Gripsters något att ha?

Apropå återanvändningsbara. Jag står just nu i valet och kvalet om jag ska sätta på mina snake skins eller inte. Ska köra bana på söndag, och skulle vilja ha dem på, men efter en olycka i garaget så behöver tanken lackas om. Då behöver jag ta av och förvara mina snake skins ett tag. I instruktionen står något om att man kan sätta dem på "wax paper" (vaxpapper?). Vad är det och var kan man hitta det? Någon som testat att ta av och sätta på igen?

Borde väl funka med det papper de sitter på nu tycker man ju. Bara att spara om man nu vill ta av dem tillfälligt.

Borde väl funka med det papper de sitter på nu tycker man ju. Bara att spara om man nu vill ta av dem tillfälligt.

Jo, det är sant. Tänkte bara att det vore bra med något större. Är lite pilligt att lyckas sätta på dem på ursprungspapperet som ju är av exakt samma storlek. Det är ju i ytterkanterna det är känsligast om det blir smutsigt och inte fäster. Men om jag inte hittar något bättre...
Någon som vet var man hittar "vaxpapper"?
(Kanske en bit vaxduk kan funka, förresten...)

Sätt dem på bilen så länge :tummenupp:)

Apropå återanvändningsbara. Jag står just nu i valet och kvalet om jag ska sätta på mina snake skins eller inte. Ska köra bana på söndag, och skulle vilja ha dem på, men efter en olycka i garaget så behöver tanken lackas om. Då behöver jag ta av och förvara mina snake skins ett tag. I instruktionen står något om att man kan sätta dem på "wax paper" (vaxpapper?). Vad är det och var kan man hitta det? Någon som testat att ta av och sätta på igen?

Mitt ena "pungskydd" har suttit på diskmaskinen tills nu,flyttade till kylen innan jag svarade nu,inga problem. :)

Henrik

Någon som klämt och kännt på både High Fusion och Snake Skin vet om det är någon stor skillnad i greppkänsla på de båda? Alternativt bara hur High Fusion greppar. Funderar på att beställa ett set HF men funderar lite över känslan i den modellen då den verkar vara ganska slät.

Köpte HF så jag kan ju inte jämföra men tunna=ja,släta=nej.
Har en lite skrovlig eller hur man ska uttrycka sig yta och känns som det borde bli bra friktion när man drar dom mot stället när dom blivit monterade.

Ska ut nu efter kaffet och hänga på ett par rampuckar och ska ta och föna tanken och montera samtidigt,ska bli hyfsat väder i morgon så jag satsar på att få köra lite gokartbana,blir det så så får du en recension i morgon kväll.

Henrik

Waxpaper = Smörpapper? (Det finns oxå vanliga waxduks typ som är lite tjockare dock). Alltså det man använder i ugnen. Funkar kanon för all annan typ av förvaring av häftande föremål så det borde funka till detta oxå. Testa och sätt en bit på o kolla om det biter fast eller funkar.

Last edited:
Waxpaper = Smörpapper! Alltså det man använder i ugnen. Funkar kanon för all annan typ av förvaring av häftande föremål så det måste vara det dom menar.

Ok, var det så enkelt! Ja, då har jag flera alternativ. Tack & bock!
Hur som helst blir det till att föna tanken och klibba på snake skinsen ikväll. :)

editade posten men du var snabb! Det finns en annan typ av ugnspapper som är en typ av värmetålig waxduk oxå, (tror jag såg på TV shop eller nåt) men vet att man kan sätta stickers o sånt som lillkillen vill spara på det bakplåtspappret vi har hemma så det borde funka.

Men hur gör man om det fastnar skit på gripstern när man flyttar den? Är dom tvättbara?

Fick precis hem mina snakeskins. Vilket är bästa sättet att sätta fast dom? Är det bara att torka rent och sen trycka dit dom eller måste man värma med värmepistol?

Fick precis hem mina snakeskins. Vilket är bästa sättet att sätta fast dom? Är det bara att torka rent och sen trycka dit dom eller måste man värma med värmepistol?

I instruktionen står att det behöver vara 80 F (ca 27 C) när man sätter på dem. Jag tänkte tvätta tanken med t-sprit och sen värma den med hårfönen. Ska strax ut i garaget och fixa. Rapporterar hur det gick.

Så,monterat och klart.

Smidigt och lätt,fick inte nederkanten exakt på bägge sidor(skiljer en halvmillimeter)men såg det först efteråt så det fick bli så(funtion före form!)

Skulle misstänka att värmen endast är för att det ska gå att forma padsen efter tankens form utan att det veckar sig,testade utan värme med skyddspappret kvar och då vile det inte forma sig bra men klibbade satan iaf. när jag testade i ett hörn.
Med värme smet den fint runt kanterna och formade sig efter tanken utan veck,körde med varmluftspicka på lite lagom avstånd.

Regnar här så jag har ingen lust att testköra men hoppade upp och klämde lite och friktionen verkar det inte vara något fel på,knäna fastnade fint i padsen så det verkar ju finnas hopp. :)

Får se i morgon,körning blir det men vet ej var än,ska ge dom en omgång iaf.

Henrik

Ok, nu är de på plats. Värmde lite med fönen på både skinsen och tanken, men vet inte om det gjorde så stor skillnad. Det var inga problem att sätta på dem, mer än att det var lite klurigt att få dem på exakt samma ställe. Blev inte exakt lika för mig heller (som för Henrik), men inget jag stör mig på. Ska bli spännande att känna på greppet imorgon!

Fick hem och monterade mina HF igår. Hur lätta som helst att montera, blev det lite fel så tog jag bara bort dom och gjorde om :tummenupp Greppar tag i jeans riktigt bra iaf. Tanken var att dom skulle provats under lite bankörning idag men regn = tillbaka till sängen igen.

Måste man rengöra tanken först med något oljelösande medel, eller slängde ni bara på dom?

En dum fråga? Vad har man dom till? Skydd för tanken? lr? ser inte specillet snyggt ut , finns väl ingen som har sin sporthoj så länge så det kan bli något större problem med lack

En dum fråga? Vad har man dom till? Skydd för tanken? lr? ser inte specillet snyggt ut , finns väl ingen som har sin sporthoj så länge så det kan bli något större problem med lack

För att få grepp runt tanken. Kanon vid bandagar m.m!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show