KTM 1190 RC8-tråden.

Jag ringde o pratade med Bike igår, och det gick så illa att på fredag måste jag transportera mitt arsel 70 mil enkel resa till dom för att hämta den svarta RC8:an som står där.

Ska bli jävligt roligt faktiskt. :)

Kommer bildhora lite när jag fått hem den.
 
Jag ringde o pratade med Bike igår, och det gick så illa att på fredag måste jag transportera mitt arsel 70 mil enkel resa till dom för att hämta den svarta RC8:an som står där.

Ska bli jävligt roligt faktiskt. :)

Kommer bildhora lite när jag fått hem den.

GRATTIS! Fan vad jag önskar att min ram också skulle knäckas :gnissla
 
Vad kör ni med för däcktryck när ni kör bana?

Prognosen för Gelleråsen imorrn är 12 - 14 grader och sol. Vad rekommenderas?
Original gatdäck.
 
Vad kör ni med för däcktryck när ni kör bana?

Prognosen för Gelleråsen imorrn är 12 - 14 grader och sol. Vad rekommenderas?
Original gatdäck.

Enligt boken skall du köra med 2,5 fram och bak på gata, sen sänker du 0,3 för bana så kommer det att gå alldeles utmärkt, dvs 2,2 fram och bak:tummenupp
 
IMG_8484.jpg


Nu är jag hemma...
 
Gode gud så vackert!

Denna svarta är ju så snuskigt snygg:tummenupp
 
Hmm ge den en välförtjänt tvätt för den har jag suttit o dreglat på :D
Grattis till köpet den är grymt snygg
/Per
Ja, jag ska göra det, blev en nätt trip på 150mil igår för o hämta den, ska ut o köra nu o se hur hon beter sig. :)
 
Ja, jag ska göra det, blev en nätt trip på 150mil igår för o hämta den, ska ut o köra nu o se hur hon beter sig. :)

Man får gratinera till en särdeles hård båge. :) Har du spakat någon annan twinsportis tidigare så du har något att jämföra med?

/J
 
Man får gratinera till en särdeles hård båge. :) Har du spakat någon annan twinsportis tidigare så du har något att jämföra med?

/J
Tack
Jag har provat en Mille -04(?) lam-kakas, och så den där infernaliskt pillermaliska TLS:en jag hade förut.
Men lam-kakas var nog ställd alldeles för hårt i fjädringen tror jag, vilket som så var det en trevlig maskin, fint chassie o fina bromsar.

Den här är också väldigt trevlig, mjuk o go, lättkörd, det tog inte alls nå många mil innan man var riktigt hemma i sadeln. Bromsarna är ju magnifik faktiskt, ljudet... Jag skrämde en tant så hon tänkte vifta till med en stav imorse :hihi

Jag gjorde första 30milen idag, så jag ska ringa o boka en service på måndag får vi se.
Har en bandag om 2v som jag ev ska köra lite på. Jag o några till som anordnar så jag har sagt att jag ska rodda en del. Kör väl lite försiktigt nåt pass sen.
 
Enligt boken skall du köra med 2,5 fram och bak på gata, sen sänker du 0,3 för bana så kommer det att gå alldeles utmärkt, dvs 2,2 fram och bak:tummenupp

Tackar för tipset.
Jag hann åka innan jag läste svaret så det blev 2,5 F/B. Det fungerade bra för den lugna körningen det blev i fredags. Nästa gång skruvar vi förhoppningsvis upp tempot lite så då provar jag med 2,2.

Men oj så fint hojen går! :)
 
Tackar för tipset.
Jag hann åka innan jag läste svaret så det blev 2,5 F/B. Det fungerade bra för den lugna körningen det blev i fredags. Nästa gång skruvar vi förhoppningsvis upp tempot lite så då provar jag med 2,2.

Men oj så fint hojen går! :)
Måste hålla med, jag har kört snart 60mil på 2 dar.
Växlingarna flyter på kanonfint, bromsarna tar nåt alldeles fantastiskt även om jag mest bara motorbromsar mig in i kurvor.

Motorbromsen tar lika hårt som bromsarna gjorde på TL:n jag hade innan. :hihi

Och trots den ofantligt tunna dynan så sitter jag riktigt bra där även om det är 7-9mils etapper. Längre än så har det inte blivit än.

Jag har dock en vibration i högra fotpinnen som irriterar lite. Är det något som fler har märkt av?
 
Tack
Jag har provat en Mille -04(?) lam-kakas, och så den där infernaliskt pillermaliska TLS:en jag hade förut.
Men lam-kakas var nog ställd alldeles för hårt i fjädringen tror jag, vilket som så var det en trevlig maskin, fint chassie o fina bromsar.

Den här är också väldigt trevlig, mjuk o go, lättkörd, det tog inte alls nå många mil innan man var riktigt hemma i sadeln. Bromsarna är ju magnifik faktiskt, ljudet... Jag skrämde en tant så hon tänkte vifta till med en stav imorse :hihi

Jag gjorde första 30milen idag, så jag ska ringa o boka en service på måndag får vi se.
Har en bandag om 2v som jag ev ska köra lite på. Jag o några till som anordnar så jag har sagt att jag ska rodda en del. Kör väl lite försiktigt nåt pass sen.

Vafan... hur kan du du borde skämas...smisk borde du ha.... hur kan du säga att min älskling är en 04a...fyskäms på dig grrr :gnissla

Psss... det är ingen italienska du har de ska skaka lite i fotpinnarna de där tyskarna ;)
 
Ni gå grymma ut på Åsen i fredags, hur mkt snabbare är RC8an än Superduken?

/A
 
Ljudnivå

Blev uppmätt till 100,5 db på Gelleråsen med SMC's mätinstrument vilket resulterade i svartflagg.

Då körde jag med akra och db-killer i:gnissla

Vi detta tillfälle så drog jag till ca 10 000 rpm innan växling, kan inte svara på om det var varvet eller fullgas som gjorde att jag kom upp i denna ljudnivå.

Det var inga problem innan och då växlade jag vid ca 8 000 rpm och höll nog inte fullt förbi flaggpostering.

Rätta mig om jag har fel men gränsen ligger på 95 db och 100,5 är en avsevärd skillnad. ca 10 db brukar motsvara en fördubbling av ljudnivån för örat.

Ni gå grymma ut på Åsen i fredags, hur mkt snabbare är RC8an än Superduken?

/A

Svårt att säga om RC8:an är snabbare på en så pass långsam bana som Gelleråsen, men det känns som att man åker med betydligt mycket större marginaler för en amatör som man är.
Bättre chassi, körställning och bromsar, vad det gäller effekt så räcker det som finns i SD för att prestera bra tider.

Och som alltid så hänger det mer på föraren än själva hojen :tungan

Grymt bra bilder blev det i alla fall:tummenupp
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=205384
 
Last edited:
Blev uppmätt till 100,5 db på Gelleråsen med SMC's mätinstrument vilket resulterade i svartflagg.

Då körde jag med akra och db-killer i:gnissla

Vi detta tillfälle så drog jag till ca 10 000 rpm innan växling, kan inte svara på om det var varvet eller fullgas som gjorde att jag kom upp i denna ljudnivå.

Det var inga problem innan och då växlade jag vid ca 8 000 rpm och höll nog inte fullt förbi flaggpostering.

Rätta mig om jag har fel men gränsen ligger på 95 db och 100,5 är en avsevärd skillnad. ca 10 db brukar motsvara en fördubbling av ljudnivån för örat.



Svårt att säga om RC8:an är snabbare på en så pass långsam bana som Gelleråsen, men det känns som att man åker med betydligt mycket större marginaler för en amatör som man är.
Bättre chassi, körställning och bromsar, vad det gäller effekt så räcker det som finns i SD för att prestera bra tider.

Och som alltid så hänger det mer på föraren än själva hojen :tungan



finns en enkel lösning på det borra en massa hål i db killern allså ca10-15 st och sen trär du en massa ståltråd kors och tvärs hade lika dana problem själv men fick mätning på 92-95 db förbi på kinnekulle nu i fredags och lördags

innan hade jag också över 100 med smc:s db killer
 
finns en enkel lösning på det borra en massa hål i db killern allså ca10-15 st och sen trär du en massa ståltråd kors och tvärs hade lika dana problem själv men fick mätning på 92-95 db förbi på kinnekulle nu i fredags och lördags

innan hade jag också över 100 med smc:s db killer

Ska testa det:tummenupp

Inte speciellt kul att behöva oroa sig över ljudnivån när man kör.
 
Ska testa det:tummenupp

Inte speciellt kul att behöva oroa sig över ljudnivån när man kör.

undrar bara lite om dom det gäller samma för alla va jag vet så kör Nylund utan db killer i sin rc8R med superstock kitet och får köra :va

samt att Martin körde Utan dbkillern i igår på Falkenberg både racet och kvalet på Falkenberg
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top