Såå nära att tappa hojen

e_kjellgren

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki GSX-R600 -07
Kör ut från garaget, ska ställa hojen ute på vägen för att gå tillbaks och låsa och stänga, och döm om min förvåning när jag plötsligt har 170kg hoj på väg att signa ner mot asfalten! Stödet hade helt sonika inte fastnat i nerfällt läge. Jag lyckas ändå på nåt vis att hålla emot, men kändes som att jag sträckte halva kroppen. Man är hyfsat tacksam att man kommer oskrapad ur en sån situation! =)

Kör ut från garaget, ska ställa hojen ute på vägen för att gå tillbaks och låsa och stänga, och döm om min förvåning när jag plötsligt har 170kg hoj på väg att signa ner mot asfalten! Stödet hade helt sonika inte fastnat i nerfällt läge. Jag lyckas ändå på nåt vis att hålla emot, men kändes som att jag sträckte halva kroppen. Man är hyfsat tacksam att man kommer oskrapad ur en sån situation! =)

Ja, hade det varit jag i din situation, så hade den INTE varit oskrapad!!! :D

När samma sak hände mig för några år sen så hade rabatten under min vänstra fot inget motstånd att erbjuda så jag la mig med hojen över mig, aj aj!!

Liknande hände mig igår, skulle svänga in på en parkering på ett köpcenter, variant u-sväng. Min hoj har värre svängradie än en oljetanker så jag kom över på "fel" körbana inne på parkeringen. Ser då att en bil ska svänga ut så han möter mig. Har ögonkontakt med föraren och i min enfald tror jag att han fattar att jag är i hans körbana och att han därför kan ha den goda smaken vänta en halv sekund med att köra ut. Nejdå, brumbrum.. :6surkart Av ren dum instinkt drar jag lite på frambromsen istället för bakbromsen och hela hojen tvärdippar framåt/höger. Lyckas som av ett mirakel få ner underbenet/knäet mellan tanken och marken, står och väger precis på gränsen att lägga hojen en bra stund men lyckas preciiiis hålla den.

Förra sommaren hade jag en riktig röta. Gick ut i garaget och satte mig på hojen,sen klev jag av åt högersidan för att kolla oljan.

satt mig ner och höll hojjen med en hand på styret och kollade nivån och den var ok. började luta tillbaka hojen mot stödet (som jag givetvis hade råkat fälla upp med foten) och hojen började falla och jag fick paniken,orkade ju inte hålla upp den sittandes vid högersidan av den.

Men den stannade i nästan liggande position mot golvet,det stod en pallbock på golvet som stoppade mot ramen så det var bara att gå runt och lyfta upp bågen som klarat sig utan skavanker!:banana

Fick bredsladd (alltså bredsladd ala supermotardstyle liggandes med hojen till vänster enormt lågt) med hojen i fredags p.g.a. helt nytt bakdäck, lyckades mirakulöst rädda mig ur sitautionen dock. Helt sanslöst att däcken är så hala när dom är nya, åkte i max 15 km/h..

Jag stannade på parkeringen för att vänta in dom andra, hojen nystartad och gick på choke, fipplade lite med växelspaken tills neutrallampan tändes, vände mig om och släppte kopplingen....

Neutralen var inte i trots att lampan lyste, ettan var i...

Nu smyger jag alltid ut kopplingen trots att lampan lyser, det har räddat mig ett par gånger.

Usch, känner igen det där.
Gjorde samma sak dagen efter jag hade köpt min "nya" hoj och skulle visa upp den för syrran. Vänder mig om för att hämta något när jag hör syrran börja skrika och ser hojjen sakta men säkert börja "vandra" framåt. Lyckades som tur väl att hämta upp den innan den nådde marken. Det är en rejäl pulshöjare.

en del har tur:tummenupp de hade inte jag i går kväll:huvet la min hoj i går kväll:brinnerup.... så det blir nya kåpor och en del annat........

Höll på att skita på mig igår. Framhjulslåsning då en bil inte såg mig med hög puls som följd. Svart streck i asfalten på en halvmeter. Riktigt riktigt nära.

Förra vårbruket hade jag parkerat min bil i slänten ner till vårt dubbelgarage. Den hade stått i kanske 2 timmar när jag lämpligt nog kom tillbaks för att ta ett litet snabbt mål mat. När jag står där och kollar på bilen så börjar den rulla. Tydligen hade man inte dragit handbromsen tillräckligt... Så vad gör jag jag stormar ner hoppar in raklång från passagerar siden drar handbromsen så hårt jag orkar men bilen har lite för mkt fart.. benen släpar i gruset och jag kanar ur bilen. Sprintar fram och försöker hålla emot 1,5 ton bil och inser snabbt att jag kommer bli klämd mot väggen. Det var bara att bita ihop... två ordentliga lårkakor och lite problem att ta sig loss men bilen var ju oskadd iaf.

En annan historia är när en polare till min farsa tvättade sin blackbird och tippar den. Gubben väger knappt 70 kilo och slänger sig helt sonika under bågen för att skydda den. HAn blir således helt imobiliserad och tvingas ringa sin fru på mobilen så hon kan koma och hjälpa honom. Men inga skador i lack är ju ändå det viktigaste!

Förra vårbruket hade jag parkerat min bil i slänten ner till vårt dubbelgarage. Den hade stått i kanske 2 timmar när jag lämpligt nog kom tillbaks för att ta ett litet snabbt mål mat. När jag står där och kollar på bilen så börjar den rulla. Tydligen hade man inte dragit handbromsen tillräckligt... Så vad gör jag jag stormar ner hoppar in raklång från passagerar siden drar handbromsen så hårt jag orkar men bilen har lite för mkt fart.. benen släpar i gruset och jag kanar ur bilen. Sprintar fram och försöker hålla emot 1,5 ton bil och inser snabbt att jag kommer bli klämd mot väggen. Det var bara att bita ihop... två ordentliga lårkakor och lite problem att ta sig loss men bilen var ju oskadd iaf.

En annan historia är när en polare till min farsa tvättade sin blackbird och tippar den. Gubben väger knappt 70 kilo och slänger sig helt sonika under bågen för att skydda den. HAn blir således helt imobiliserad och tvingas ringa sin fru på mobilen så hon kan koma och hjälpa honom. Men inga skador i lack är ju ändå det viktigaste!

Haha, shit!
Ibland kan man börja undra :)

Näää! Vad trist! Hur gick det till? :(

klantade mej helt enkelt! skulle in i garaget och gick på vänster sida om hojen som alltid, har gått bra i alla år!!! men nu fick jag över vikten åt andra hållet:mad: vet inte om jag är klen så den åkte i backen:gnissla
Känns så jävla onödigt:huvet och int är det kul att lämna i skiten på verstad nu!!! vill ju åka!!!!

Det där är ju en "rädda ölen" historia fast mycket bättre :rofl :rofl

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS