Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Som Boost sa så har Lockners lameller. Ring Anders så skickar han direkt![]()
Det gick skitbra 1 mil,, typ 80-120kmt endast på asfalt,,,,men då vart jag dyngless och startade åka bakjul och tokgasa och ut på grusvägar och ställde på lite lämpligt. Så förbrukningen for åt Hell.. Men inte så farligt faktist 0,6 lm exakt uppmätt med litermått. Jag ska be någon vanligare/lugnare åkare köra istället för att få mer rättvis åtgång
: Framdrevet vet jag tyvärr inte. Men den har iaf visat 170km/h på mätaren 

Monterat mikunin nu men den behöver nog lite översyn av munstyckena ändå gissar jag... Lättstartad och bra men den hinner inte stå på tomgång mer än kanske 5-10 sek innan den hickar till och lägger av. Chokar man den går den grymt "bladdrigt" och ryker utav helvete
Har inte provat ställa om luftskruven, kändes som att den stod i botten
Får nog lägga projektet på hyllan till semestern tror jag... Passade på att mäta upp originalfuggen nu när den ändå var borta för andra gången. Den är portad tror jag, den håller iaf närmare 42mm och det är de väl knappast i original?
Ska fota den fina konstruktionen för gasvajrarna i alla fall, var tvungen att slänga ut hutlösa 9 kr på material samt köpa en plåtsax för 89, man blir ruinerad på motorcyklar!![]()
OK, får prova med lite olika munstycken men jag misstänker att man måste demontera förgasaren för att byta dem? Fick en 4-5 olika med till hojen när jag köpte dem men jag har egentligen ingen aning om vad de är till för...
Aldrig hållt på med sånt här så man har ju noll koll![]()

får ikke xr ned på framhjulet![]()
Då har man äntligen köpt en XR 650 -01
Ska kolla över den i helgen och har några frågor.
Ska byta olja. Funkar Motul 5100, 15/50W?
Är det 1,6 liter som går i?
Termostaten ska tydligen vara en grej som brukar paja.?
Då instrumenteringen på min är borttagen (pga crash) har jag dålig koll på värmen. Ska ta ur termostaten å provkoka den tänkte jag.
Gick bra när jag körde i helgen å förra ägaren hade inga problem heller men det känns som en
bra grej att kolla? Det lär ju bli varmare väder framöver. Hur har ni gjort, bytt, tagit bort den helt?
Finns det någon bra instrumentering att köpa till rimliga pengar.
Andra tips på vad jag ska kolla mottages tacksamt.
Grattis till ett bra åkdon.
Oljand du tänker svätta i låter bra inge mindre än 15w i botten! Jag antar att den är helcyntetisk!
Något att kolla upp finns nästan inte..( Beror på milen )
Ventilinställning skulle jag gjort så man vet att det är bra. Du kan sedan köra minst 500 mil hårt innan nästa check.
När jag byter olja får jag ur och i 2L.. Men då krävs följande...
varm motor och vickande på stöded + kickande och mer vinglande på stödet för att hitta åt varenda droppe. Helt klart värt besväret för du får ju ur 4 dl till och grumset på botten.
Om temostaten jäklas så trycker den omedelbart över vatten i kylaren bara du står stilla i 5 min, så den funkar säkert. Har aldrig hört detta fel av någon häromkring sedan 2000 när dom kom. (inte vanligt) Men därimot kan det blandas ihop med övertryckslocket på kylaren som löser ut lite väl tidigt. Om man kör mycket skog så rek att köpa ett lock som tål mer tryck. exv från kawazaki 80cc ska visst passa årg vet ej? dom tål lite mer tryck. Såå Bli inte rädd om den trycker över vatten,, Det är bara en förspelskokning![]()
Hela verkstadsmanualen finns på nätet annars. Där står allt bra beskrivitTack för svaret. Ventilkontroll/justering får vänta tills jag fått min Hayenesbok.
Men det ska göras.
Det är en delsyntetolja. Har dålig erfarenhet av helsyntet får kopplingarna brukar slira, (iallafall på en del sporthojar) men det problemet kanske inte XR:en har?
Då hoppar jag termostatkoket, eftersom den inte visar några av de symptom som du säger.
Hela verkstadsmanualen finns på nätet annars. Där står allt bra beskrivit
http://www.freepdfmanual.com/2008/07/23/2000-honda-xr650r-workshop-manual/
Tack för svaret. Ventilkontroll/justering får vänta tills jag fått min Hayenesbok.
Men det ska göras.
Det är en delsyntetolja. Har dålig erfarenhet av helsyntet får kopplingarna brukar slira, (iallafall på en del sporthojar) men det problemet kanske inte XR:en har?
Då hoppar jag termostatkoket, eftersom den inte visar några av de symptom som du säger.
Då har man äntligen köpt en XR 650 -01
Ska kolla över den i helgen och har några frågor.
Ska byta olja. Funkar Motul 5100, 15/50W?
Är det 1,6 liter som går i?
Termostaten ska tydligen vara en grej som brukar paja.?
Då instrumenteringen på min är borttagen (pga crash) har jag dålig koll på värmen. Ska ta ur termostaten å provkoka den tänkte jag.
Gick bra när jag körde i helgen å förra ägaren hade inga problem heller men det känns som en
bra grej att kolla? Det lär ju bli varmare väder framöver. Hur har ni gjort, bytt, tagit bort den helt?
Finns det någon bra instrumentering att köpa till rimliga pengar.
Andra tips på vad jag ska kolla mottages tacksamt.
http://www.trailtech.net/75-402.html har jag på min, den funkar fint.
Finns att köpa i Sverige via emx.se
Den ser bra ut. Inte farlig dyr heller.
Är det bara att koppla in med orginalkablaget?

|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Shelby Turner, klar för GGN
Pressmeddelande 2026-08-05F... |