Köp av TV

johanex

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
Aspirerande köpare.
Nu ska tjocktvn ut. Så behöver lite hjälp med tips.

min käre kollega rekommenderar alla former av plasma-apparater.
Kollar mestadels sport och spelar forza på 360. Så vetefan om just plasma hade varit bra nog, är rädd för släpningar osv.

lcd ska ju vara bättre för sport och spel. men jag själv har hört gott om ledtv.
vad jag förstår är det lcd fast med dioder? Är inte riktigt med på banan.

Tänkte lägga runt 20 papp. Och vill verkligen ha riktigt bra.
Är jag på rätt spår med detta tycker ni?

Har en 52" plasma från LG och är fruktansvärt nöjd! Deras plasmor är riktigt fina, och ganska tunna, så de blir snygga att hänga på väggen.

Jag lirar PS3 på Plasma 42 LG. Funkar skitbra med Bluray också. Det är på LCD du får släpningar...
Ska du köpa LCD så Kan jag rekomendera att du tar med en snabb film exemelvis Rambo 4...Funkar den utan släpningar så blir det inga problem...
Du kan nog få ett bra pris på Pionners sista utgåva, då dom slutar med tv apparater snart. Kolla det. Lycka till
MVH

Oj sorry. jag sökte på lcd och fick inga svar. Därför jag inte använde den gamla tråden.

Då har jag helt missat att det var tvärt om mellan plasma och lcd, när det gäller släpningarna.

Hur kommer det sig att plasma försvinner hos panasonic?

Gjorde en räd på elgiganten och siba på lunchen. Bad att få se det senaste de hade, fick se en Samsung UE-40B7070 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=413276). Blev riktigt imponerad.

Det var nog den tunnaste plattvn jag sett hittils, menyerna och alla inställningarna såg riktigt bra ut. Lär väl ta ett tag att få rätt färger osv men ändå. tror den var typ 4cm tjock, max. har det med ledtekniken att göra eller är alla nya så tunna?

Jag kan rekomendera Sonys KDLXXWXXXX serie, dom är helt underbara att spela spel och kolla på blu-ray på! Själv har jag KDL32W4000 tillsammans med PS3 och det är helt fenomenalt. Flyter på hur bra som helst med både spel och blu-ray, kan också rekomendera dig att köpa ett PS3 med GT5P när du ändå är i farten. ;)

Det är högre efterfrågan på LCD. En orsak kan vara att folk är HD-hysteriska och stirrar sig blinda på antalet pixlar. En annan orsak kan vara att plasma drar mer ström.

En tredje är fastbränd bild.

Men det kanske bara gäller generation 1 plasmor? :va

Köpte billigast 37" lcd jag hittad på webhallen och jag är fortfarande väldigt nöjd efter ett halvår.tycker att den funkar klockrent för att ha kostat 4700kr

TV är på väg ut och har varit det i många år.
Projektor är framtiden.
Om 5 år kommer folk skratta åt dom som köpte TV idag.

Om du bara kollar tv så satsa på en lcd, om du kollar mer film så kör på plasma eller ännu hellre projj. Projj är skiten, bara det att alla svenssons inte har fattat det ännu.

Suckers.:arsele

TV är på väg ut och har varit det i många år.
Projektor är framtiden.
Om 5 år kommer folk skratta åt dom som köpte TV idag.

Ehh, nej? Du har så fel så att jag skrattar åt dig. Jag skaffade min första projektor för 8 år sedan och har nu den senaste men fortfarande så kan den slänga sig i väggen jämfört med den senaste Viera'n.
Projektor är och kommer förbli ett komplement till tv'n. De kommer inte uppfinna tillräckligt bra grejjer till projektion de kommande åren, de kommer hinna släppa både osed och oled om de vill innan nya generationens lampor ens har blivit tilltänkta.

Angående tv så ska du tänka så här; Ska du ha bäst bild för pengarna så ska du satsa på Samsung i de flesta plasma-fall. Ska du ha absolut bäst bild så ska du satsa på Pioneer. Ska du ha billigast så kan du skaffa no-names eller billigare sorten LG. Behöver inte vara dåligt för det, jag har själv bland annat LG och är nöjd.
Ska köpa ny tv nu och ta ut den gamla till stugan, funderar på antingen en 63" Samsung för 18k eller en 50" Pioneer för 14k. Svårt val, antingen störst bild eller bäst bild :va

Det man kan säga är att om du köper något för runt 7-8k numera så blir du INTE missnöjd hur du än gör om du köper någon av topp-10 på www.prisjakt.nu eller www.pricerunner.se
LCD eller plasma kvittar också det numera om du ska ha det till vanligt hederligt tv-tittande.

Edit/ Den här är det du ska ha om du ska ha det senaste. Kommer nog komma fler inom kort, för filmentusiaster.

Beställde en Pioneer 5090h dagen efter att jag fick den demonstrerad. Jag har svårt att tänka mig att en bild kan se bättre ut än den.
Går säkert att hitta för dryga 20k. Köp innan de tar slut! :tummenupp

Coolt, är för vissa ganska få filmer som släpps i det formatet men en sån vill jag ha !! Den är rätt billig oxå kan jag tro.

Billig och billig, allt är ju relativt :D
Jag skulle tro att 2.35:1 fortfarande är vanligast men det kommer nog en hel drös filmer inom kort när alla ska köra HD och fullformat etc. Frågan är bara hur vanliga formatet ser ut på denna tv, vore skoj att se...

Billig och billig, allt är ju relativt :D
Jag skulle tro att 2.35:1 fortfarande är vanligast men det kommer nog en hel drös filmer inom kort när alla ska köra HD och fullformat etc. Frågan är bara hur vanliga formatet ser ut på denna tv, vore skoj att se...

Hehe jo det stämmer ju att allt är relativt. Den 56" borde väl vara som en 16:9 46" höjdmässigt eller ?

Ehhh "funderar på antingen en 63" Samsung för 18k eller en 50" Pioneer för 14k."
vart hittar du dom grejerna till de där priserna, rosengårds stöldshoppingbutik eller???
Har inte sett en enda 50"under 20000 och absolut ingen 63" under 50000kr??

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!