Idiot bilist!!!

Status
Ej öppen för fler svar.
Dom bedömer vittnesuppgifterna på plats, sedan är det såklart så att dom oftast står på den som ringdes sida, om inte en massa vittnen säger annat.

Det låter ju asballt. Typ att man bara kan ringa bort allt jobbit! :banana
Min granne är sjukt jobbig. Halvalkad värmlänning.

Det låter ju asballt. Typ att man bara kan ringa bort allt jobbit! :banana
Min granne är sjukt jobbig. Halvalkad värmlänning.

Ring!

DU kanske "vinner" :D

@ ts: Var det EN idiot, och EN bilist? (med tanke på trådrubriken) Eller var det EN idiotbilist?
Och: Var idioten en idiot bara för att han var bilist? Eller var han en idiot, som råkade köra bil? (men lika gärna kunde ha kört motorcykel?)

Ivfsh verkar hela situationen absurd. Och hade nån hotat mig/mina nära så, så hade jag gjort som du och dragit, även om det i juridisk mening inte är rätt.
(självfallet hade jag oxå noterat reg.nr på idiotens* bil)

*idiot bilist, idiotbilist, idiot-som råkade köra bil (välj själv det alternativ som gör det lättast för dig att läsa texten)

Last edited:
Lite off-topic men det är en intressant sak här i samhället att tjejer kan dela ut lavetter lite hur dom till killar.

Om en tjej stuckit in huvudet i en bil och fått en lavett av en kille så skulle snacket varit ganska annorlunda i den här tråden.
Eller för all del om det var två personer av samm kön så skulle det inte heller varit lika accepterat.

Och nej, även om en kille(eller tjej) är en aggresiv idiot så förtjänar han(hon) inte någon lavett. Och dessutom som nån sa tidigare så tar hon en oerhört stor risk som delar ut lavetter till en 180cm lång och 150 kg stor aggressiv kille. Det var ju faktiskt en himla tur att den aggressiva killen ifråga inte var lika labil som trådskaparens tjej.

Jag menar inte att påstå att trådskaparen skulle fara med osanning, men det är fascinerande att så många tar fasta ställningstaganden - ja till och med kritiserar andras åsikter till otrevlighetens gräns - efter att endast veta halva historien.

Det är inte länge sedan en gubbe prejade en sporthojare och sedan kände sig hotad och smet.

Då gick mobben lite annorlunda än här...

Utan ha någon som helst koll på vilken händelse det var, så 1 person versus 1 person jämte 2 personer och 1 unge kontra kanske 5 personer. Så verkar situationen vara som sådan att det nog är lämpligare att göra sorti i det senare fallet.

Haha, det är väll pratiskt?
Har en granne med Harley, skulle ringa bort honom dIrEcT! :mad:

Vi kan byta. Du kan få min värmlänning. En natt hade han gått in i min lägenhet, aspackad. Jag hade glömt låsa dörren. Det var bara att vända på kalkbrottet och rikta in honom mot ytterdörren och släppa taget så tultade han ut igen. :D

Jag menar inte att påstå att trådskaparen skulle fara med osanning, men det är fascinerande att så många tar fasta ställningstaganden - ja till och med kritiserar andras åsikter till otrevlighetens gräns - efter att endast veta halva historien.

Givet är att varje historia har två sidor, men varför skulle TS (eller hans tjej för den delen) ljuga?:va Det är ju inte direkt så att polisen lär ta vårt medhåll/motstånd i åtanke om hans tjej nu åker dit för misshandel... Om vi nu förutsätter att parkeringsplatsen i fråga var stor och till 80% tom (något som trådskaparen sett med egna ögon och inte bara fått höra från sin tjej) så är det väl ett ganska troligt scenario så som vi fått det berättat för oss? Hur många andra anledningar till varför bilisten över huvud taget haft huvudet på lavettlängds avstånd från flickvännen kan du hitta på? Och hur många av dessa scenarion förutsätter inte att tjejen är psykiskt sjuk och helt oprovocerat har gått ut ur bilen, slagit killen på käften och sen hoppat tillbaka in i bilen?

Dessutom har iallafall inte jag (för jag antar att du delvis syftade på mig med ditt inlägg) gett mig in på att försöka utröna huruvida historien är sann eller inte. Vi fick en historia berättad för oss, några reagerade på sagda historia i dess berättade utförande (och inte på hur det skulle ha kunnat gå till) och jag delgav dem min åsikt om deras reaktion:)

Givet är att varje historia har två sidor, ........... Vi fick en historia berättad för oss, några reagerade på sagda historia i dess berättade utförande (och inte på hur det skulle ha kunnat gå till) och jag delgav dem min åsikt om deras reaktion:)

Ibland Bushido slår du världen med häpnad... ;)

Mycket bra formulerat! :klappar :bow

Vi fick en historia berättad för oss, några reagerade på sagda historia i dess berättade utförande (och inte på hur det skulle ha kunnat gå till) och jag delgav dem min åsikt om deras reaktion:)
Det är precis det jag åsyftade. Faktiska händelser kan inte återberättas i dess fullständiga helhet och därför känns det lite olustigt att en annan persons (avvikande) tolkning och reaktion på händelsen mötte sådant hätskt motstånd från sh-pöbeln.

Drar man höga växlar på tvivelaktig information går det som det gör. Men att lära sig av historien, ens om den är en dag gammal, verkar inte vara melodin.

För valfri smartskalle så menar jag givetvis inte den här tråden specifikt, utan ett allmänt beteende som genomsyrar hela vår kultur. Där medias attackjournalistik som vanligt bör bära skulden.

Det är precis det jag åsyftade. Faktiska händelser kan inte återberättas i dess fullständiga helhet och därför känns det lite olustigt att en annan persons (avvikande) tolkning och reaktion på händelsen mötte sådant hätskt motstånd från sh-pöbeln.

Drar man höga växlar på tvivelaktig information går det som det gör. Men att lära sig av historien, ens om den är en dag gammal, verkar inte vara melodin.

För valfri smartskalle så menar jag givetvis inte den här tråden specifikt, utan ett allmänt beteende som genomsyrar hela vår kultur. Där medias attackjournalistik som vanligt bör bära skulden.

Du har PM, vill förstå bättre hur du tänker här innan jag uttalar mig om saken...

...orkar inte

Last edited:
Oavsett om din flickvän lappade till honom eller inte så ger det inte honom rätten att agera på det viset mot henne. I ett sånt läge så är det inte mer än rätt att sätta en välriktad dansk skalle över näsbenet på personen och därefter pissa på han när han ligger ned.
Nu hade du ju ett litet barn i bilen så då är det inte riktigt läge, inte heller när det står 5-6 andra personer runt bilen och beter sig som en flock vilda djur.
Med andra ord skulle det ha varit läge att istället backa över fanskapen, pissa på allihop och sen åka och köpa en mjukglass, utan strössel.

Äckliga människor, jag förstår varför en del går loss med skjutvapen på sina medmänniskor. Och till er som tänker sätta ett minus på mitt inlägg, varsågod. Jag anser bara att man har rätt att skydda sig och sina egna till vilket pris som helst.
Jag är inte humanist och anser heller inte att alla människor är lika värda, moral och etik är heller inga favoriter.

Är du dum i precis hela huvet?:dummer

Ej att förglömma är att bilistidioten inledde hela dispyten med att helt sonika kliva ur sin bil och smälla igen trådskaparens bildörr, hårt. Jag vet inte hur det är med er andra, men jag hade känt mig ganska provocerad och hotad redan där... Jag menar, vem fan tror han att han är som kommer och smäller igen annat folks dörrar??:va Tänk om någon hade haft en kroppsdel utanför dörren...:dummer

Ej att förglömma att vi bara hört ena sidan av historen, på ett forum, på internet.

Jag orkar inte ens bry mig i dessa fall längre...

Ej att förglömma att vi bara hört ena sidan av historen, på ett forum, på internet.

Jag orkar inte ens bry mig i dessa fall längre...

Självklart finns det, som jag redan sagt, två sidor av den här historien. Och som jag också redan har sagt så handlar inte den här diskussionen om huruvida historien är sann eller inte, iallafall inte för mig. Jag frågar återigen, varför skulle TS och hans tjej ljuga? Varför skulle hon ha lappat till killen i fråga om han nu inte betett sig som han gjorde, och varför förutsätta att historien inte är sann över huvud taget? Jag har iallafall inga problem över huvud taget med att tro att något sånt här kan inträffa, världen är full av idioter och ett scenario i stil med det här är långt ifrån otroligt.

Vi har fått en historia berättad av någon som var med. Hur skulle vi kunna spekulera fram en mer sann version av det hela? Vi var inte där, vi vet inget mer än vad som berättats för oss och då får vi hålla oss till det. Vi fick ett scenario uppläst för oss, då borde vi hålla våra reaktioner och tankar till det scenariot och inte spekulera i vad som är sant och falskt. Det var iallafall vad jag gjorde.
Jag tyckte att det som skrevs i första inlägget lät för jävligt rent ut sagt, och "gärningsmannen" i sagda scenario är enligt mig den som gjort fel, om nu allting gick till på sagda vis, och därmed den som förtjänade stryk. Vad spelar det för roll om denna uppmålade gärningsman faktiskt finns eller inte? Min reaktion begränsar sig till de förutsättningar jag fått, och vem vore jag att spekulera utanför dessa ramar? Det kan inte bli annat än fel eftersom jag inte har något att gå på. Allt jag fått veta är att en enligt scenariot oskyldig människa blivit kränkt och hotad av en annan människa varpå hon försvarat sig på tillbörligt vis. Det räcker för att jag ska tycka illa om denna andra människa. Kommer det sedan någon och hävdar sig veta bättre helt utan några gällande fakta och istället målar upp den oskyldiga människan som högst skyldig så blir jag ännu mer arg, och det är det det här handlar om för mig. Folk som beter sig som skit ska skit ha, imaginärt folk som i ett imaginärt scenario beter sig som imaginär skit ska imaginär skit ha, och folk som försvarar denna antingen äkta eller imaginära skit ska ha lika mycket dito skit själv. Äktheten i historien spelar ingen roll, min reaktion är som sagt begränsad till vad jag vet eller tror mig veta om situationen. Alla har dock inte spelat enligt samma regler, och det gör mig arg.

Jag hoppas att det jag just sagt låter vettigt, jag är just nu sjukt trött och lite lagom feberyr till följd av den megaförkylning jag lyckats dra på mig... Är det något som är oklart så varsågod och fråga, jag förklara gärna vad jag menar.

Eller så skiter man i att spekulera i ett scenario som likagärna kan vara helt påhittat?

Vill folk hålla på att gaffla om hypotetiska fall och vad man borde göra/ska göra/säger att man själv skulle göra (som i 90% av fallen dessutom är skitsnack av 3:e graden) så fine. Go ahead och spy galla över varandra.

Jag däremot tycker det är totalt meningslöst att ödsla sin tid på att diskutera något helt utan tillförlitlig källa eller grund, såvida det inte bidrar med något.
Faktiskt så ångrar jag att jag ödslar tiden på att skriva det här inlägget.

Humor är en sak, det förgyller vardagen. Eller en diskussion där man faktiskt får ut något av det. Inte sandlåde-nivån som det ofta (alltid) blir i trådar av det här slaget.

Sitta och bli förbannade på varandra för något som kanske inte ens är sant (eller iaf stor sannolikhet att en stor del av hela sanningen fattas)... jag saknar ord.

Å andra sidan är jag en person som inte ens läser tidningarna för att jag inte orkar bli förbannad längre. Jag kanske inte passar in i dagens samhälle med pöbeln som snällt springer dit media pekar utan att ens bry sigom att vrida på huvudet?

Nu får ni kasta sand på varandra bäst ni behagar. I'm out :glömdet

Eller så skiter man i att spekulera i ett scenario som likagärna kan vara helt påhittat?

Vill folk hålla på att gaffla om hypotetiska fall och vad man borde göra/ska göra/säger att man själv skulle göra (som i 90% av fallen dessutom är skitsnack av 3:e graden) så fine. Go ahead och spy galla över varandra.

Jag däremot tycker det är totalt meningslöst att ödsla sin tid på att diskutera något helt utan tillförlitlig källa eller grund, såvida det inte bidrar med något.
Faktiskt så ångrar jag att jag ödslar tiden på att skriva det här inlägget.

Humor är en sak, det förgyller vardagen. Eller en diskussion där man faktiskt får ut något av det. Inte sandlåde-nivån som det ofta (alltid) blir i trådar av det här slaget.

Sitta och bli förbannade på varandra för något som kanske inte ens är sant (eller iaf stor sannolikhet att en stor del av hela sanningen fattas)... jag saknar ord.

Å andra sidan är jag en person som inte ens läser tidningarna för att jag inte orkar bli förbannad längre. Jag kanske inte passar in i dagens samhälle med pöbeln som snällt springer dit media pekar utan att ens bry sigom att vrida på huvudet?

Nu får ni kasta sand på varandra bäst ni behagar. I'm out :glömdet

Om du nu tycker att diskussionen är så meningslös och dessutom har så oerhört liten ork och lust att deltaga i den, vad gör du då här??:va

Jag är inte förbannad på någon över vad som sagts i den historia som berättats, jag är förbannad på att människor faktiskt kan bete sig på det sätt som beskrivit. I övrigt handlar det fortfarande inte om huruvida något är sant eller falskt, det som folk här i tråden är arga på varandra över är de åsikter och reaktioner som en dylik historia tvingar upp till ytan. Ilskan som följer en sån här tråd i kölvattnet är inte riktigt mot historien i sig, och den är inte heller alstrad av historien i sig. åsikterna som alstrar ilskan finns inom oss alla, och en sån här tråd är bara en av många platser där man får reda på vem som egentligen tycker och tänker vad, och det är dessa tycken och tankar som gör folk förbannade på varandra. Så egentligen är det inte historiens fel att folk här är sura, de borde ha varit sura på varandra hela tiden. Trådar i stil med den här visar bara vem man borde vara sur på. Nu kan man ju tycka att en sådan tråd bara är meningslös om allt den gör är att dra upp folks ilska, men jag gillar att diskutera etik och moral och det är precis sådana diskussioner som såna här trådar leder till: Vad olika människa anser vara okej eller inte ok, försvarbart eller inte försvarbart, rätt eller fel och sant eller falskt. Såna diskussioner är intressanta, och det är därför jag deltar. Dina motiv till att deltaga eller inte deltaga är dina egna och du gör precis som du vill med dem:)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!