Inga fickor

Wremo

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
R1-05
Har precis införskaffat en R1:a och nytt skinnställ.

Skinnstället har inga fickor, och under passagerarsitsen får jag plats med skivlåset och mina nycklar (invirat i en handduk för att de skall ligga kvar). Jag har två plånböcker varav ett är ett metalletui, vart tusan gör jag av dessa? Idag satte jag dessa under remmen till ryggskyddet som går runt magen, men det är ju inte bra ur säkerhetssynpunkt...

Tips någon?

Samma här, helt värdelöst.. Men en inneficka måste du väl ändå ha? Annars är kanske en sån där fräck midjeväska en möjlighet ;)

Samma här, helt värdelöst.. Men en inneficka måste du väl ändå ha? Annars är kanske en sån där fräck midjeväska en möjlighet ;)

midjeväska is da shit om man kör tight helställ :tummenupp

min rymmer följande: kamera, snus, plånka, iphone, nycklar

Kan se lite fånigt ut, men är helt klart praktiskt :D

midjeväska is da shit om man kör tight helställ :tummenupp

min rymmer följande: kamera, snus, plånka, iphone, nycklar

Kan se lite fånigt ut, men är helt klart praktiskt :D

Haha, det ser riktigt löjligt ut. Men som sagt praktiskt sett så äre nog kanon!

Säkert mycket mer säkert än att ha nycklarna i innerfickan istället vid eventuell krock..

Men man får ju fundera över vad som är viktigt, praktisk eller snygg , man kan inte vara både och :D

Haha, det ser riktigt löjligt ut. Men som sagt praktiskt sett så äre nog kanon!

Säkert mycket mer säkert än att ha nycklarna i innerfickan istället vid eventuell krock..

Men man får ju fundera över vad som är viktigt, praktisk eller snygg , man kan inte vara både och :D

hehe true, men du ska se min zebrarandiga magväska :3freak matchar min svarta moppe :tummenupp

Superliten väska på kutsen ? Finns rätt slimmade sådana. Alt en liten crumpler rygga. Det har riktigt kompakta varianter som sitter perfekt. Midjeväska är ett alternativ, men där får man inte plats med kameran tycker jag.

Mina innerfickor sitter i armhålorna och är grymt jobbiga att komma åt, har ju ingen ordentlig stretch i ryggen :huvet
Å andra sidan så är det säkert säkrare att ha dem på sidorna än över magen för dem som får för sig att stoppa i något större än en tunn "läderflärp" med kort i.

Arlen Ness, Kangaroo Titanium. Och som någon påpekade, en innerficka måste jag ju ha, och den hittade jag nu. :huvet

Ni som har midjeväska, har ni väskan på ryggen då?

Japp det är därför det kallas bumbag i usa och fannypack i england. Kärt barn har många namn men jag föredrar arselväska. Den sitter inte ivägen alls och håller in magen så man ser snyggare ut när man är ute och bombar ;)

Rygga tycker jag personligen är helt värdelöst om man är ute och ska ta en snabb tur bara.

Last edited:
Kan i sammanhaget tipsa om ngt alla borde ha med sig när de är ute och åker. Biltemas lilla Första-Hjälpen-kudde för hojåkare.

Arlen Ness, Kangaroo Titanium. Och som någon påpekade, en innerficka måste jag ju ha, och den hittade jag nu. :huvet

Ni som har midjeväska, har ni väskan på ryggen då?

tänkte skriva har du arlen ness eller berik så har du en innerficka på bröstet haha :tuttar

Midjeväska på ryggen är en otroligt ful men bra lösning. :)
Har ju precis som trådskaparen samma problem iom att även jag kör R1-05 & har ställ utan fickor. Plånbok & mobil lägger jag i en Björn Borg kalsongpåse som är vattentät detta passar perfekt i kutsen.

Ska jag ha med mer prylar såsom en digitalkamera med mera så har jag min magväska (på ryggen). :)

Telefon, körkort och visa i innerfickan. Nycklar, och i de fall kameran är med, i kutsen. Ska jag ha mer med mig blir det ryggsäck eller tankväska. Vid varma sommardagar så blir det camelback med vatten, och då ryms lite mer småbös om det skulle behövas.

Superliten väska på kutsen ? Finns rätt slimmade sådana. Alt en liten crumpler rygga. Det har riktigt kompakta varianter som sitter perfekt. Midjeväska är ett alternativ, men där får man inte plats med kameran tycker jag.

Du råkar inte kunna tipsa om nån snygg sån? :) cutsväska alltså.

Jag har en liten tankväska som fästes med magnet! Stor som en magväska men den sitter inte på mig när/om jag vurpar!
Fungerar bra som fa förutom att visakortet blir avmagnisiterat med jämna mellanrum!
Händer dock inte när jag lägger kortet i GPS-facket!!

Köp en srad, vassa föremål innanför stället vid en ev vurpa?
Nu ska vi inte va såna, men helt sant, man får i ombyte för en helg under cutsen på en sån :tummenupp Å ja, vassa prylar innanför stället kan göra mer skada än nytta om det vill sig illa :( Kreditkortsetuier i rostfritt är ju rena självmordet :död

Kan i sammanhaget tipsa om ngt alla borde ha med sig när de är ute och åker. Biltemas lilla Första-Hjälpen-kudde för hojåkare.
Japp, den är faktiskt klockren! :tummenupp Fast man får komplettera med en andningsmask om jag inte missminner mig? :va

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back