Hjälp snabbt som fan!

CLEW

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Honda crm sm & Kawa zx6r
Jag har fått ett jävla sendrag på baksidan av låret och får inte bort det och det börjar göra något sjukt jävla ont! :mad:
HUR FAN STRÄCKER JAG UT DET!?!?! SNÄLLA HJÄLP SNABBT! JAG VILL SOVA! :huvet

Sendrag brukar väl bara sitta i några sekunder-upp till en minut? Så är det iaf för mig.

men för att adressera problemet: gå en promenad, mjukar upp muskeln och sätter fart på blodcirkulationen i benet.

Det har jag också haft! Gör sinnessjukt ont! :huvet

Kommer inte ihåg hur det släppte dock, men bara sträck ut det samtidigt som du biter i något! :D

Trilla i trappan vad lösningen på det här problemet :fakta
Fick dock riktigt ont i rumpan nu.. Så nu kan jag ändå inte sova :glömdet

ställ dig upp o luta dig framåt/nedåt så långt du kan så sträcker du ut lårmuskeln. + drick vatten som starstriker sa, (dock inte samtidigt.)

Edit: för sent inlägg. :gnissla

ställ dig upp o luta dig framåt/nedåt så långt du kan så sträcker du ut lårmuskeln. + drick vatten som starstriker sa, (dock inte samtidigt.)

Edit: för sent inlägg. :gnissla

Men det där med vatten, hur hjälper det. Brukar få sendrag så jag vill ha så många tips som möjligt! :tummenupp

Men det där med vatten, hur hjälper det. Brukar få sendrag så jag vill ha så många tips som möjligt! :tummenupp

Sendrag kan vara ett tecken på att du är uttorkad=drick vätska. kan också vara kalciumbrist, om jag minns rätt....

Bara tänj som fan. Inte hastight (dvs motsvarigheten till att jävligt plötsligt och hastigt gå ner i spagat. Big NO NO! Långsamt ska det gå), utan långsamt och metodiskt sträcka ut så långt du bara kan. Sen när du inte kan sträcka mer så sträcker du lite till och vips är du tillbaka i utgångsläget, dvs innan du sträckte dig och skiten drog ihop sig:tummenupp

Nått som är jobbigt är när man får sendrag både på framsidan av smalben ned till stortån samtidigt som baksidan av låret...

Det går ju inte sträcka musklerna både framåt och bakåt samtidigt så man får dra åt det håll som gör ondast för stunden. :gnissla

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg