Sporthoj Piteå

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Göteborg
Hoj
900RR & R1 -07 race
Det gick bara fint, men hur i helvete ska jag tygla det där monstret på banan?
Är lämpligt mycket mer att köra med jämfört med en 84as 1.6L golf med 74vilda på dryga tonnet som man kört i vinter :gnissla


Vafan börjar du få kalla fötter???!!! Eller kallas det för att sänka förväntningarna på sig? :D :tungan :hihi
 

peter69

Guest
Halloj!

Har inte varit in här på läääänge....händer det nåt skoj?...jag körde första gången för iår för en vecka sen...och igår vart det tio mil...såg två hojar i stan...:)

//Peter
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Hur kändes effekten jämfört med hondan?
Han prova yamman en sväng på gatan i slutet av förra sommaren och det är bra mycket mer pulver än i hondan. Enligt mc-x bänk så skiljer det 18hk, och det känns som ännu mer när man sitter på. Största skillnaden är att yamman känns elakare (mer svårkörd) men fördelen är att den varvar drygt 2.000rpm mer.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Det tar sig...

DSC_0017.jpg


"Bara" fäste för lykta och kåpa kvar att tillverka nu...
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Hur många mil har du hunnit köra nu tomasbjork?
Såg att du var ute och gasade idag, jag stog brevid dig i rödljuset vid coop i en röd vw eos.
 

tomasbjork

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Piteå
Hoj
2x Yamaha r1 -01 banhoj
Hur många mil har du hunnit köra nu tomasbjork?
Såg att du var ute och gasade idag, jag stog brevid dig i rödljuset vid coop i en röd vw eos.

Hehe, jadu, inte så många faktiskt. Blir mest småturer runt stan. Sen när man kommer hem har man åssit att göra så då tar man en till sväng :)
Varför kör du polo och inte hoj!?
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Hehe, jadu, inte så många faktiskt. Blir mest småturer runt stan. Sen när man kommer hem har man åssit att göra så då tar man en till sväng :)
Varför kör du polo och inte hoj!?
Farsan jobbar på müllers och behövde få den bilen till besiktning :p

Jag kör hoj också men då går det alldeles för fort och långt utanför stan (kört till hemmings från lillpite och tebax). Har hojjen racepreppad utan lysen, blinkers, stöd osv... så lite jobbigt att fara in till stan för en fika :D
 

tomasbjork

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Piteå
Hoj
2x Yamaha r1 -01 banhoj
Farsan jobbar på müllers och behövde få den bilen till besiktning :p

Jag kör hoj också men då går det alldeles för fort och långt utanför stan (kört till hemmings från lillpite och tebax). Har hojjen racepreppad utan lysen, blinkers, stöd osv... så lite jobbigt att fara in till stan för en fika :D

Okej, då är det dumt fara till stan. Speciellt då dom har extra kontroller i veckan. Dom stod på havsbadsvägen när jag var ute och sprang :) Dom undrade varför jag sprang när det fans fordon och jag sa att nu vågar man ju inte köra.
Har du ingen laglig hoj?
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Okej, då är det dumt fara till stan. Speciellt då dom har extra kontroller i veckan. Dom stod på havsbadsvägen när jag var ute och sprang :) Dom undrade varför jag sprang när det fans fordon och jag sa att nu vågar man ju inte köra.
Har du ingen laglig hoj?
Den är landsvägsreggad men det är en hel helgs skruvande för att byta till originalkåpor (styrbox/tändningslås/elhärva osv..) så just nu nä dessvärre...
 

tomasbjork

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Piteå
Hoj
2x Yamaha r1 -01 banhoj
Den är landsvägsreggad men det är en hel helgs skruvande för att byta till originalkåpor (styrbox/tändningslås/elhärva osv..) så just nu nä dessvärre...

Okej. Är väl ingen jättebrådska än. Är lite kyligt ibland. Idag var det dock relativt varmt när solen titta fram :)
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Nu skruvas det febrilt, bombade den svarta lacken för ett litet tag sen. Imorrn ska det oranga blåsas på samt klarlack.

Kommer bli en dräparlackering iår om allt går efter planerna :banana
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Har bara några fästen för kåpan kvar att tillverka sen är det bara att blästra alla fästen och dra på lite svart färg. Efter det är det i princip bara att koppla in nya mätaren (elhärva!) och lacka kåpa, skärm samt kronor.

Hoppas det hinns klart till på fredag, kan bli jäkla tight. Jobbar febrilt nu med det sista...
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Drog på färg och lack på kåpan och skärmen igår och ett andra lager lack idag för att få lite extra glans och hårdhet, blev riktigt bra trots att färgsprutan betedde sig illa...

Kronorna och diverse fästen har också blivit sprutmålade med gråsvart hammarlack (samma som svingen) och det ligger på tork nu. Ska hämta upp det imorn för att dra på lite matt-lack.

Just nu skruvar jag och farsan febrilt för att få ihop allt. Nya kedjan sitter på plats och ny olja i motor. Ska bara i med lite olja i gaffelbenen nu sen sen blir det att invänta att färgen ska torka. Efter det återstår det bara att montera på gaffeln och koppla in nya mätaren, blir intressant att se hur mycket jag kommer få jävlas med elhärvan...

Halva hojen klar och ca 36 timmar tills avgång, det kan gå. ;)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Lycka till - sömn är en överskattad lyx:tummenupp

Själv är jag på Kinnekulle för tre dagars körning, träffade Xyron, Johan, Gulleplutt m fl på mittsverigebanan tidigare i dag. Xyron har fått på en riktig porrig lackering på hojen och viftade enligt egen utsago mest med framhjulet under de pass han gjort.

Hoppas Ni hinner klart, trevlig valborg och Lycka till:)

...Halva hojen klar och ca 36 timmar tills avgång, det kan gå. ;)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Lycka till - sömn är en överskattad lyx:tummenupp

Själv är jag på Kinnekulle för tre dagars körning, träffade Xyron, Johan, Gulleplutt m fl på mittsverigebanan tidigare i dag. Xyron har fått på en riktig porrig lackering på hojen och viftade enligt egen utsago mest med framhjulet under de pass han gjort.

Hoppas Ni hinner klart, trevlig valborg och Lycka till:)

Haha, jo, avslutar man i garaget 03:00 är definitivt "sömn" ett överskattat begrepp i ordboken.

Dessvärre blev vi inte riktigt klara. Jag slet som fan med att försöka få mätaren att fungera (ska vara Plug 'N Play i princip) men hur jag än kopplade och mätte så lyckades aldrig dom där 12 volten från batteriet få mätaren att lysa. Kan vara defekt eller så har jag eller farsan lyckats ha sönder den. Får titta på det mer imorn.

Största hindret var dock inte mätaren, för den går ju att vara utan om det är körning i kortege som gäller. Nej, det var själva provkörningen. Är ju inte helt utan risk man beger sig ut på en dryga 20 mil lång "provkörning" med helt ny sving och annan gaffel med egendesignade kronor som man vet är snygga men inte hur de fungerar.

Det är synd att det inte blev klart, för strax baki 23:00 såg det riktigt lovande ut. Den stod på två hjul på golvet i garaget och allt var i princip klart för avfärd. Men man ska ju inte tro att man är något, som jantelagen säger. Hips vips förvandlades en halvtimmas eljobb till ett nattskift.

Önskar en trevlig resa för er som åker Majrundan imorgon. För oss blir det att meka lite mer... :(
 

tomasbjork

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Piteå
Hoj
2x Yamaha r1 -01 banhoj
SMC school

Är det någon/några som ska iväg på någon SMC kurs? Är sugen som fan men dom är så långt bort så skulle vara roligt fara med några andra. Dessutom hitt jag som en blind gammal gubbe.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top