Köp av TV

Projektor i all ära såklart. Men vill inte ha duk och saker hängandes i taket. Klarar mig gott med en stor tv istället.

Det inbyggda mediacentrat i UE-46B7070 klarar:
* Now supports playback of movies in the following formats upto 1080p:
o MKV
o WMV
o VOB
o AVI
o TS
o 3GP
o MPG
o ASF

* Now supports the following video codecs:

1. XviD
2. DivX 3.11/4.x/5.1/6.0/
3. H.264 BP/MP/HP
4. MPEG-1
5. MPEG-2
6. MPEG-4 SP/ASP
7. Motion JPEG
8. Windows Media Video V9
9. VC1

Då slipper jag köpa ett media center också. Mkv går ju inte att lira på någon av konsollerna. Riktigt värt. Billigaste pris var i högsta laget med jag är frälst.

Nu snackar vi tunn skärm. :tummenupp
napghaabg.jpg

Ehhh "funderar på antingen en 63" Samsung för 18k eller en 50" Pioneer för 14k."
vart hittar du dom grejerna till de där priserna, rosengårds stöldshoppingbutik eller???
Har inte sett en enda 50"under 20000 och absolut ingen 63" under 50000kr??

Jag har jävligt bra rabatter skulle man kunna säga :)

Edit/ Nej, inga skumrask-affärer, köpes direkt från stort servicelager.

Last edited:
Inte fått något svar där ännu. Men vind för våg så har jag beställt en Samsung UE-46B8050. 8-serien.

Smakar det så kostar det, men tror jag gjort rätt val. Vad tror ni?

Inte fått något svar där ännu. Men vind för våg så har jag beställt en Samsung UE-46B8050. 8-serien.

Att du ska vänta med TV köp tills den har blivit utvärderad ordentligt.

Helt rätt !! skönt med folk som går i brächen och beställer ny elektronik :tummenupp :tummenupp

Låt höra nu. Vad har du för prylar i din lya.

Damn alltså. TVn bygger 4.5cm med väggfäste. Designen är ju så läcker.
Lite som med mac, man betalar över för snygg design ;)

Jag har TV:n som skärm till datorn...
LCD är därför ett krav för mig.. Både för att bilden från en dator blir bättre på LCD och för att jag glömmer datorn på varannan dag... Glömde den på när jag var i tyskland i 5 dagar t.ex .. på en PLasma skulle bilden bränt även om plasmorna är bättre idag så klarar den inte den påfrestningen..

Allt beror vad du ska ha den till tycker jag.. Polarens Plasma har en grymt bra bild med mycket bättre svärta än jag har på min LCD men med datorn i blir bilden mycket bättre på min konstigt nog...

Jag har TV:n som skärm till datorn...
LCD är därför ett krav för mig.. Både för att bilden från en dator blir bättre på LCD och för att jag glömmer datorn på varannan dag... Glömde den på när jag var i tyskland i 5 dagar t.ex .. på en PLasma skulle bilden bränt även om plasmorna är bättre idag så klarar den inte den påfrestningen..

Allt beror vad du ska ha den till tycker jag.. Polarens Plasma har en grymt bra bild med mycket bättre svärta än jag har på min LCD men med datorn i blir bilden mycket bättre på min konstigt nog...

Låter konstigt tycker jag personligen att plasman ska ha sämre bild med dator igång. Någon konstig inställning, ej pixelmappat eller tycker du att bilden är sämre pga att plasman inte har lika "ljustark" bild som LCD. En moderna plasma av god kvalite ska inte ha dålig "databild"

Sen vet jag inte var du fått ifrån att en LCD inte kan få inbränningar, det är svårare att få än plasma, men..................läs mer här http://www.component.se/forum/index.php?showtopic=10175

LED LCDerna ligger på max 100 watt i förbrukning.
En kuro går upp emot 450 watt liksom :)

Slående skillnad för den som vill ha lite svalare hem och lättare elräkning

LED LCDerna ligger på max 100 watt i förbrukning.
En kuro går upp emot 450 watt liksom :)

Slående skillnad för den som vill ha lite svalare hem och lättare elräkning

En sak som gäller om ström förbrukning mellan Plasma & LCD är att vid tv/film tittande så är det i stort sett samma förbrukning. Och som du skrev här ovanför så är det MAX förbrukning. Så vid ett visst tillfälle med helvit bild så kan plasman komma upp i 450w.

JAg tycker forfarande att älskar man film och i viss mån sport så ska man se på plasma. Svärtan och kontrasten är så mkt bättre och som sagt så är det inte på plasman du har dragningar. Det som framhålls som negativt med plasman är att de är större tjockare än lcd och att de har brinntid dvs att de trots allt har en begränsad tid när de presterar på top innan bildcellerna blir blekta.( Å andra sidan är ju brinntiden för halverad styrka ca 10 år och då har man ju köpt ny tv)

För 20 000:- får du i dagsläget en jävla monster tv. Mit förslag skulle vara http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=446090 , att beakta ärt ju att en 42" kostar bara hälften av vad en 50 " kostar vilket du kanske ska tänka på. Panasonic är de som gör de bästa plamsa tv apparaterna och som du ser är det på den modellen genaration 12 av deras plasma teknik. Jag har själv en panasonic plasma av tidigare modell och den kicks ass... den spöar i mitt tycke alla de samsung och LG modeller som mina kompisar släpat hem ( som är lcd).

Tycker faktiskt inte att du ska ligga i 20 000 som sagt är en nivå som är för hög. Relativt sett får du en mycket bättre kvalite i förhållande till pris om du går ner 5000;-.

När man köper en fet tv kan det också vara aktuellt att börja kolla på hd-sändningar för oavsett hur grym tvn är så ser de flesta sändningar ut som skit eftersom de inte är från en hd-källa. De flesta erkända modeller brukar hantera vanligt "tv-brus" bra men lågprismärken har ibland en förmåga att inte va så snygga när det är vanlig tv sändning.

Köpte en 46B7070 förra helgen och jag måste säga att den är helt otrolig.
Vilken bild alltså. Värd varenda krona.

MEN, besviken på att jag inte kan koppla mediacentret i den till min llinuxburk :(
Eller är det jag som gör fel ?
Nu installerade jag medföljande programvara på en vmware-windows och det funkar ju, men jag vill inte ha det så. Nån som vet om man kan streama från vad som helst ?

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!