Nån mer än jag som lider svårt av pollen?

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Pollen skiten slog till med full kraft idag :mad: Jag slet upp piller förrådet direkt när jag kom hem idag och stuvade in en kestin som placebo pillret tydligen heter! Om ni testat nått piller som ni kan rekomender är jag tacksam då jag vet av erfarenhet att svåra pollenår som denna verkar utvecklas till istort förstör hojåkat fram till midsommar.

Jodå här är en till.
Har käkat piller i 2 veckor redan, kör med nåt som heter Clarityn, dyrt som f..n men det enda som hjälper. Och fråga mig inte vad jag är algerisk emot fråga mig heller vad jag INTE är alergisk emot - hojåka. :tummenupp Faktum är att så länge man sitter på hojen i fartvinden så känns det inte alls.

Jodå här är en till.
Har käkat piller i 2 veckor redan, kör med nåt som heter Clarityn, dyrt som f..n men det enda som hjälper. Och fråga mig inte vad jag är algerisk emot fråga mig heller vad jag INTE är alergisk emot - hojåka. :tummenupp Faktum är att så länge man sitter på hojen i fartvinden så känns det inte alls.

Så är det ju...så clarityn is the shit.Skall direkt till apoteket imorron och samla ihopp alla de olika märkena :tummenupp om jag så måste värma dessa i en sked och skjuta in dem intravenöst så skall jag bli kvitt den här plågan nu! Den här åkomman har pajat en aningens för många säsonger för att det skall få fortgå.

Hoppade inte du på kryckor retsticka :D

Last edited:
Hmm du är inte allergisk emot Yamaha ? :D

Så är det ju...så clarityn is the shit.Skall direkt till apoteket imorron och samla ihopp alla de olika märkena :tummenupp om jag så måste värma dessa i en sked och skjuta in dem intravenöst så skall jag bli kvitt den här plågan nu! Den här åkomman har pajat en aningens för många säsonger för att det skall få fortgå.

Hoppade inte du på kryckor retsticka :D

Jag är också allergisk mot nått. Kör allerginässpray och ögondroppar när det börjar kännas av och då blir det bra.

Har käkat piller i ungefär en månad nu, började med Loratadin har jag för mig att de heter... likvärdiga Clarityn men nu när säsongen satt igång var jag tvungen att uppgradera till Aerius, det är receptbelagt och funkar satan bra. Första dagarna blir man lite dåsig av det men sen är det lugnt.
Men nu har det börjat bli så illa att jag kör med antihistaminspray i näsan också...

Så ni som blir hjälpta av Clarityn och andra liknande icke receptbelagda skräppiller... skatta er lyckliga.

Har käkat piller i ungefär en månad nu, började med Loratadin har jag för mig att de heter... likvärdiga Clarityn men nu när säsongen satt igång var jag tvungen att uppgradera till Aerius, det är receptbelagt och funkar satan bra. Första dagarna blir man lite dåsig av det men sen är det lugnt.
Men nu har det börjat bli så illa att jag kör med antihistaminspray i näsan också...

Så ni som blir hjälpta av Clarityn och andra liknande icke receptbelagda skräppiller... skatta er lyckliga.

Jag brukar inte kalla mig sjuk eller dålig förän jag mer eller mindre tappar kroppsdelar men den här klådan och ständiga snoradet bryter ner mig till neadertalare på pms :död

Jag är också allergisk mot nått. Kör allerginässpray och ögondroppar när det börjar kännas av och då blir det bra.

Det handlar om att blanda en cocktail alltså:tummenupp

Last edited:

Skatta sig lycklig borde väl dom som INTE har allergi göra, eller? :confused:

Det är en jäkla tur att man kan köra båge med snor i näsan... :rofl

Jag känner av eländet jag med, lite kli i ögonen, snuva och en allmän matt-het, meeeen...det brukar gå rätt bra att bara ignorera skiten.
Värst är det med ögonen och linserna, på gatmoppen kan man köra brillor, men i skogen är det linser som gäller... :gnissla

/J

Ja våren är vekligen skit.

Själv så har jag en gansak svår björkpollenallergi men har hittat bot.

För 6 eller 7 året i rad tar jag inför säsongen (i slutet på mars) en spruta innehållande långtidsverkande kortison. Kommer inte ihåg vad den heter men det kan jag kolla upp.

Jag måste sen kompletera detta med både ögondroppar och nässpray men har jag det så är jag nästan symtomfri. Känner mig visserligen liter tröttare än vanligt men jag slipper snuvan, klådan och det irriterande humöret :mad:

Så mitt tips, ring din läkare och säg att du vill ha en spruta. Prata 5 minuter med honom eller henne och dom skriver ut det till dig. Sen är det bara att fråga snälla syster om hon kan tänkas sticka nålen i dig.

:(

Om jag gör...

Kör med aerius, två tabletter om dagen. Livostin 2ggr om dagen i näsan, Livostin ögondroppar två ggr dagligen.
Skulle nog lika gärna kunna käka godis istället. Och inte får man något nytt skitknark :död

Last edited:
Haft pollenallergi ett par år och det är både hals ögon och näsa som lider av det. Testat både tabletter från läkare och de receptfria från apoteket men inget har hjälpt. Förra våren testade jag en näsprej som heter Flutikason Teva som är receptfri på apoteket och det är det enda som hjälper. 1 sprut i varje näsa var 24 timma hjälper grymt bra. Ögonen kan klia ibland men ger man fan i att klia så blir det inte värre och det avtar. Kan verkligen rekommendera den då det hjälper grymt bra. Men ta inte mer än 1 strut per dygn, testat att ta 2ggr per dygn och båda gångerna har jag börjat blöda näsblod.

Herregud .. jag håller på å dö utav det ... däremot så tar jag inga tabletter - blir så jävla dåsig utav dom .. känns som om jag har världens baksmälla .

Varje år så intalar jag mig sj att jag måste ta den jävla sputa som alla pratar om .men jag glömmer det lika fort..

Känner idag att Clarityn inte hjälper riktigt trots dubbel dos, får dra till Apoteket idag och uppdatera.

Ingen som provar gamla hederliga huskurer för att öppna upp kranen och bihålorna:va

sporTlovEr ordinerar dessa huskurer:

Koka upp vatten i en kittel i med flera droppar vademecum(finns på liten glasflaska på apotek) och sitt huvudet ovanför och ånga in med handuk som lock över det hela paketet och sitt o andas in, brukar ialla fall hjälpa vid förkylningar och när bihålerna krånglar.

Denna vademecum är suverän att droppa på koncentrerad form på blåser i munnen med, svider fan i 3 sekunder sen är man bedövad ett bra tag:tummenupp

Har ni in fin vatten kanna med fin pip? Ställ er över diskhon luta fram och o vrid huvudet snett upp och häll vatten i ena näsborren, så snurrer det runt i kraneriet och ut andra näsborren, skum känsla men det kan rensa så det känns bättre ialla fall.

Båda tipsen kan hjälpa vid förkylning och bilhåleinflammation eller om man "Känner" att något är på gång, kanske vid allergier med? Det kanske mest dock hjälper för stunden..

Själv lider jag aldrig av allergier..

Last edited:
Det handlar om att blanda en cocktail alltså:tummenupp
Precis! :D Körde först endast nässpray och då blev det bra i näsan. Hade fortfarande problem med ögonen och började då även använda ögondroppar och då slapp jag problemen helt. Skönt att slippa biverkningar som tabletter kan ge.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back