Fucking hell.. Mosad hoj på Lidingö

Ja då vistas du på våra vägar oförsäkrad, kan vara samma med killen som small nu.

Folk har gjort konstigare saker under chock än att få panik och dra från platsen.

Näe, det har jag inte gjort... jag köpte en husa en gång i tiden och ringde mitt förs-bolag och tecknade, sen åkte jag å jobbade. När jag kom hem nån månad senare hade dom tagit bort min förs pga utebliven betalning = trafikförsäkringsföreningens avgift ggr 32 dagar eller vad det blev.

Några gånger har jag köpt bil på fredagen (typ) och försäkrat på tisdagen efter. Skillnaden är då att fordonen varit påställda = trafikförsäkrade hur som. Ett avställt fordon är inte försäkrat via trafikförsäkringsföreningen såvitt ja vet.

Nu vet jag ju att du driver med mig så det var ju onödigt att svara...

...E* Vart skaffar trafikförsäkringsföreningen sina pengar? Förutom dom hutlösa räkningarna dom skickar om man råkat försäkra en dag för sent?
....
Som redan sagts får dom en del av sina stålar från de "hutlösa" avgifterna men inte allt.

De resterande miljonerna kommer från försäkringsbolagen som finansierar föreningen och var dom får pengarna ifrån vet vi redan...:gnissla

Är det ingen här som gjort lumpen?
Under sjukvårdutbildningen fick man lära sig att en utav dom vanligaste reaktionerna vid en allvarlig olycka är att skadade människor agerar irrationellt och panikartat. Vilket mycket ofta leder till att dom försöker ta sig från platsen oavsett skador.

Hur som helst, visst luktar det fishy, men ändok så kan det vara så enkelt att han blivit så chockad att han bara ville därifrån, inte bara för att han körde oreggat och försäkrat...

Hände mig tror det var 5-6 år sen körde omkull i ca 140kmh hade bara hjälm på mig inga andra skydd skrapade ganska mkt skinn fick fotpinnen in i benet (vart ett hål) bilar stannade ringde ambulansen jag ställde mig upp kicka igång hojjen fortsatte köra ca 1km sen stanna jag vid sidan av vägen la mig ner o vila tänkte shit de gör ont ambulansen kom o plocka upp mig.
Vet inte riktigt varför jag hoppa upp på hojjen men känner igen mig lite på det du säger.
Dock var hojjen påställd helförsäkrad :tummenupp

Under sjukvårdutbildningen fick man lära sig att en utav dom vanligaste reaktionerna vid en allvarlig olycka är att skadade människor agerar irrationellt och panikartat. Vilket mycket ofta leder till att dom försöker ta sig från platsen oavsett skador.

Har en kompis som blev påkörd i en rondell. Personen som körde in i honom stack ifrån sin bil och flydde. Men han glömde att fru och barn satt kvar.
När frugan sagt vem han var mm till polisen så sa hon vänta ett tag så ska jag hämta honom. Ringde och någon timme eller två efter så var mannen där igen. Helt förvånad över sitt eget agerande.

Fråga om nån ringt polisen, kapa en moppe och åka en 1 km platsar väl knappast i dina lumpenhistorier? Snarare tvärtom.

Jag har ingen medkänsla för denna typen av brott. Han körde oförsäkrat och oskattat i 247km/h och frontalkrockade med en bil på en raksträcka, bilföraren dog och sen hotade hojföraren en mopedist med pistol för att senare bli avsläppt vid banken som han rånade 3 gånger.

Kan vi inte spekulera mera!

Jag har ingen medkänsla för denna typen av brott. Han körde oförsäkrat och oskattat i 247km/h och frontalkrockade med en bil på en raksträcka, bilföraren dog och sen hotade hojföraren en mopedist med pistol för att senare bli avsläppt vid banken som han rånade 3 gånger.

Kan vi inte spekulera mera!

Snacket på stan är att han saknade giltig reflexväst också.

Allvarligt talat så kommer saker och ting redas ut ifall det var hans egen hoj...

Vilket djävla:3freak SURR ,,,,,,,,,, om nu den vållande parten i en krock inte har försäkrat så betalar Trafikförsäkringsföreningen för skadorna och de försörjer vi som betalar försäkringar........

Ot: Kawa z1000 hade väl kick en bit på 80-talet..jag, gammal,,vadå?

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...