag på längre... Men undrar ju när/om dom hade tänkt höra av sig och meddela det:confused:

Men fc-moto är en bra sida, när jag beställt där innan så har det aldrig vart några problem alls, men nu hör jag alltid med dom i förtid om det går att få tag på den artikeln jag vill beställa om den inte finns i lager:)

Min senaste order är väl inte den mest smickrande.

Betalade med kort och la beställning 28/3, skickades från Tyskland 17/4 och hade det inte varit för PippiT hade jag fått köra i träskor och jeansjacka till besiktningen. Är inte ens lönt att försöka maila till företaget då dom inte svarat på något av dom ca. 5 mail jag skickat dom. Ring istället. Men dom svarar ungefär på vart femtionde så.

Beställde ett nytt ställ och hjälm.

PS. Förra gången när jag beställde skor tog det ca. 1,5 vecka... Är inte missnöjd men har man otur så tar de en j.vla lång tid.

Jag beställde ett skinnställ, dom hade bara blå färg inne, men jag ville ha svart. Dom sa att det kunde ta en vecka extra, men som jag redan skrivit, så tog det tre veckor innan jag fick reda på att svart inte gick att få tag på längre...
...men nu hör jag alltid med dom i förtid om det går att få tag på den artikeln jag vill beställa om den inte finns i lager:)

Så det du menar är att man vid betsällningen inte direkt kan får reda på om produkten i fråga är inne, utan man måste krångla och ringa extra för att verkligen vara säker på att det man betällde FINNS på lager. :näsblod
Tråkigt. Borde ju meddelas direkt tycker man via nätet, eller stå utsatt på de varor som inte finns inne för tillfället... Underlättar då och dessutom så är man menatlt förberedd på att leverans kan ta längre tid om man i förväg vet att stället inte finns hemma.
Ska nog beställa från dem iaf, bra priser ju. :)

Last edited:
Så det du menar är att man vid betsällningen inte direkt kan får reda på om produkten i fråga är inne, utan man måste krångla och ringa extra för att verkligen vara säker på att det man betällde FINNS på lager. :näsblod
Tråkigt. Borde ju meddelas direkt tycker man via nätet, eller stå utsatt på de varor som inte finns inne för tillfället... Underlättar då och dessutom så är man menatlt förberedd på att leverans kan ta längre tid om man i förväg vet att stället inte finns hemma.
Ska nog beställa från dem iaf, bra priser ju. :)

Det stod att produkten inte fanns i deras lager men att det tar 7-10 dagar att beställa hem den. Men när jag inte hörde något från dem så kontaktade jag dom flera gånger och tillslut fick jag reda på att svart inte gick att få tag på längre. De flesta nät sidor har inte någonting på lager alls, utan beställer från tex a-stars när en order har blivit lagd. Och i vissa fall så väntar dom på att tex 10 ordrar på a-stars produkter kommit in, Innan dom beställer saker.
Dock så verkar fc-moto var en såpass stor sida att dom har ett lager.

Last edited:
Första gången jag beställde så tog det en månad innan UPS knackade på dörren. Skinnställ, stövlar och en hjälm...

Andra gången beställde jag ihop med en kompis, tog 2-3 veckor och då var min ryggskena inte med. Efter ett par veckor så kom den dock och det bästa av allt är att jag inte har betalat en spänn för den :) Så det var värt att vänta!

Min senaste order är väl inte den mest smickrande.

Betalade med kort och la beställning 28/3, skickades från Tyskland 17/4 och hade det inte varit för PippiT hade jag fått köra i träskor och jeansjacka till besiktningen. Är inte ens lönt att försöka maila till företaget då dom inte svarat på något av dom ca. 5 mail jag skickat dom. Ring istället. Men dom svarar ungefär på vart femtionde så.

Beställde ett nytt ställ och hjälm.

PS. Förra gången när jag beställde skor tog det ca. 1,5 vecka... Är inte missnöjd men har man otur så tar de en j.vla lång tid.

Sitter i ungefär samma sits som dig.

Beställde ett Alpinestar Octane, den 29/3, trots mail osv så har jag inte fått något ännu, senast svar jag fick från dom var att dom troligen kunde skicka i mitten av maj. Surt som fan.

hmm har beställt 2 ggr därifrån. 1 gången tog det bara 1 månad, 2a gången närmare 2 månader! Som sagt tidigare, maila inte! Utan ring... tutar mest upptaget men oouups på 100 försöket svarar dom. Yiis siiir wi shippen zu two day... sen slänger dom på luren.

Ang UPS, sist ringde UPS killarna och frågade om jag kunde betala med kort då dom tyckte det var obekvämt med 11.000 i kontanter. Sek inte €. Trevligt men jag hade dinerosen i ett kuvert redan. Funkar bra det med, men tills nästa gång tar vi gärna kort sa dom.

kontenta: FC är bra, men beställ på hösten. Dom har sitt lager om jag förstår det rätt i Österrike och kan inte riktigt veta vad som finns och inte finns i deras lager. Om dom inte har produkten hemma försöker dom få tag på den via någon annan återförsäljare. Därför kan jakten på just din grej ta lite längre tid...

Nu ska jag åka tåg och snusa lite.

Tycker det funkar.. OM man ringer och verifierar att produkten finns på lager. Då skickas det i regel samma dag. Annars kan man bli sittandes utan....

Har funkat bra för mig alla gånger jag beställt därifrån.
Dock finns det ett stort minus, om de har slut på en vara så meddelar de inte kunden att den är tillfälligt slut utan väntar in varan innan de skickar paketet till kund. Detta kan resultera i att det kan dröja läänge innan paketet dyker upp.

har hänt mig en gång,efter det ringer jag alltid till dem och frågar om de hade alla varor på min order i lager, har de det så brukar det ta 3-4 arbetsdagar innan det är hos mig.
Har de inte en vara i lager så frågar de med en gång om man vill byta till en liknande, annan storlek eller färg- dock enbart om man ringer till dem :)

Så ring och fråga efter att du lagt order!

Beställde en Airoh Stelth hjälm där i höstas, tre dagar senare levererade UPS paketet till mitt arbete!! betalade kontant till chaffisen, Enkelt, snabbt, billigt o bra! Men som alltid betalar jag inte i förskott då jag tycker att det är som att be om att bli blåst!!!!

Fick mina Sidi-stövlar på 4 arbetsdagar, dock skickade dom fel modell. Hade beställt Vertigo Corsa men fick ett par Vortice som är ca €40 dyrare så jag klagade inte på det :D

Jag beställde ett skinnställ den 20 maj, leverans mot kontant betalning kom idag. Eftersom det varit både Kristi himmelsfärds-helg och pingst, så motsvarar det väl ungefär en veckas leveranstid. Helt godkänt!

Men vad är det för bök med kontantbetalning vid leverans?

Varför inte betala med kort på websidan? Vågar man inte sådant längre?

som sagt, ring och kolla ifall grejerna finns om det är så att ni behöver dom snabbt osv., de meddelar inget ifall det inte kan färdigställa ordern så den blir bara liggandes.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back