har ubuntu någotsånär stöd för sonyericssonmobiler?
Tänkt använda mobben som 3gmodem i sommar, men troligen får jag slänga in XP på den burken igen.
Den har bättre stöd för Sony Ericsson mobilen än något Win, någonssin hitills!
Jag pluggade in min för att ladda den, telefonen dök direkt upp som lagringsmedia, men även som nätverksanslutning, helt utan konfiguration.
Jag testade även ett "mobilt brdband" från tele2, det behövdes inga drivrutiner för det heller, dök upp direkt, poppade en ruta där jag skulle skriva in användarnamn/lösenordet som jag fick med USB-dongeln, och sedan fungerade det bara.
Att det inte fungerar med spel och grejor är inget jag märkt av, då jag aldrig spelar, men småspel som patianse, Mahjong och annat följer med, och jag har svårt att se att det inte skulle fungera med nätpokersiterna?
Själv kör jag Opera som webbläsare både i win och Ubuntu, det kan vara användarinställningar, men allt som fungerar i win fungerar i Ubuntu, och lite till.
Multimedia fungerar bättre i Ubuntu. (obskyra filmformat, streamad media, webbradio osv)
Det enda som saknas är Spotify, fast det kör jag utan problem ändå med Wine (Windowsemulering), men det lär vara en nativ Linuxvariant på gång.
Det bästa av allt, du kan provköra Ubuntu helt utan att installera det, antingen från CD skivan (fast då blir det slött) eller från USB minne.
Jag körde från USB sticka på en dator som helt saknade hårddiskar i flera veckor.
Eller så kan du installera det som ett program i Windows, eller på en egen partition och välja vid uppstart.
Till trådstartaren, man kan ha olika synsätt på sjunkande skepp, Titanic var storslagen, ändå var det livbåtarna folk ville sitta i....
1,02 % av alla klientsystem på webben använder Linux, jämfört med 9,73 % som använder Mac OS och 87,9 % som använder Windows. Som en sidonotering så visar samma data också att 23,9 % av Windows system är Windows Vista.
Det är ändå en ENORM ökning av Linuxsystem senaste året, en fördubbling från 0.68%, men med tanke på att dom senaste släppen av Win har varit panikartade releaser som har fungerat dåligt och kostat massor så förstår jag att folk migrerar.
Linux börjar kännas mainstream nu, kanske bäst jag återgår till QNX eller Solaris igen.