Män häktade för barnvåldtäkt på tåg

Ska det vara så jävla svårt att införa DÖDSSTRAFF i Sverige!!!!!!!!!
Dom har förbrukat all sin rätt att leva, punkt slut

Och det hjälper mot? Ja just det att brottslingen efter ett brott endå ser sitt liv som dött och kan kika gärna göra ännu mera fanstyg. Han ska ju endå dö.
Öga för öga tand för tand leder ingen vart, visar bara att den sjuka hade rätt i att någon dömmer och varför inte denne?
För att bli straffad och ta till sig utav straffet så måste man först förstå vad man blir straffad för, annars blir straffet bara något som gör "ont" och måste undvikas. Planen läggs inte på att inte utföra brottet utan hur man ska kunna komma undan straffet efteråt. För själva brottet är inget fel.
Man kan säga att man sänker sig till brottslingens nivå istället för att visa att vi andra är bättre och visa denne med hjälp utav psykvård hur man ska bete sig.

Vem har rätt att bestämma vem som får leva. Mördaren eller avrättaren?
Alla har rätt att leva, men vissa inom en kontrollerad miljö.

Nu ska jag kasta in en riktig brandfackla i diskussionen:

-Men tänk om det verkligen var så då? Tänk om tjejen helt enkelt ville ha den där nya Prada-handväskan eller mobiltelefonen så mycket att hon ljög om sin ålder och gick med på det hela mot att dom betalade för sig?

Sedan fick hon ångest över vad hon gjort, eller ännu värre, kom på att man kan få ÄNNU mera pengar i skadestånd om man anmäler...

Den facklan väntade jag på. :)
Det är just det som är "tjusningen" i våldtäktfall, ofta står ord mot ord.

Men det som är positivt i detta fall är att flickan omedelbart gick till polisen och kommer då också undersökas, vid undersökningen kan man medicinskt avgöra om samlaget skett frivilligt eller om det finns skador i underlivet.

Sen är det "positivit" (så fel ord, men försök tolka rätt) att det är två förövare. När dessa förhörs så kommer deras historier inte stämma samman om de ljuger om våldtäkten, vilket minskar deras trovärdighet att vara oskyldiga.

Den facklan väntade jag på. :)
Det är just det som är "tjusningen" i våldtäktfall, ofta står ord mot ord.

Men det som är positivt i detta fall är att flickan omedelbart gick till polisen och kommer då också undersökas, vid undersökningen kan man medicinskt avgöra om samlaget skett frivilligt eller om det finns skador i underlivet.

Sen är det "positivit" (så fel ord, men försök tolka rätt) att det är två förövare. När dessa förhörs så kommer deras historier inte stämma samman om de ljuger om våldtäkten, vilket minskar deras trovärdighet att vara oskyldiga.

Nä nu är du ute och cyklar. Man kan aldrig medicinskt avgöra om ett samlag skett frivilligt eller inte. Dessutom ryms det rätt mycket i begreppet våldtäkt numera så man vet inte vad de gjort med henne.

Nä nu är du ute och cyklar. Man kan aldrig medicinskt avgöra om ett samlag skett frivilligt eller inte.

Missade du totalt biologilektionerna?

Jo, det är precis det som faktiskt går att bevisa.
Om det skett på ett våldsamt sätt där en person förgripit sig och tvingat till sig ett samlag finns/blir det ofta skador i underlivet.

Om en tjej är kåt (våt) och med på refrängen blir det inte på dette vis.

Missade du totalt biologilektionerna?

Jo, det är precis det som faktiskt går att bevisa.
Om det skett på ett våldsamt sätt där en person förgripit sig och tvingat till sig ett samlag finns/blir det ofta skador i underlivet.

Om en tjej är kåt (våt) och med på refrängen blir det inte på dette vis.

Nä, du är ute och cyklar. Du behöver inte alls bli skador vid vaginalt påtvingat samlag, vilket vi inte har en aning om huruvida det var.

Med ditt resonemang så kunde vi också dra slutsatsen att vid oskadd biff så var allt ljug.

Tyvärr så har du fel, ju snarare du erkänner desto lindrigare blir det. :krama

Nä, du är ute och cyklar. Du behöver inte alls bli skador vid vaginalt påtvingat samlag, vilket vi inte har en aning om huruvida det var.

Med ditt resonemang så kunde vi också dra slutsatsen att vid oskadd biff så var allt ljug.

Tyvärr så har du fel, ju snarare du erkänner desto lindrigare blir det. :krama

Men jag sa väl inte att det alltid blir så. Men ofta.
Om det i detta fall visar att denna flicka på 14 år har skador i underlivet stärker det rent medicinskt hennes vittnesmål att hon har blivit utsatt för en våldtäkt.
De eventuella fysiska skadorna kan utgöra bevis för att ytterligare påvisa att samlaget var ofrivilligt.

Om det i detta fall visar att denna flicka på 14 år har skador i underlivet stärker det rent medicinskt hennes vittnesmål att hon har blivit utsatt för en våldtäkt.
De eventuella fysiska skadorna kan utgöra bevis för att ytterligare påvisa att samlaget var ofrivilligt.

"ofta" räcker alltså som bevismaterial?:brinnerup

Rent juridiskt så krävs det ingen faktiskt penetration för att det skall räknas som ett samlag vilket ju gör att det kan vara en våldtäkt även utan några skador.

Sedan har du en poäng i att det kan ha uppstått skador som kan vara av bevisvärde.

För övrigt så har personer i Sverige blivit dömda för våldtäkt helt utan tekniskt bevisning, utan enbart på att målsägarens vittnesmål ansågs trovärdigare än gärningsmannens.

"ofta" räcker alltså som bevismaterial?:brinnerup

Men nu hetsar ni mig bara. :mad:
Om det i ett våldtäksfall visar på att flickan i fråga har skador kan dessa fysiska skador i det enskilda fallet vara ytterligare underlag för stärka att samlaget inte har skett frivilligt, dvs stärka att hon faktiskt blivit våldtagen.
Allså tagen med våld!
Fatta!!!!!!!

Men nu hetsar ni mig bara. :mad:
Om det i ett våldtäksfall visar på att flickan i fråga har skador kan dessa fysiska skador i det enskilda fallet vara ytterligare underlag för stärka att samlaget inte har skett frivilligt, dvs stärka att hon faktiskt blivit våldtagen.
Allså tagen med våld!
Fatta!!!!!!!

Nä det var bara en helt legitim fråga. Jag vet att dessa ärenden tillhör de svårare beroende på brottets känslighet samt den knepiga bevisbördan.

Du preciserade dig inte, du skrev exakt:

vid undersökningen kan man medicinskt avgöra om samlaget skett frivilligt

Det är fel, du har dock ändrat dig nu vilket är positivt.

Jag har inte ändrat mig.
Jag har ju tyckt så här hela tiden! Det är bara du som dissikerar mina meningar och frenetiskt letar fel i allt jag skriver.

Här ovan fulquotar du mig genom att ta en klippt mening ur dess sammanhang för att på något löjligt vis briljera med att du i min argumentation har funnit en frö av ovisshet med vad jag menar och minsann ansträngt dig till fullo att ifrågasätta något du säkerligen förstår alldeles galsklart bara för kunna jävlas med mig och sedan läxa upp mig ytterligare och dra slutsatsen att jag skulle ha "krupit till korset" och ändrat mig.

Not.

Jag har inte ändrat mig.
Jag har ju tyckt så här hela tiden! Det är bara du som dissikerar mina meningar och frenetiskt letar fel i allt jag skriver.

Här ovan fulquotar du mig genom att ta en klippt mening ur dess sammanhang för att på något löjligt vis briljera med att du i min argumentation har funnit en frö av ovisshet med vad jag menar och minsann ansträngt dig till fullo att ifrågasätta något du säkerligen förstår alldeles galsklart bara för kunna jävlas med mig och sedan läxa upp mig ytterligare och dra slutsatsen att jag skulle ha "krupit till korset" och ändrat mig.

Not.

Nu snackar du massa skit faktiskt. :lol

Den del av din mening jag klippte ut ändrar inte betydelsen av den, den tydliggör betydelsen. Något jag förstår att du till varje pris försöker förhindra nu. :D

Nu snackar du massa skit faktiskt. :lol

Den del av din mening jag klippte ut ändrar inte betydelsen av den, den tydliggör betydelsen. Något jag förstår att du till varje pris försöker förhindra nu. :D

Att du orkar.

Det är väl klart att om man tar en klippt mening ur dess sammanhang så missar man helheten.
Min poäng var att om det finns skador så är just dessa skador ytterligare bevis på att man tvingats till samlag, och inte som du försöker få det till
det omvända "vid oskadd biff var allt ljug".

Nu pallar jag inte att tjafsa mer med dig.
Allså!

I just det här fallet räcker det med att bevisa samlag iom att flickebarnet är under 15 år gammal. Med nya lagstiftningen blir det väl "våldtäkt av barn" per automatik?

I just det här fallet räcker det med att bevisa samlag iom att flickebarnet är under 15 år gammal. Med nya lagstiftningen blir det väl "våldtäkt av barn" per automatik?

Jo, lagen skärptes med all rätt för att skydda barnen, men det ledde samtidigt till en helt annan problematisering, det finns tjejjer under 15 år som helt frivilligt har sex med pojkar över 15 år, därför tillkom någon extra paragraf i panik som går ut på att om åldersskillnaden är marginell och det har skett med flickans medgivande så är det icke att betrakta som våldtäkt.

I det här fallet är det dock inte så, har en sexuell akt förekommit är dom skyldiga oavsett vilka medgivanden hon kan ha gett förövarna.
Dom är mer än tillräckligt gamla för att veta att man inte gör så!

Det är bra att lagarna skärps, men ibland blir det fel ändå.

Det senaste förslaget att kvinnor aldrig ska behöva bevisa att det varit en våldtäkt utan männen ska alltid kunna presentera bevis på att det INTE var en våldtäkt är ju i princip ogenomförbart, ska socialstyrelsen utfärda formulär för tillfälligt sexuellt umgänge som man kan ha liggandes brevid sängen tillsammans med plomberade brevlådor som man stoppar det av tjejen ifyllda formuläret i innan man sätter på ett kvartitre-ragg man har släpat hem eller?

Fy fan, jag minns en tid då sex var okomplicerat och spontant...

Jag förstår iofs tanken med lagen, men som du säger slår det fel. Vådan av att haffsa fram lagstiftning för att tillfreställa allmogen....

Jag förstår iofs tanken med lagen, men som du säger slår det fel. Vådan av att haffsa fram lagstiftning för att tillfreställa allmogen....

edit: såg nu att det handlade om ett förslag...

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...