Honda CB1000R-tråden

M!cke

Vrooom
Gick med
16 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
NRS
Sådär, ännu en glad CB 1000 RA ägare i detta avlånga land. Bytte från KTM 950 SM till CB 1000....av det lilla man hunnit åka hittills, typ 12 mil måste säg, shit vilken härlig hoj. Ångrar inte bytet en sekund. :)
Då är det väl bara dax o börja leta slip on......

Grattis till en grymt skön hoj...:yoparty
 

*Marre*

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Ort
Linköping
Hoj
Honda CB1000RA
Ännu en lycklig ägare av cb1000 (vit). Har dock inget kort ännu men det är på gång. Köpte min beg. med 600 mil på mätaren och den är utrustad med rtg-paket. Därav sitter det ett undertray kit och jag undrar då om skylthållaren från t.ex. tecbike passar.
 

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Ännu en lycklig ägare av cb1000 (vit). Har dock inget kort ännu men det är på gång. Köpte min beg. med 600 mil på mätaren och den är utrustad med rtg-paket. Därav sitter det ett undertray kit och jag undrar då om skylthållaren från t.ex. tecbike passar.

Jag har undetray-kittet från Honda och tailtidy:n från Tecbike. Dock har jag inte monterat den mindre delen av undertray som sitter precis under lampan. Om du tittar på bilderna så ser du vad jag menar...
 

Bifogat

  • Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    111.7 KB · Visningar: 138
  • Clipboard02.jpg
    Clipboard02.jpg
    118.5 KB · Visningar: 137

sleeplezz

Försöker iaf..
Gick med
26 May 2005
Ort
Borås
Hoj
CB1000RA -09 Hornet -08 Kawa 450-08
Ännu en lycklig ägare av cb1000 (vit). Har dock inget kort ännu men det är på gång. Köpte min beg. med 600 mil på mätaren och den är utrustad med rtg-paket. Därav sitter det ett undertray kit och jag undrar då om skylthållaren från t.ex. tecbike passar.

Passar perfekt, inga problem alls även lilla delen som Hass hoppat över passar.
 

Ramsned

Medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda CB1000R
Sådär, ännu en glad CB 1000 RA ägare i detta avlånga land. Bytte från KTM 950 SM till CB 1000....av det lilla man hunnit åka hittills, typ 12 mil måste säg, shit vilken härlig hoj. Ångrar inte bytet en sekund. :)
Då är det väl bara dax o börja leta slip on......

Äntligen en Skåning! Grattis till en fin hoj!
 

sleeplezz

Försöker iaf..
Gick med
26 May 2005
Ort
Borås
Hoj
CB1000RA -09 Hornet -08 Kawa 450-08
Skaffasde också en en CB1000RA i år, är mycket nöjd ännu så länge! Hoppas bara mitt Acra kommer snart :)

visabild.php
 

*Marre*

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Ort
Linköping
Hoj
Honda CB1000RA
Snygg hoj, ser nästan ut som min :) Har beställt skylthållare nu och en kuts måste oxo införskaffas. Berätta mer om växelindikatorn är du snäll.
 

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Fjädringsinställningar

Nu har jag ställt in min fjädring. Efter råd från tttheo från hondacb1000r.com och en egen testkörning så har jag nu följande inställningar (jag väger 93kgs):

Förspänning fram: 5 varv ut (moturs från hårdaste inställning).
Förspänning bak: nummer 3 (std inställning).

Dämpning fram (moturs från hårdaste inställning):
Kompressionsdämpning: 1 varv ut.
Returdämpning: 3/4 varv ut.

Bakdamping: 1 varv ut (moturs från hårdaste inställning)

Efter 15 minuters körning med hårda inbromsningar på väldigt ojämn underlag ser allting hyfsad ut tycker jag men jag borde kunna minska förspänningen fram något:
 

Bifogat

  • Image002_w.jpg
    Image002_w.jpg
    67.4 KB · Visningar: 95
Last edited:

blooksa

Ny medlem
Gick med
18 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CB600F Hornet
Tja!

Har spanat in CB1000R, och var och provkörde den i helgen. Grymt snygg hoj, och skönt drag i motorn! Är väldigt sugen på att köpa en (kör Honda CB600 Hornet idag), men har en liten fundering jag tänkte kolla med er andra här på forumet:
Jämfört med andra hojar jag kört (min egen, Yamaha FZ1-N, Ducati et.c) upplevde jag att sadeln var "hal", jag kasade fram/bak för lätt. Dvs jag kände mig inte "ett med hojen". Vid inbromsning gled jag fram 5-10 cm, och man fick knipa rätt bra för att "få grepp" om hojen med benen. Blev konfunderad, och ska definitivt provköra en gång till. Har någon annan samma upplevelse?
 

Gadioo

Bilar är farliga!
Gick med
31 Jul 2006
Ort
Järfälla
Hoj
CB1000R=såld,gsxr1000 k8,Husaberg 650,
Det är inget ja har upplevt och då hoppade ja mellan fz1n,z1000 och min cb1000r i helgen men man kan ju va lite hemma kär och lite mer hård dömd mot andra cyklar för på dom hitta man allt möjligt att gnälla på =).
 

blooksa

Ny medlem
Gick med
18 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CB600F Hornet
Det är inget ja har upplevt och då hoppade ja mellan fz1n,z1000 och min cb1000r i helgen men man kan ju va lite hemma kär och lite mer hård dömd mot andra cyklar för på dom hitta man allt möjligt att gnälla på =).

Sant :)
Ska som sagt provköra igen. Det lutar starkt åt en grön, tycker färgen är grym. Har aldrig köpt en sprillans ny hoj förut, så det e hög tid!
 

stecro

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Bjärred
Hoj
Yamaha FZ 1 N
Tyvärr inte. Jag har ett Leo Vince på min som jag är väldigt nöjd med.

Är det Leo Vincis mellan rör du har på din??
Funderar på ett sånt slip on men dendär katten måste ju väck....frågan är då måste man ha powercommander oxå då? tyckte jag läste nåt om det....plånboken börjar lixom bli tom nu :(
 

*Marre*

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Ort
Linköping
Hoj
Honda CB1000RA
Tja!

Har spanat in CB1000R, och var och provkörde den i helgen. Grymt snygg hoj, och skönt drag i motorn! Är väldigt sugen på att köpa en (kör Honda CB600 Hornet idag), men har en liten fundering jag tänkte kolla med er andra här på forumet:
Jämfört med andra hojar jag kört (min egen, Yamaha FZ1-N, Ducati et.c) upplevde jag att sadeln var "hal", jag kasade fram/bak för lätt. Dvs jag kände mig inte "ett med hojen". Vid inbromsning gled jag fram 5-10 cm, och man fick knipa rätt bra för att "få grepp" om hojen med benen. Blev konfunderad, och ska definitivt provköra en gång till. Har någon annan samma upplevelse?

Du kan ju alltid byta ut sadeln till mocka, har det på min och man sitter väldigt stadigt. Inget kasande fram o tillbaka.
 

M!cke

Vrooom
Gick med
16 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
NRS
Är det Leo Vincis mellan rör du har på din??
Funderar på ett sånt slip on men dendär katten måste ju väck....frågan är då måste man ha powercommander oxå då? tyckte jag läste nåt om det....plånboken börjar lixom bli tom nu :(

Tja. Det är Leo Vince jag har med deras mellanrör, så katten är borttagen. Du bör montera PCIII om du byter ut hela bullret annars förlorar du en hel del i effekt och hojen känns "trött".
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top