Dagbokstråden

Sucko-el-grande! :huvet Släpade med mig jobb hem, sitter och gnetar med det sista just nu, räkningarna som jag inte ens börjat kika på än är det i sista sekunden med (måste börja använda mer efakturor :gnissla ) - och jag vet att det är lakritsremsor ute och vrider rulle i Västerås just nu.

GAAAAAH.

Tröst-virre-pinne får det bli, den skotska, rökiga 18-åringen får stå till tjänst.

:fyllisar

/J

Sportis gjorde en kort visit vid 14,30 snåret och möttes av en riktigt snuvigt trött pollenoffer av klass!!! Fan det här är flera resor värre än svininfluensan
om det nu inte är det man lyckats dra på sig("skämt" för dem som förstår men sakta :) )tröttheten av pillrena är då inte att leka med så om jag nu ska åka på ringen på söndag lär jag inte ta en tablett innan!Man blir inte lite avis när man läser i dem andra trådarna hur mycket mil de sätter:gråta

Idag blev det Kickass-enduro-erzberg-rodeo-edition...istället för den planerade cocktail-enduron. :brinnerup :yoparty :banana

Kul åkpolare - "klart vi skall ut på det där kalhygget, ser ut att vara lite gedigna surhål, lite goa' korslagda trädstammar, rotvältor och det är rätt bra med sten". :rofl

Det är rätt ballt vad man tar sig fram med en enduroräser...bara viljan/dumheten finns. :D
Sjukt effektiv träning av spakandet, kopplingskontroll och lågfartsmanövreringen är direkt relaterad till hur mycket hoj du vill bära genom "spåret". :D Idag blev det inte en enda fastkörning, fan tro't... :crash

/J - ser lite skeptisk ut på första bilden, det är precis vad jag var det...

Bifogat

• IMG_0305.JPG
    IMG_0305.JPG
    236.9 KB · Visningar: 53
  • IMG_0316.JPG
    IMG_0316.JPG
    226.5 KB · Visningar: 58
  • IMG_0315.JPG
    IMG_0315.JPG
    236.6 KB · Visningar: 53
  • IMG_0314.JPG
    IMG_0314.JPG
    238.1 KB · Visningar: 53
  • IMG_0308.JPG
    IMG_0308.JPG
    202.9 KB · Visningar: 54
  • IMG_0306.JPG
    IMG_0306.JPG
    232.5 KB · Visningar: 52
  • IMG_0301.JPG
    IMG_0301.JPG
    234.9 KB · Visningar: 54
  • IMG_0310.JPG
    IMG_0310.JPG
    226.2 KB · Visningar: 56
Last edited:
Många intressen på kollisionskurs

Är det så här fina dagar, hemmapul med handla planteringsjord, sitta o njuta i solenmed en kopp kaffe, grilla på eftermiddagarna och korka upp lite vin och en och annan öl SAMT hinna med lite mer kvalitta tajm med en hojtur :-)

Jag med dotter och jobbarkompis med 1800 cc tuffade runt och det blev 10 mil i form av Himmeta-Medåker-Arboga-Västermo och Hjälmaresund och snabbfika vid caféet vid campingen och hem över Kungsör :tummenupp

Innan Köping så mötte vi almgrens far och almgren själv på väg mot Kungsör:)

Last edited:
Är det så här fina dagar, hemmapul med handla planteringsjord, sitta o njuta i solenmed en kopp kaffe, grilla på eftermiddagarna och korka upp lite vin och en och annan öl SAMT hinna med lite mer kvalitta tajm med en hojtur :-)

Jag med dotter och jobbarkompis med 1800 cc tuffade runt och det blev 10 mil i form av Himmeta-Medåker-Arboga-Västermo och hjälmaresund och snabbfika vid caféet vid campingen och hem över Kungsör :tummenupp

He-he, förstår PRECIS dilemmat å påta hemma mot å ut å gasa.
Har precis kommit hem efter en provtur mä "bettan" nu, åsså väntar allt annat hemma...

BKK-premiär idag på Hälla Ring i Västerås - även om man fuskat lite på storbana innan, knixigt nog att sätta än mer press på gaskontrollen...men bra övning är det, Millen är verkligen krävande på den punkten. :crash

Kul och oerhört prisvärt söndagsnöje, tack aRWe och övriga instruktörer (R-sickan och....Mats? på kawa zx10 körde med oss hela dagen).

Nästa gång får man ta och köra i någon mellangrupp, gick lite långsamt stundtals - men det var inga problem att åka av i depå för att skapa sig lite fria varv, flöt på fint på banan hela tiden. :)

Det blir mer av det här, helt klart.

/J

Bifogat

• morgonsamling.jpg
    morgonsamling.jpg
    186.9 KB · Visningar: 70
  • arwe.jpg
    arwe.jpg
    169.8 KB · Visningar: 54
  • gabor2_sgm.jpg
    gabor2_sgm.jpg
    167 KB · Visningar: 56
  • touringpulkan.jpg
    touringpulkan.jpg
    195.6 KB · Visningar: 63
  • tuktuk.jpg
    tuktuk.jpg
    236.2 KB · Visningar: 53
BKK-premiär idag på Hälla Ring i Västerås - även om man fuskat lite på storbana innan, knixigt nog att sätta än mer press på gaskontrollen...men bra övning är det, Millen är verkligen krävande på den punkten. :crash

Kul och oerhört prisvärt söndagsnöje, tack aRWe och övriga instruktörer (R-sickan och....Mats? på kawa zx10 körde med oss hela dagen).

Nästa gång får man ta och köra i någon mellangrupp, gick lite långsamt stundtals - men det var inga problem att åka av i depå för att skapa sig lite fria varv, flöt på fint på banan hela tiden. :)

Det blir mer av det här, helt klart.

/J

Jag och gabor 2 tog oss en bananmilkshake före hemfärd, vi tänkte köra motorväg, men svängde av och tog gamla vägen hem med lite mera kurvor. Väl hemma så trött som tusan in i duschen, äta lite och man har hunnit slumra en stund i soffan med, livskvalité:) Nästa gång kanske jag kör en grupp ner, så jag oxå kan få köra om någon:D MEN inte kul att brottas 16 i en grupp, vi var 8, det var många fria varv man får på det.
Ser ut som Gabor har tagit sig en hutt el 2:D

Tjeena fan dagboken!
I Lördags var det Eskilstuna kortegen, snabb överslagsräkning gav ca 500-700hojar som samlades vid Vilsta strax innan klockan 12:00!
Solen stekte cyklarna, allt från Old school stonkers till Custom Harleys till RC8'or... myysigt som fan. Alla hade 2 hjul som gemensamt intresse och det var, mao enda stor familj!

Kortegen gick på 45 minuter, följdes tätt efteråt av en round-tour där jag fick se lite nya MC-vägar här i E-tuna!
Jag + en Yamaha Virago styrandes av presidenten för någon klubb höll jämn hastighet. Med tanke på att hans dotter satt bakom mig hölls hastigheten så nära laglig man kan komma, trots att hon skrek; Meeer, Meeeer, fooortareeeee :näsblod Hon ville ha en R1'a sa hon, trots att fadern frustade varje gång hon sa det :rofl

Skämt åsido; Det var jävligt trevligt faktiskt och jag satte ett par bra MC-vägar på min karta i huvudet :yoparty

EDIT; Jag uppmanar alla gamla hederliga Star Wars fans att inofficiellt döpa om den här tråden till Dagobah-tråden istället. Inte för att jag har för vana att nörda mig men jag tyckte att det var lite kul. Eller också är jag bara jävligt trött nu :3freak Godnatt Dagobahboken!

Last edited:
Tjäääree Dagobah1!"!!

Idag gick besiktningen bra, va nära däremot att det sket sig. Kontakten för bromsljuset till bakbromsen va ju inte riktigt ställd tyvärr men det gick att fixa på plats!

FackJÄ!

Nu äre bara förknasarinställning kvar, sen tuta köra :)

Skoj grej hände förresten, uppehåll flera timmar idag, men under c:a 10 minuter hällde det ner regn, gissa vilka 10 minuter det va? Jag hade tagit av kapellet och gått in för att hämta hjälm, kom ut till en vattenmassaker! Cykeln ser ut som om den gått 3000mil utan att blivit tvättad! Får se om man hinner på onsdag att spola av den innan onsdagskörningen!

Geggmoppen får lite akutvård inför söndagens batalj (sextimmars lagenduro i etuna) - gaffeln har känts lite "sådär" på senare tid, bakdäcket helt slut och kedjan lite "stel" trots försök till konstgjord andning.

Nytt däck bröts på lite raskt, vi provar Bridgestones crossdäck den här gången, ser fint ut!

Av med kedja, ned i dieselbad med den över natten...får se om det räcker, annars finns det nya på kedjeaffärn' - jag menar, den har ju gjort 40 timmar i alla fall, den här värsting-rk-x-ringsuperduperkedjan... :gnissla :D

Framhjul vevades av, gaffel plockades ned och isär i molekyler (se Sudden refererar Novemberkåsan - "man gör så" :hihi ) - gaffeloljan såg ut som mjölk...hummahumma... :hihi

Bilder besparar vi folket...kan bli lite fotande när gaffeln går ihop igen imorgon, lär skaka fram lite gaffelolja först ba'.

Geggmopeder har en baksida, och det är den totala materialåtgången, tvättandet och mekandet - men kul är det!

/J

Bilder besparar vi folket...kan bli lite fotande när gaffeln går ihop igen imorgon, lär skaka fram lite gaffelolja först ba'.
/J

Jag har några flaskor Castrol gaffelolja står om det kan vara av intresse. Viskositet minns jag inte (köptes till en KTM 640). Hör av dig om du är intresserad.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back