Aprilia-tråden

Vågade inte skriva ut det ifall Youtube skulle kolla upp det... man har ju sett att de har "mute-at" endel videor med upphovsskyddad musik.
Första låten, Mega Man :hihi
Andra, Bandet heter EMAROSA :tummenupp

Tack, skön låt blir att utforska vidare med Spotify:tummenupp...andra alltså ehh ..:D
 
Bakhjulsknarr på Millen - sist det dök upp var jag spiksäker på att det var hjullagren, troligtvis var det det också den gången, men allt var isär och blev grundligt rengjort/infettat (de kändes grusiga, bytte lagren i ryckutjämnaren med när jag ändå höll på)...nu kom det tillbaka igen. :crash
Skumt knarrande ljud en gång per varv på hjulet, hörs och känns i hjulet om man snurrar lite på det med bågen på depåstöd.

...det är ryckutjämnaren som ger ljudet (mina lager var som nya), jag rev isär, gjorde rent och fettade in - ljudet borta, tydligen inte helt ovanligt på Millen och dess derivat - det är i bussningarna det knirrar lite, "drevbultarna" såg lite torra/smäckiga ut på mitt bakhjul och det var rätt skitigt inne i bussningarna i hjulet.

Tänkte det kunde vara bra att dela med sig av upptäckterna.

/J
 
Chip till millen!

Behöver ett orginalchip till min Mille -99. (RP58)

PM:a mig om ni har ett till salu!

//Christian
 
Finns det race-kithärva till en Aprilia RSV1000R ? Alltså som till andra racehojar så man slipper ha nyckel?
 
Du har alltså tänkt att köra med sluten krets ?
kolla på AF1 racing efter det du söker,jag har hittat mycket godis där genom åren men aldrig sett det du söker,
annars så måste det ju gå o bygla där kopplingsplinten för tändningslåset gå o göra.
// Jocke

Finns det race-kithärva till en Aprilia RSV1000R ? Alltså som till andra racehojar så man slipper ha nyckel?
 
Du har alltså tänkt att köra med sluten krets ?
kolla på AF1 racing efter det du söker,jag har hittat mycket godis där genom åren men aldrig sett det du söker,
annars så måste det ju gå o bygla där kopplingsplinten för tändningslåset gå o göra.
// Jocke
Mja, drog ihop 80% av det jag behövde och var då uppe i 7800 dollar!!! Nä tack. Får jag inte tag på en kraschad Aprilia RSV 1000 R exkl motor (då jag redan har en) så kommer jag skita i det här och sälja av den motor jag har.
 
det är väl inte så farligt dyrt :tummenupp
men jag menade inte att du skulle kolla i butiken utan beg på forumet,,
dolar priset är ju inte det bästa jusst nu så det är ju lite skit minst sagt,
exakt vad söker du ?

Mja, drog ihop 80% av det jag behövde och var då uppe i 7800 dollar!!! Nä tack. Får jag inte tag på en kraschad Aprilia RSV 1000 R exkl motor (då jag redan har en) så kommer jag skita i det här och sälja av den motor jag har.
 
det är väl inte så farligt dyrt :tummenupp
men jag menade inte att du skulle kolla i butiken utan beg på forumet,,
dolar priset är ju inte det bästa jusst nu så det är ju lite skit minst sagt,
exakt vad söker du ?
Då hade jag ändå inte allting... utan det saknades hjul, tank, soppapump med mera.

Jag behöver ett rullande chassi med elektriskt, och allt exkl motor. Inga gatkåpor över huvud taget.

Chassit skall dock ha Öhlinsgafflarna. Samt hjulen behövs ej heller då jag vill ha magnesiumhjul.
 
Då hade jag ändå inte allting... utan det saknades hjul, tank, soppapump med mera.

Jag behöver ett rullande chassi med elektriskt, och allt exkl motor. Inga gatkåpor över huvud taget.

Chassit skall dock ha Öhlinsgafflarna. Samt hjulen behövs ej heller då jag vill ha magnesiumhjul.

kolla med www.cheshiremotorcyclesalvage.com dom brukar ha rätt mycket trasiga aprilior, om inte annat så kan du säkert plocka ihop det du behöver därifrån för en rejält billig peng :tummenupp bästa är att ringa dom.
 
Då hade jag ändå inte allting... utan det saknades hjul, tank, soppapump med mera.

Jag behöver ett rullande chassi med elektriskt, och allt exkl motor. Inga gatkåpor över huvud taget.

Chassit skall dock ha Öhlinsgafflarna. Samt hjulen behövs ej heller då jag vill ha magnesiumhjul.

Det kan bli småkärvt då motorerna sällan ger upp och skulle de mot förmodan göra det så kostar en beggad motor inte farligt mycket..

Är inte Factory-hjulen OZ magnesium btw?
 
Det kan bli småkärvt då motorerna sällan ger upp och skulle de mot förmodan göra det så kostar en beggad motor inte farligt mycket..

Är inte Factory-hjulen OZ magnesium btw?
Nä dom är gjutjärn.. :) Så jag vill gärna byta till magnesium då de gör väldigt mycket för "rullet" när man kör hojen. Speciellt kurvor med en annars lite tung hoj.
 
Fanns bara en för 4300 pund vilket är 55000 kr + frakt o tull ? ... det blir lite för mycket för att bara bli en simpel racehoj.

dom är kassa på att uppdatera hemsidan, som sagt, ring dom.

dom hela hojarna dom har är dessutom "ride aways" altså att man kan köra dom därifrån, kan man ju inte gärna göra om den har en kaiko motor.

iaf crashade hojar står svinlågt i kurs i england pga deras försäkringssystem så det är klart värt att leta runt lite där även om du inte köper hos just cheshire.. :tummenupp ingen tull från england förresten.
 
dom är kassa på att uppdatera hemsidan, som sagt, ring dom.

dom hela hojarna dom har är dessutom "ride aways" altså att man kan köra dom därifrån, kan man ju inte gärna göra om den har en kaiko motor.

iaf crashade hojar står svinlågt i kurs i england pga deras försäkringssystem så det är klart värt att leta runt lite där även om du inte köper hos just cheshire.. :tummenupp ingen tull från england förresten.
Det är inte sååå brådis, men får jag min nuvarande apriliamotor såld så vore det nog ingen dum idé att köpa en hoj från england isåfall.

Jag lär nog flyga dit o inspektera personligen och skriva avtal osv på plats oxå... (kan ju vara kul med en liten lätt weekendresa oxå).
 
Jag gillade att köra Factory'n i BoTT i helgen, bra chassi & skapligt vrid..
Men fyy saatan va trist med 122hk... MÅSTE finnas nåt mer att göra.

1098:an tar ju 200m på rakan i Anderstorp, trots att jag tog in och passerade efter apex i första kurvan.

Jag har bara tagit bort spjället i luftintaget, dvs. inte rört valvet som styr det, ska man göra nått annat?
Tror jag har missat ta bort nått, bygla nått eller liknande. Men VAD???

Finns det NÅGON som KAN mecka Factory? (och har tid:brinnerup)
//
Benny
 
Jag gillade att köra Factory'n i BoTT i helgen, bra chassi & skapligt vrid..
Men fyy saatan va trist med 122hk... MÅSTE finnas nåt mer att göra.

1098:an tar ju 200m på rakan i Anderstorp, trots att jag tog in och passerade efter apex i första kurvan.

Jag har bara tagit bort spjället i luftintaget, dvs. inte rört valvet som styr det, ska man göra nått annat?
Tror jag har missat ta bort nått, bygla nått eller liknande. Men VAD???

Finns det NÅGON som KAN mecka Factory? (och har tid:brinnerup)
//
Benny

Men alltså... du skulle ju behöva en 30 kusar till minst för att hänga med 1098 på rakorna och det hittar man ju inte via en bygel... Tyvärr är det väl så att rsv twinnarna inte hänger med längre, vad som skulle behövas är en modern 1200 cc twin. I AMA kör dom ihop med supersport 600 hojarna och hänger inte med där... :(

Här finns lite godis men räkna med att hiva upp stora plånboken.

/R
 
Nä dom är gjutjärn.. :) Så jag vill gärna byta till magnesium då de gör väldigt mycket för "rullet" när man kör hojen. Speciellt kurvor med en annars lite tung hoj.

Gjutjärn, jovisst... :hihi

Vanliga RSV:n har gjutna aluminiumfälgar.

Factoryn har frästa aluminiumfälgar som är 25% lättare än de gjutna.

Den enda aprilian som har frästa magnesiumfälgar orginal är den ytterst ovanliga nera-modellen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Aprilia_RSV1000R
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top