Nån mer än jag som lider svårt av pollen?

Snälla Sportis kan inte du visa hur den andra kuren går till på jobbet ? det som flashar upp för mina ögon är något helt hysteriskt roligt :D :D

Ingen som provar gamla hederliga huskurer för att öppna upp kranen och bihålorna:va

sporTlovEr ordinerar dessa huskurer:

Koka upp vatten i en kittel i med flera droppar vademecum(finns på liten glasflaska på apotek) och sitt huvudet ovanför och ånga in med handuk som lock över det hela paketet och sitt o andas in, brukar ialla fall hjälpa vid förkylningar och när bihålerna krånglar.

Denna vademecum är suverän att droppa på koncentrerad form på blåser i munnen med, svider fan i 3 sekunder sen är man bedövad ett bra tag:tummenupp

Har ni in fin vatten kanna med fin pip? Ställ er över diskhon luta fram och o vrid huvudet snett upp och häll vatten i ena näsborren, så snurrer det runt i kraneriet och ut andra näsborren, skum känsla men det kan rensa så det känns bättre ialla fall.

Båda tipsen kan hjälpa vid förkylning och bilhåleinflammation eller om man "Känner" att något är på gång, kanske vid allergier med? Det kanske mest dock hjälper för stunden..

Själv lider jag aldrig av allergier..

Ingen som provar gamla hederliga huskurer för att öppna upp kranen och bihålorna:va

sporTlovEr ordinerar dessa huskurer:

Koka upp vatten i en kittel i med flera droppar vademecum(finns på liten glasflaska på apotek) och sitt huvudet ovanför och ånga in med handuk som lock över det hela paketet och sitt o andas in, brukar ialla fall hjälpa vid förkylningar och när bihålerna krånglar.

Denna vademecum är suverän att droppa på koncentrerad form på blåser i munnen med, svider fan i 3 sekunder sen är man bedövad ett bra tag:tummenupp

Har ni in fin vatten kanna med fin pip? Ställ er över diskhon luta fram och o vrid huvudet snett upp och häll vatten i ena näsborren, så snurrer det runt i kraneriet och ut andra näsborren, skum känsla men det kan rensa så det känns bättre ialla fall.

Båda tipsen kan hjälpa vid förkylning och bilhåleinflammation eller om man "Känner" att något är på gång, kanske vid allergier med? Det kanske mest dock hjälper för stunden..

Själv lider jag aldrig av allergier..

Testar jag det här så kan jag lika gärna testa tryckluft upp i snoken:D spola ut hjärnan är nog inte min grej:rofl

Snälla Sportis kan inte du visa hur den andra kuren går till på jobbet ? det som flashar upp för mina ögon är något helt hysteriskt roligt :D :D

Njae..visa vill jag nog ej..:näsblod MEN nu förstår ni varför jag aldrig är sjuk:yoparty

Testar jag det här så kan jag lika gärna testa tryckluft upp i snoken:D spola ut hjärnan är nog inte min grej:rofl

Jag kör bara en liten stund med tryckluften som eftertork, efter ha satt i tratten först och hårfönen för att värma bort det sista:hihi

Last edited:
Var på Apoteket igår och det blev Lomudal ögondroppar. Med dessa och Clarityn så blev gårdagen droppfri.:tummenupp

Hej!
Gammal som man är, tänkte jag hälsa alla och skriva mitt första inlägg i Laktrisremsan-underforumet, just i den här tråden. :-)

Jag är alltså också med i allergiklubben.
Helgen var hemskt. Tabletter som hjälpte tidigare gör inte det längre.
I måndags var jag hos doktorn och fick hjälp med andra tabletter och nässpray.
Är en ny människa igen. :-)

En till här... :(

Första tipset är ju att börja några veckor innan det hela går igång så man
har lite nivå i kroppen s.a.s.
Jag käkar Telfast 120mg 2ggr/dag.. Finns 180mg också... båda receptbelagda dock men mycket billigare än dom där receptfria!
De räcker oftast men inte alltid då kan man hjälpa till med livostin nässpray och ögondroppar t.ex.

Clarityn och Zyrlex och dylikt är rena nockout pillrena på mig..
Tar jag en så kan jag gå och lägga mig sen och sova, väck i runt 5 timmar..

Ingen som har testat spruta mot pollenallergi då? Då är man ju immun livet ut vad jag har hört.

Edit: "Vaccination
Allergivaccination eller hyposensibilisering kan bli aktuellt när andra läkemedel inte fungerar vid långdragna besvär eller när pollenallergin är på väg att utvecklas till astma.

Behandlingen innebär att du får upprepade sprutor innehållande mycket små mängder av det ämne du är allergisk mot. Efter hand ökas mängden av ämnet som sprutas in. Vaccinationen upprepas en gång i veckan i sju veckor och därefter i längre tidsintervall. När maximal dos har uppnåtts räcker det med att du får en spruta var åttonde vecka. Behandlingen pågår oftast i cirka tre och ett halvt år, enligt internationella riktlinjer."

Ni får alltså tjata massor på läkaren om att inget funkar, sen får ni sprutor :fyllisar

Last edited:
Ingen som har testat spruta mot pollenallergi då? Då är man ju immun livet ut vad jag har hört.

Edit: "Vaccination
Allergivaccination eller hyposensibilisering kan bli aktuellt när andra läkemedel inte fungerar vid långdragna besvär eller när pollenallergin är på väg att utvecklas till astma.

Behandlingen innebär att du får upprepade sprutor innehållande mycket små mängder av det ämne du är allergisk mot. Efter hand ökas mängden av ämnet som sprutas in. Vaccinationen upprepas en gång i veckan i sju veckor och därefter i längre tidsintervall. När maximal dos har uppnåtts räcker det med att du får en spruta var åttonde vecka. Behandlingen pågår oftast i cirka tre och ett halvt år, enligt internationella riktlinjer."

Ni får alltså tjata massor på läkaren om att inget funkar, sen får ni sprutor :fyllisar

min familjeläkare har sagt att de har fått nya direktiv från någon avdelning i västerås om att det kan vara skadligt med stora mängder kortison som det är i dessa sprutor och ger därmed inte ut sådana sprutor längre.

Hej!
Gammal som man är, tänkte jag hälsa alla och skriva mitt första inlägg i Laktrisremsan-underforumet, just i den här tråden. :-)

Jag är alltså också med i allergiklubben.
Helgen var hemskt. Tabletter som hjälpte tidigare gör inte det längre.
I måndags var jag hos doktorn och fick hjälp med andra tabletter och nässpray.
Är en ny människa igen. :-)

Det är som droger man börjar med lite maja och tillslut kör man vad som än funkar:D Det kommer att bli bättre om några veckor då den värsta polleniseringen är över så håll ut :)

En till här... :(

Första tipset är ju att börja några veckor innan det hela går igång så man
har lite nivå i kroppen s.a.s.
Jag käkar Telfast 120mg 2ggr/dag.. Finns 180mg också... båda receptbelagda dock men mycket billigare än dom där receptfria!
De räcker oftast men inte alltid då kan man hjälpa till med livostin nässpray och ögondroppar t.ex.

Clarityn och Zyrlex och dylikt är rena nockout pillrena på mig..
Tar jag en så kan jag gå och lägga mig sen och sova, väck i runt 5 timmar..

Zyrlex hade den effekten på mig med !! skitbra om man inte kan sova:tummenupp

Last edited:
Det är som droger man börjar med lite maja och tillslut kör man vad som än funkar:D Det kommer att bli bättre om några veckor då den värsta polleniseringen är över så håll ut :)

Zyrlex hade den effekten på mig med !! skitbra om man inte kan sova:tummenupp

:skrattaåt
jo man mesar ju i början och köper receptfritt och sen inser man att
det endast är tunga grejer som ger nån effekt... (Avtrubbad??)
Funderar också på att gå på sprutorna faktiskt, bara för att man inte pallar
att nysa ner hjälmen stup i kvarten...

Det roliga är dock att så länge jag kör aktivt så nyser jag inte, det kan klia och ha sig i både kran och ögon men nyser det gör jag inte... :va?

Hmmm man kanske skulle skicka ner några Zyrlex i tanten te... :brynad
:nockoutdrog

:hihi

är varenda hojåkare pollenallergiker? supermoppe är smart, gör som han, åk på vintern :D

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back