Men... Då transport till/från banan och all den tid det tar kan vara ett problem (för mig bland annat) så är väl det enklaste att värva "närstående" till dom som faktiskt ska dit för att köra. Flickvän/pojkvän/mamma/pappa/granne/kollega/vemsomhelst.
Då borde ju ersättningen vara riktad till dom som inte vill köra bana. Om min granne fick en heldag på en bana skulle han nog strunta blankt i det. Men om han/hon fick typ mat/dryck, biobiljetter samt lift dit så skulle det vara mer intressant.
Biobiljetter är inte alltid intressant så ett "prisbord" är nog bättre. Hitta en sponsor som kan donera lite saker och ge som betalning. En mp3-spelare kostar typ 50:- för en leverantör, presentkort på diverse, lite kläder, trädgårdsprylar, ja va 17 som helst.
Då blir det ju lite roligt att inte ha det förutbestämmt vad man ska få. Man vet att man får något för besväret men det behöver inte vara samma varje gång.
Och visst... bantid kan vara ett alternativ.
Jag tror det stora problemet är att "köpa" mindre intresserade människors fritid. Och se till att det är enkelt.
/Lucky9