Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har jag uppfattat det rätt,
Ni tog 2 parkeringsfickor, din flickvän sa "vänligt" till honom att ställa sig nån annanstans för hans ford förstörde lillans luft?
Din flickvän lappa till han och ni smet?![]()
Har jag uppfattat det rätt,
Ni tog 2 parkeringsfickor, din flickvän sa "vänligt" till honom att ställa sig nån annanstans för hans ford förstörde lillans luft?
Din flickvän lappa till han och ni smet?![]()

Nej, du har nog inte fattat det rätt.
Flickvännen ville ha dörren öppen för att det inte skulle bli för varmt i bilen, inget konstigt med det, helt logiskt tycker jag.
Flickvännen blev hotat och blev såklart skiträdd, inget konstigt med det, helt logiskt. Hon var i en mycket trängd situation och ville försvara sig.
Men, man kan ju uppfatta sker och ting olika, och det gjorde du och jag nu.
Tänk om någon hade haft en kroppsdel utanför dörren...
Är du dum i precis hela huvet?![]()

[/QUOTE]Här har vi ett klassiskt exempel på varför svenska polisen behövs till mer än att ta folk för miniblinkers. USA nämns ju ofta, kanske för att folk har sett på cops, men jag bodde där under en tid och måste faktiskt säga att i en sådan här situation hade jag själv velat haft amerikanska polisen till hands.
Då skulle man helt sonika kunna ringa och polisen dyker upp inom 5-10 minuter. Det skulle skrivas en rapport och gubben skulle troligtvis få åka med till stationen.Människorna som blockerade bilen och uppträde hotfullt skulle säkerligen också få sig en läxa, och kanske likaså få åka med till stationen.
JA/NEJ?
Jag skulle lätt smälla igen nån annans bildörr om den dörren blockerar den näst atraktivaparkeringen och alternativet är att ställa sig i andra ändan av parkeringen.
De hade en dispyt och hon klippte till han? Ok?![]()
Kör dom iväg alla utom den som misshandlar till stationen i USA? Jag har aldrig varit där så jag är mycket nyfiken![]()
Kör dom iväg alla utom den som misshandlar till stationen i USA? Jag har aldrig varit där så jag är mycket nyfiken![]()
Med tanke på att man i vissa delstater (kanske alla) får mer eller mindre skjuta folk som "trespassar" på din tomt så skulle väl samma logik kunna användas på fordon iom att han sträckte in huvudet och gjorde "intrång" vilket skulle kunna föranleda lavett. Går det in en okänd gubbe i min lgh eller hus och är hånfull, hotfull eller dylikt kan han ju få en lavett om inget annat hjälper.
Även om han betedde sig som en idiot och skrämde vettet ur din tjej, så kommer hon alldeles säkert att åka på det. Den som slår först åker alltid dit, oavsett vad han sa före. Jag har tre exempel på ungefär samma händelseförlopp, och alla tre gångerna slutade det med böter och saftiga skadestånd för dom som slog först. Och då var en av dom hotad till livet under en tid innan, men det hjälpte inte.
Så funkar det i Sverige, och jag tror att om han går vidare så är din tjej rökt. Dom kan säkert hitta nåt mot dig med om dom vill eftersom du tog tjejen och stack därifrån.
Inom några veckor får hon säkert ett brev där hon blir kallad till förhör. Har en i familjen som råkat ut för det här också, och det kan ta tid. Så lång tid att han trodde det blåst över.
Ruttet, men så brukar det funka.
Vad polisen skulle gjort eller tyckt är väl endast av akademiskt intresse, snubben var en idiot och förtjänade en lavett. Tyvärr är världen full av idioter.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |